۱۸/رمضان/۱۴۴۵

-

۱۴۰۳/۰۱/۰۹ پنجشنبه

صبح قزوین شهروندان از خرید تخم مرغ‌های فاقد هویت خودداری کنند
کد خبر: ۳۳۳۲۰۹ تاریخ انتشار: ۱۳۹۷/۱۰/۱۸ ساعت: ۱۱:۱۰ ↗ لینک کوتاه

رئیس اداره دامپزشکی شهرستان قزوین:

شهروندان از خرید تخم مرغ‌های فاقد هویت خودداری کنند

رئیس اداره دامپزشکی شهرستان قزوین گفت: به منظور پیشگیری از آنفلوآنزای فوق حاد پرندگان شهروندان از خرید تخم مرغ های فله و فاقد هویت خودداری کنند.

شهروندان از خرید تخم مرغ‌های فاقد هویت خودداری کنند
مهدی جلوخانی در گفت‌وگو با خبرنگار اجتماعی صبح قزوین  اظهار کرد: تخم مرغ یکی از فرآوردههای خام دامی سرشار از مواد مغذی و ویتامین‌های مورد نیاز برای بدن انسان است و مصرف روزانه یک عدد تخم مرغ می­‌تواند نقش به سزایی در سلامت افراد جامعه داشته باشد.

رئیس اداره دامپزشکی شهرستان قزوین افزود: با توجه به اهمیت بهداشت مواد غذایی با منشاء دامی، تولید، حمل، نگهداری و توزیع تخم مرغ تحت نظارت کامل و دقیق کارشناسان اداره دامپزشکی در سطح شهرستان انجام و نکاتی در خصوص تعیین تخم مرغ سالم و همچنین شرایط نگهداری آن باید مد نظر قرار بگیرد.

جلوخانی بیان کرد: نگهداری تخم مرغ در دمای بالا، قرار گیری تخم مرغ در زیر نور آفتاب، استفاده از تخم مرغ‌های فاقد نشان می‌­تواند از علل بروز مشکلات در خصوص تخم مرغ‌های غیر قابل مصرف باشد.

وی ابراز کرد: با توجه به انتقال برخی بیماری‌ها از قبیل آنفلوآنزای فوق حاد پرندگان، سالمونلوز به انسان از طریق مصرف تخم مرغ آلوده، ضروری است هموطنان عزیز از خرید تخم مرغ‌های فله و فاقد هویت خودداری کنند.
انتهای پیام/2002

دیدگاه ها

اخبار استان قزوین
اخبار ایران و جهان