۱۹/رمضان/۱۴۴۵

-

۱۴۰۳/۰۱/۱۰ جمعه

صبح قزوین احضار «ضیاء» به مجلس و درخواست ممنوع‌التصویری زائری صحت ندارد
کد خبر: ۳۳۳۲۲۴ تاریخ انتشار: ۱۳۹۷/۱۰/۱۹ ساعت: ۱۰:۳۸ ↗ لینک کوتاه

نعمتی در جمع خبرنگاران:

احضار «ضیاء» به مجلس و درخواست ممنوع‌التصویری زائری صحت ندارد

سخنگوی هیئت رئیسه مجلس، احضار یکی از مجریان به بهارستان و ممنوع‌التصویر شدن یکی از کارشناسان رسانه ملی را تکذیب کرد.

احضار «ضیاء» به مجلس و درخواست ممنوع‌التصویری زائری صحت ندارد
به گزارش سرویس سیاسی   صبح قزوین ،بهروز نعمتی سخنگوی هیئت رئیسه مجلس در حاشیه صحن علنی امروز (چهارشنبه ۱۹ دی ماه) با حضور در جمع خبرنگاران در واکنش به مصاحبه روز گذشته یکی از اعضای هیئت رئیسه درباره عذرخواهی علی ضیاء یکی از مجریان تلویزیون و درخواست هیئت رئیسه برای ممنوعیت یکی از کارشناسان صداوسیما، گفت: اگر قرار باشد جلسات هیئت رئیسه مجلس خبری شود، این وظیفه بر عهده سخنگو است که باید موارد را در اختیار رسانه‌ها قرار دهد.

احضار علی ضیاء و درخواست ممنوع‌التصویری یکی از کارشناسان صداوسیما صحت نداردوی تصریح کرد: هیئت رئیسه مجلس معمولا به صورت همیشگی جلساتی را با مسئولان برگزار می‌کند و اینگونه نیست که ما جلسه‌ای را تنها با رئیس صداوسیما برگزار کرده باشیم معمولا معاونان و مسئولان دولتی هم در نشست‌های هیئت رئیسه حضور یافته و مسائل مختلفی هم مطرح می‌شود.

نعمتی تأکید کرد: در جلسه‌ای که هیئت رئیسه با حضور علی عسگری رئیس صداوسیما و معاونان وی برگزار کرد، اتفاقا جلسه بسیار خوبی بود که موارد مختلفی هم مطرح شد از جمله اینکه با توجه به فضای اقتصادی کشور توقع مجلس و هیئت رئیسه مجلس این است که صداوسیما به سمت و سویی حرکت کند که به عنوان پشتیبان و یاور باشد و در برنامه‌های مختلف با ایجاد یک هم‌پوشانی مختلف بتوانیم از این فضای موجود عبور کنیم.

سخنگوی هیئت رئیسه مجلس افزود: موضوع بعدی که در این نشست مورد بررسی قرار گرفت، درباره مسائل خود صداوسیما، بحث اعتبارات، مشکلات، نوع روابط با مجلس و .. بود که در کنار آن هم مسئله‌ای درباره گله‌مندی نمایندگان مجلس از نوع برخی رفتار‌های صداوسیما بیان شد وگرنه اینکه مجری احضار شده باشد به هیچ وجه صحت ندارد یا آنکه خواسته باشیم شخصی ممنوع‌التصویر شود هم را نه در شأن هیئت رئیسه و نه در شان مجلس است و به خودمان اجازه نمی‌دهیم چنین اتفاقاتی بیفتد.

وی بیان کرد: حال شاید خود صداوسیما با توجه به برنامه‌های خود بخواهد کارهایش را پیش ببرد و الا موضوعات مطرح شده درباره این جلسه را تکذیب می‌کنم و فکر می‌کنم باید به سمت و سویی برویم که در این فضای ایجاد شده همه باهم با محبت، دوستی و برابری کار را پیش برده و حتی می‌توان از یکدیگر گله‌مندی‌هایی هم داشته باشیم، اما اینکه گفته شده علی ضیاء احضار شده به هیچ وجه صحت ندارد و نمی‌دانم چرا دوستان به این موضوع دامن می‌زنند.

نعمتی همچنین در ادامه در واکنش به مصاحبه آقای پژمان‌فر درباره اینکه هیئت رئیسه مجلس نمایندگان منتقد را سفر نمی‌برد و هزینه درمان آنها را هم قطع کرده و هزینه‌های بسیاری را برای دیوارکشی مجلس انجام می‌دهد هم گفت: نوع بیمه نمایندگان کاملا مشخص است و اگر شخصی از ارگانی حقوق دریافت نمی‌کند و مجلس حقوق وی را می‌پردازد، بیمه این شخص به تبع تأمین اجتماعی است. قطع کردن یا پرداخت آن هم نه در دست بنده و نه هیئت رئیسه مجلس است، طبق روال هر کسی به بیمارستان‌ها و درمانگاه‌ها مراجعه کند، اقدامات لازم انجام می‌شود.

سخنگوی هیئت رئیسه مجلس ادامه داد: ما بیمه تکمیلی داریم و برای همه نمایندگان و خانواده‌هایشان بیمه تکمیلی صادر شده، تاکنون چنین حرفی را نداشته‌ایم و چنین اقدامی هم را نه در شأن ما و در شأن دوستانی است که آن را مطرح کرده‌اند.

نعمتی همچنین درباره نمایندگان همراه با لاریجانی رئیس مجلس در سفر‌ها هم، اظهار کرد: سفر‌های رئیس کاملا مشخص است و ما از وی گله‌مندیم که چرا با خود نمایندگان منتقد را معمولا همراه می‌کند، سایر سفر‌ها هم بر مبنای فراکسیون، کمیسیون یا همراهی با دولت است.

سخنگوی هیئت رئیسه مجلس تصریح کرد: سفر‌های فراکسیونی هم بر اساس درخواست ارتباطات با کشور مقابل انجام می‌شود، گمان می‌کنم کمیسیون فرهنگی جزء یکی از کمیسیون‌هایی است که در این دوره اتفاقا بیشترین سفر‌ها را داشته است، شاید در دوره‌های قبلی مجلس کمیسیون‌های فرهنگی، اجتماعی، شورا‌ها و حقوقی سفر‌های کمی داشتند.

وی همچنین درباره موضوع ساخت‌وساز دیوار ساختمان مجلس هم، گفت: این موضوع صحت ندارد، مجلس قبلا دارای شرایط حفاظتی حساس بود، اما اکنون در شرایط حیاتی قرار دارد و این موضوع هم در اختیار مجلس نیست که بخواهد دیوارکشی کند، نهاد‌های امنیتی کشور، ستادکل فرماندهی کل قوا و دستگاه‌های تصمیم‌گیرنده در مورد ساخت دیوار اطراف مجلس مسئول هستند.

نعمتی بیان کرد: بعد از اتفاقی که برای مجلس افتاد، شرایط تغییر کرد و دوستان هر زمان نسبت به این موضوعات مالی درخواست بررسی داشتند، اسناد و مدارک آن موجود است ضمن آنکه ما در این میان کاره‌ای نیستیم و نهاد‌های امنیتی پیگیر این موضوع هستند.

انتهای پیام/1404

منبع: باشگاه خبرنگاران

دیدگاه ها

اخبار استان قزوین
اخبار ایران و جهان