۱۱/شوّال/۱۴۴۵

-

۱۴۰۳/۰۲/۰۱ شنبه

صبح قزوین تشکیل ۹۸هزار پرونده قاچاق/ با آقازاده‌ها و افراد ذی‌نفوذ قاطعانه برخورد می‌کنیم
کد خبر: ۳۳۳۱۹۱ تاریخ انتشار: ۱۳۹۷/۱۰/۱۷ ساعت: ۱۴:۵۳ ↗ لینک کوتاه

رئیس ستاد هماهنگی مبارزه با قاچاق کالا و ارز اعلام کرد:

تشکیل ۹۸هزار پرونده قاچاق/ با آقازاده‌ها و افراد ذی‌نفوذ قاطعانه برخورد می‌کنیم

رئیس ستاد هماهنگی مبارزه با قاچاق کالا و ارز کشور گفت: در ۸ ماهه سال جاری ۹۸ هزار پرونده قاچاق در کشور مورد بررسی قرار گرفت و ارزش این پرونده‌ها نسبت به گذشته ۲ برابر شده است.

تشکیل ۹۸هزار پرونده قاچاق/ با آقازاده‌ها و افراد ذی‌نفوذ قاطعانه برخورد می‌کنیم
به گزارش خبرنگار اجتماعی صبح قزوین ؛ علی مویدی خرم آبادی امروز(دوشنبه) در بازدید از واحدهای صنعتی شهرک کاسپین قزوین، با بیان اینکه کشور ما اکنون درگیر یک جنگ اقتصادی است، اظهار کرد: یکی از ابزارهای دشمن برای آسیب‌زدن به این اقتصاد استفاده از قاچاق و به حداقل رساندن کیفیت تولیدات داخل است.

رئیس ستاد هماهنگی مبارزه با قاچاق کالا و ارز کشور افزود: تاکیدات مقام معظم رهبری بر حمایت از کالاهای ایرانی و برنامه‌ریزی‌های صورت گرفته در کیفیت بخشیدن به کالاهای داخلی به منظور این است که دیگر ما شاهد این اقتصاد پنهان مخرب علیه اقتصاد داخلی نباشیم.

وی بیان کرد: نمونه‌های تولیدی که امروز در قزوین مورد بازدید قرار گرفت انصافا از نظر کیفیت با کالاهایی که به صورت بُنجل و از راه قاچاق وارد کشور می‌شود قابل مقایسه نیست؛ ما از انواع و اقسام تولیدات مختلف در سطوح مختلف در همین شهرک بازدید کردیم که بخش اعظمی از بازار داخل را تامین می‌کند.

این مقام مسئول ابراز کرد: یکی از مشکلات تولیدکنندگان داخلی پروسه کاغذبازی اداری است که برخی از تولیدکنندگان و دست اندرکاران این امر را با مشکل مواجه می‌کند که خوشبختانه با مدیریت استاندار و سازمان‌های اقتصادی استانی چرخه تولید در قزوین همچنان استمرار دارد و شاید تحریم‌ها تاثیر چندانی در آن‌ها نداشته باشد.

مویدی ادامه داد: ما به عنوان متولیان امر مبارزه با قاچاق باید مسیر قاچاق را به سمت کشور و استان‌های تولیدکننده ببندیم تا این تولیدکنندگان با افق بلندتری به تولیدات و کیفیت کالاها بیفزایند.

رئیس ستاد هماهنگی مبارزه با قاچاق کالا و ارز کشور تصریح کرد: در پایان سال 96 ارزش کالاهای قاچاقی که وارد کشور شد بیش از 12 میلیارد دلار بود؛ اما خوشبختانه در سال جاری واردات کالاهای قاچاق به مراتب نسبت به گذشته کمتر شده است.

وی افزود: متاسفانه بخشی از کالاهای ارزشمند و اساسی داخلی قاچاق می‌شود که باید با سازو کارهای مناسب مانع از ادامه این روند شویم.

مویدی اضافه کرد: در 8 ماهه ساله جاری 98 هزار پرونده قاچاق در کشور مورد بررسی قرار گرفت و ارزش این پرونده‌ها نسبت به گذشته 2 برابر شده است.

وی اذعان کرد: خوشبختانه کشور ما سرمایه‌های زیادی دارد و دشمن عطش زیادی برای دسترسی به آن‌ها دارد که ما به عنوان متولیان امر باید با مدیریت درست از سرمایه‌های ملی مردم محافظت کنیم.

رئیس ستاد هماهنگی مبارزه با قاچاق کالا و ارز کشور گفت: متاسفانه اقتصاد ما پیچیدگی‌های خاصی دارد؛ بِرندهایی که قرار شد در تهران با آن برخورد کنیم به دلیل نفوذی که در بازار دارند اشکال تراشی می‌کنند، اما سیاست دولت و نظام این است چرخه تولید استمرار داشته باشد و در این راستا نیز به آقازاده‌ها و افراد ذی نفوذ توجه نداریم و با آن‌ها برخورد می‌کنیم.

این مقام مسئول ادامه داد: خوشبختانه بسته‌های ارزی دولت به خصوص از بدو ورود رییس جدید بانک مرکزی هدفمندی خوبی دارد و این بسیار امیدوارکننده است و شاید بسیاری از مشکلاتی که در بحث ارز داشتیم در آینده نداشته باشیم.

مویدی تصریح کرد: دشمن با تمام تلاش خود درنظر دارد که آسیب اصلی را به ارز کشور وارد کند اما خوشبختانه با هوشیاری کامل تیم اقتصادی کشور آسیب چندانی نخواهیم دید، همچنین برای برگشت ارز حاصل از فروش مشتقات نفتی مانعی نداریم.

وی بیان کرد: امروز که از این صنایع در شهرک کاسپین بازدید کردم، به خوبی مشخص بود که کشور ما توان این را دارد که همه نیازهای داخلی را تولید کنند اما متاسفانه در معرفی آنها ما کم کاری کرده‌ایم.

این مقام مسئول از رسانه‌ها و مطبوعات درخواست کرد: بسیاری از نیازهای کشور در این شهرک تولید می‌شود که بسیار ناشناخته باقی مانده است و کسی اطلاعی ندارد که رسانه‌ها باید اطلاع رسانی کنند، چراکه هرچه ما کالاهای اصلی و سرمایه‌های داخلی را معرفی کنیم قطعا میل مردم به قاچاق کمتر خواهد شد.

وی در پایان گفت: هرچه سیستم‌های ورودی به کشور را در بحث کنترل قاچاق افزایش دهیم ریسک قاچاق افزایش می‌دهیم در نتیجه قاچاقچیان نسبت به این موضوع ریسک نمی‌کنند.
انتهای پیام/2002

دیدگاه ها

اخبار استان قزوین
اخبار ایران و جهان