۱۸/رمضان/۱۴۴۵

-

۱۴۰۳/۰۱/۰۹ پنجشنبه

صبح قزوین جریان حاشیه‌ساز چَت علی دایی با کاپیتان کویتی/ پای مسائل سیاسی در میان است؟
کد خبر: ۳۳۳۲۳۲ تاریخ انتشار: ۱۳۹۷/۱۰/۱۹ ساعت: ۱۱:۱۱ ↗ لینک کوتاه

در افتتاحیه جام ملت‌ها ؛

جریان حاشیه‌ساز چَت علی دایی با کاپیتان کویتی/ پای مسائل سیاسی در میان است؟

در افتتاحیه جام ملت‌ها حضور علی دایی و چند چهره سابق فوتبال آسیا خبرساز شد که یکی از این حواشی ماجرای چت کاپیتان سابق کویت با این شخصیت مشهور فوتبال است. ماجرای چت علی دایی با کاپیتان کویتی/ پای مسائل سیاسی در میان است؟

جریان حاشیه‌ساز چَت علی دایی با کاپیتان کویتی/ پای مسائل سیاسی در میان است؟
به گزارش سرویس ورزشی  صبح قزوین ،علی دایی که به عنوان آقای گل فوتبال جهان در عرصه ملی از مشهورترین چهره های فوتبال ما محسوب می‌شود همواره بعد از حضور در یک رویداد بین المللی این سوال را در ذهن ما ایجاد می‌کند که چرا او به جای مربیگری خود را وقف مدیریت فوتبال نمی‌کند.

دایی در گفتگویش با می‌گوید "فعلا" همچنان می‌خواهد سرمربی باشد که همین قید فعلا اندکی امیدوارکننده است تا شاید این چهره بین المللی فوتبال ایران روزی در قامتی قرار گیرد که تاثیر بیشتری در آینده فوتبال ایران داشته باشد. گفتگوی ما با علی دایی با بحث درباره تیم ملی آغاز شد و به سایپا رسید؛ کارخانه‌ی حامی تیم فوتبالی که دایی در آن سرمربی است. دایی که امروز را با کارگران کارخانه سایپا گذرانده، عقیده دارد در شرایط فعلی برگزاری اردو در خارج از کشور کار درستی نیست. این گفتگو را بخوانید.

آقای دایی! تیم ملی در اولین بازی خود در جام ملت‌ها با یک نتیجه امیدوارکننده به برتری دست یافت. این برد برابر یمن را چطور ارزیابی می‌کنید و این شروع موفق به نظرتان با روند مناسبی همراه خواهد شد یا خیر.

من متاسفانه تنها 30-20 دقیقه آخر را موفق شدم ببینم و به نظرم تیم ملی در این دقایق کاملا بر حریف مسلط بود. البته به غیر از این هم خود من انتظار دیگری نداشتم. یمن و ویتنام مطمئنا نمی‌توانند به هیچ عنوان برای تیم ملی ایران دردسرساز باشند و بازی سخت ما مقابل عراق است. با این حال معتقدم بچه‌های ما عراق را هم‌ می‌توانند شکست دهند و به عنوان سرگروه از این مرحله عبور کنیم. بچه‌های ما خوب تلاش کردند و شانس زیادی برای قهرمانی این دوره داریم. کادرفنی ما هم شناخت خوبی روی حریفان و تیم خودمان دارد و بچه‌های تیم هم کاملا پخته و باتجربه و باکیفیت هستند و ان‌شاالله بعد از سال‌ها به قهرمانی برسیم.

نکته جالب توجه دیدار ما البته برابر یمن این بود که با استراتژی متفاوتی به میدان رفتیم و خبری از بازی بسته و تدافعی تیم ملی نبود و علیرغم دستیابی به گل‌های دوم و سوم هم همچنان عطش گلزنی در بین تیم دیده می‌شد. به نظرتان در ادامه نیز چنین تدبیری را کادرفنی در نظر خواهند داشت؟

خب باید ببینیم در جام جهانی برابر چه تیم‌هایی بازی می‌کردیم. ما مقابل اسپانیا و پرتغال به عنوان قهرمان اروپا و جهان و بازیکنان کاملا حرفه‌ای آنها قرار گرفتیم و طبیعی بود که تدابیر تدافعی بیشتری داشته باشیم. با این حال در همان رقابت هم تیم‌ ملی در فاز تهاجمی نیز موفق عمل کرد و موقعیت‌های خوبی هم شکل داد. با این حال با توجه به شرایط تیمها و شناخت حریفان کادرفنی برای هر بازی یک برنامه مشخص دارند.

اکنون امیدواری زیادی با توجه به این برتری پرگل شکل گرفته و به نظرتان قادر به حضور در فینال و قهرمانی در آسیا خواهیم بود؟

در فوتبال هیچ چیزی قابل پیش بینی و مشخص نیست. امکان دارد هر لحظه با یک اشتباه تمام اندوخته‌های یک تیم به هدر برود. با این حال ما بازیکنان و کادرفنی خوبی داریم و می توانیم در جام ملت‌ها بازی‌های خوبی انجام دهیم و به نتیجه مدنظر برسیم. با این حال بازی سختی در دیدار آخر مرحله گروهی برابر عراق خواهیم داشت و امیدوارم با برتری در این دیدار به عنوان سرگروه به مرحله بعدی راه یابیم.

در افتتاحیه جام ملت‌ها حضور شما و چند چهره جالب توجه و خاطره انگیز سابق فوتبال آسیا خبرساز شد. ماجرای چت کاپیتان سابق کویت هم جالب توجه بود.

ایشان از دوستان قدیمی من است (حسین الخضری) و الان در فدراسیون فوتبال کویت فعالیت می‌کند. ما کاری به مسائل سیاسی نداریم و اصلا به این چیزها کاری ندارم. رییس فدراسیون عربستان هم بود و ارتباط خوبی برقرار کرد و سامی الجابر هم بود. ما ورزش دوست هستیم و کاری به مسائل سیاسی نداریم و حرف‌های ما فوتبالی است.

در برخورد با فدراسیون عربستان بحثی درباره تقابل تیم‌های ایرانی و عربستانی نشد. بحث تقابل در زمین ثالث و پایان این ماجرا طی چند وقت اخیر کاملا داغ است و مدیران هم هیچ کاری نتوانستند در این رابطه انجام دهند.

نه، برای چه باید صحبت می‌شد؟ این مسائل باید توسط روسای فدراسیون انجام شود و آنها صحبت کنند و همانطور که گفتم ما بحث سیاسی نمی‌کنیم و هیچ علاقه‌ای به آن ندارم و فقط فوتبال.

آقای دایی اکنون بیشتر هم‌دوره‌ای‌های سابق شما در کار مدیریتی ورزشی و فوتبال حضور یافته‌اند. این علاقه در بیشتر ورزش‌دوستان ایران وجود دارد که شما هم وارد چرخه مدیریتی شوید.

من دنبال کار مدیریتی نیستم و این را قبلا هم گفتم. من راجع به این مسائل صحبت نمی‌کنم و راهم را از این مساله جدا کردم و به هیچ عنوان وارد سیاست نخواهم شد. البته فعلا!

این "فعلا" البته یک امیدواری بزرگ را شکل می‌دهد. خصوصا اینکه معمولا طی این مدت همیشه یکی از نقدهایی که وجود داشته عدم حضور افرادی با وجهه شما بوده است. کسی که در فوتبال جهان شناخته شده و تجربه سال‌ها حضور در فوتبال را دارد و البته تحصیلکرده و محبوب هم باشد.

فعلا صحبتی در این رابطه نمی‌کنم.

به تیم ملی برگردیم. تیمی که امیدها را همانند تیم 96 که خود شما هم عضوی از آن بودید افزایش داد و البته شما و هم‌تیمی‌های‌تان با بدشانسی از قهرمانی ناکام ماندید.


بیشتر بخوانید:علی دایی: پیشنهاد وزیر ورزش شدن را رد کردم


به نظرم من این تیم خیلی خوب و مقتدر است و شایستگی این اتفاق را دارد. در 96 متاسفانه بدشانسی آوردیم و سه تا پنالتی را از دست دادیم و نتوانستیم به فینال برسیم. اما اکنون امیدوارم این تیم بدون اینکه بدشانسی بیاورد و قدرتمند به راهش ادامه دهد و به فینال و در نهایت قهرمانی برسد.

اکنون در خط حمله تیم ملی جای مهاجمی با خصوصیات خودتان را خالی نمی‌بینید؟

چرا؟ الان مطمئنا جوانانی خوب در اختیار داریم که خوب کار می‌کنند و مطمئن باشید به تیم ملی بهترین کمک را خواهند کرد.

با توجه به شناختی که از طارمی دارید و خودتان او را به پرسپولیس آوردید، به نظرتان او با شروعی که داشته قادر خواهد بود به آقای گلی این رقابت‌ها دست یابد؟

مطمئنا هم سردار و هم مهدی می‌توانند آقای گل باشند و بیشترین شانس را در این دوره دارند. هافبک‌های خوبی داریم و به خوبی خط حمله را حمایت و تغذیه می‌کنند و به نظرم کار تیمی خوبی را به نمایش میگذاریم و این دو می‌توانند به موفقیت بزرگی در این دوره دست یابند.

بحث دیگر درباره بحثی است که بین کارلوس کی‌روش و برانکو ایوانکوویچ تمامی ندارد.

در این برهه به نظرم اصلا نباید تیم باشگاهی را به تیم ملی ربط بدهیم و همه به دنبال این باشیم که تیم ملی را حمایت کنیم. من چیزی که تو این سال ها دیدم و شادی واقعی را در دل مردم آورده و آنها را از صمیم قلب خوشحال کرده نتایج و موفقیت‌های فوتبال بوده و تمام سعی مان باید این باشد که حداقل در این برهه حمایت کنیم تا بار دیگر در این شرایط سخت مردم ما شاد و خوشحال باشند و به حداقل رضایت خود برسند. من از همه می‌خواهم و البته همه مطمئنا اینطور هستند و قلب‌شان برای تیم ملی‌ می‌تپد و باید اکنون حمایت کاملی از تیم ملی داشته باشیم.

آقای دایی بحث درباره سایپا و آماده سازی برای نیم فصل دوم. با توجه به حضورتان در لیگ قهرمانان آسیا چرا اردوی خارج از کشور را لغو کردید؟

متاسفانه از لحاظ مالی باشگاه ما خیلی مشکل دارد. البته و متاسفانه شرایط اقتصادی طوری است که اکثر باشگاه ها مشکل دارند. ما امروز از کارخانه بازدید داشتیم و اتفاقاتی افتاد که من را از برگزاری اردو منصرف کرد. وضعیت کارخانه و کارگران خودمان را دیدم و بهترین کار را در این دیدم که حداقل خودمان را در کنار آنها بدانیم و اردو را به این دلیل کنسل کردیم. پول اردو را اسپانسر می داد اما در این شرایط اقتصادی ترجیح دادیم در ایران و کنار کارگرانی بمانیم که علیرغم تمام مشکلات کنار ما هستند. البته ما برای زمین تمرین مشکلاتی داریم اما به هرحال این تصمیمی بود که گرفتیم و امیدوارم بتوانیم که در ادامه با کسب موفقیت به همراه تیم دل آنها را شاد کنیم و از حیث عدم هزینه پول اردوی خارجی کمکی به آنها شده باشد.

سایپا به نظر می‌رسید در نقل و انتقالات عملکرد پررنگی در زمستان داشته باشد. خصوصا اینکه قرار است در آسیا حضور داشته باشید.

مطمئنا همینطور است و ما لیست مدنظرمان را به باشگاه دادیم و به دنبال این هستیم تا با توافق با بازیکنان مدنظرمان، تیم را تقویت کنیم، اما همانطور که گفتم با توجه به مشکلات مالی که سایپا و البته دیگر باشگاه‌ها هم دارند، تاکنون متاسفانه اتفاقی نیفتاده و انشاالله در این زمان باقیمانده دو سه بازیکن بگیریم و نقاط ضعف خودمان را بپوشانیم و با شرایط خوبی در ادامه مسابقات حضور یابیم.

در این بین صحبت‌هایی درباره جدایی علی دشتی و جذب محمد قاضی هم شنیده می‌شود. شما حاضر هستید بعد از اینکه چند مهره تاثیرگذار تیم‌تان را از دست دادید، دشتی را هم به تیم دیگری بدهید؟

علی دشتی را به هیچ عنوان به تیمی نمی‌دهیم و در همین شرایط هم کمبود بازیکن داریم. اگر نگاه کنید از این بابت نمی‌توانیم بازیکنی به تیم دیگر بدهیم. محمد قاضی هم پسر خوبی هست و شاگرد خودم هم بوده اما در حال حاضر بحثی درباره حضورش در تیم ما نبوده است.

منبع:ورزش سه

انتهای پیام/1404

دیدگاه ها

اخبار استان قزوین
اخبار ایران و جهان