۱۰/شوّال/۱۴۴۵

-

۱۴۰۳/۰۱/۳۱ جمعه

صبح قزوین خسارات زیادی از سفارش‌ برخی نمایندگان متحمل شدیم/ آینده همدان در انتظار دشت قزوین
کد خبر: ۳۳۳۱۶۵ تاریخ انتشار: ۱۳۹۷/۱۰/۱۶ ساعت: ۱۳:۲۰ ↗ لینک کوتاه

گلایه‌هایی از زبان مدیرکل مدیریت بحران قزوین:

خسارات زیادی از سفارش‌ برخی نمایندگان متحمل شدیم/ آینده همدان در انتظار دشت قزوین

مدیرکل مدیرت بحران استانداری قزوین گفت: غفلت از فرونشست‌ها و فروچاله‌های دشت قزوین آینده کبودرآهنگ در استان همدان را برای ما رقم می‌زند.

خسارات زیادی از سفارش‌ برخی نمایندگان متحمل شدیم/ آینده همدان در انتظار دشت قزوین
به گزارش سرویس اجتماعی صبح قزوین ؛ قدرت‌‌الله مهدیخانی درباره ایجاد فروچاله‌های عظیم در بوئین زهرا اظهار کرد: بسیاری از مشکلاتی که امروزه دارندگان چاه‌های غیرمجاز با آن روبرو هستند، به خود ما بازمی‌گردد و ما قبلا به این افراد سهمیه سوخت اعطا کردیم و مدام کشاورزان را تشویق کردیم که بیشتر و بیشتر بکارید.

وی به بحران فرونشست خاک در دشت قزوین اشاره کرد و افزود: در بویین زهرا سالانه 24 سانت فرونشست اتفاق می‌افتد و 2 هفته پیش طی بازدید در جنگل‌های فتح آباد، شکاف‌هایی به عمق بیش از 10متر و به طول یک کیلومتر مشاهده شد که به نزدیکی جاده اصلی رسیده و زنگ خطری برای وقوع مخاطرات طبیعی و تخریب و نابودی زیرساخت‌ها به شمار می‌رود.

این مسئول ادامه داد: غفلت از فرونشست‌ها و فروچاله‌های دشت قزوین آینده کبودرآهنگ در استان همدان را برای ما رقم می‌زند.

این مسئول در خصوص چاه‌های غیرمجاز گفت: باید برای ساماندهی چاه‌های دشت قزوین زودتر اقدام می‌کردیم و متاسفانه به علت برخی مصلحت اندیشی‌ها و سفارش از سوی برخی نمایندگان، اقدامات ما در قبال برخی چاه‌های غیرمجاز به تاخیر افتاد و خسارت‌های زیادی را از این بابت متحمل شدیم.

برخی دستگاه‌ها درک درستی از بحران آب ندارند
مهدیخانی اذعان کرد: بخشنامه‌های متعددی از سوی دولت صادر شده مبنی بر اینکه باید میزان سرانه مصرف آب در فضای سبز را 30 درصد کاهش دهد و دستگاه‌های دولتی نیز باید در مصارف خودشان 20 درصد کاهش آب داشته باشند، اما در این رابطه نیز با کم توجهی برخی شهرداری‌ها و دستگاه‌ها مواجه هستیم که هنوز درک درستی از بحران آب ندارند.

وی ابراز کرد: هرگونه اهرم اجرایی و قانونی تا مادامی که مشارکت مردمی به همراه نداشته باشد، میسر و مفید نخواهد بود و ما باید همواره مردم را در کنار خود داشته باشیم تا از بحران آبی عبور کنیم.

مهدیخانی عامل بی توجهی به کمبود منابع آبی را اولویت دادن منافع شخصی بر منافع جمعی دانست و گفت: باید تلاش کنیم همواره از آب موجود درست استفاده کنیم و در این خصوص به مسایل به طور ریشه ای و عمقی و نه مقطعی و کوتاه مدت نگاه کنیم.
انتهای پیام/2002

منبع: سایت استانداری

دیدگاه ها

اخبار استان قزوین
اخبار ایران و جهان