۱۰/شوّال/۱۴۴۵

-

۱۴۰۳/۰۱/۳۱ جمعه

صبح قزوین قزوین در تخصیص بودجه در سطح شهرستان دیده می‌شود/ راهسازی در اولویت‌ بودجه باشد
کد خبر: ۳۳۳۱۵۲ نویسنده: بهمن طاهرخانی تاریخ انتشار: ۱۳۹۷/۱۰/۱۶ ساعت: ۸:۵۱ ↗ لینک کوتاه

نماینده مردم تاکستان در مجلس:

قزوین در تخصیص بودجه در سطح شهرستان دیده می‌شود/ راهسازی در اولویت‌ بودجه باشد

عضو کمیسیون قضایی مجلس گفت: هم اکنون بودجه‌های تعریف شده برای قزوین در سطح شهرستانی است و با بودجه‌های استانی تطبیق ندارد که نمایندگان در تلاش برای افزایش این بودجه هستند.

قزوین در تخصیص بودجه در سطح شهرستان دیده می‌شود/ راهسازی در اولویت‌ بودجه باشد
بهمن طاهرخانی در گفت‌وگو با خبرنگار اقتصادی صبح قزوین اظهار کرد: دولت دنبال ارائه بودجه عملیاتی است، به این معنا که به عنوان مثال بودجه و هزینه‌ها به ازای پروژه‌های عمرانی قابل اجرا تخصیص داده شود.

وی ادامه داد: درواقع در زمان حاضر به گونه‌ای برنامه ریزی می‌شود که بودجه با میزان هزینه‌های انجام شده در کشور تناسب داشته باشد و مانند دوره‌های گذشته نیست که ابتدا بودجه ریزی و پیش بینی منابع صورت بگیرد و پس از آن هزینه شود.

نماینده مردم تاکستان در محلس ابراز کرد: بودجه‌های دفاعی به طور مستقیم با امنیت در ارتباط است، از این رو نباید آن را کاهش داد، حتی لازم است این بودجه‌ها تقویت شود.

وی افزود: متاسفانه بیشتر کشورهای همسایه به گونه‌ای نیستند که بتوانند روی پای خود بایستند، لذا این امکان وجود دارد که با تحریک بیگانگان علیه ما اقدام کنند، بنابراین نیازمندیم که بودجه نظامی را بودجه‌ای واقعی کرده تا بتوانیم در برابر تهدید بیگانگان از کشور خود دفاع کنیم.

عضو کمیسیون قضایی مجلس عنوان کرد: به طور عمومی باتوجه به اینکه کشور از نظر بودجه ریزی با مشکل مواجه است، همه امور و ابعاد از جمله بهداشت و درمان، آموزش و پرورش و پروژه‌های عمرانی نیمه کاره در استان نیازمند افزایش و تامین بودجه است.

وی ادامه داد: سه بخش آموزش و پرورش و مشکل تجهیزات مدارس، پروژه‌های راهسازی و بیمه‌های درمانی اولویت‌های اصلی تخصیص بودجه استان هستند.

افزایش بودجه استانی نیازمند تلاش‌های جدی است
طاهرخانی توضیح داد: پروژه‌های راهسازی شاهرگ‌های ارتباطی مردم با مراکز شهرستان‌ها و استان است، بسیاری از جاده‌های مواصلاتی دسترسی محلی و روستایی به جاده‌های اصلی استان به شدت تخریب شده و نیازمند بازسازی اساسی و زیربنایی هستند.

وی ادامه داد: دررابطه با بیمه‌ها نیز هزینه‌های درمانی به لحاظ خصوصیت آن بالا بوده و نیازمند این است که امکانات درمانی را با استفاده از کمک‌ها و بودجه‌های دولتی افزایش دهیم تا مردم احساس آسایش و آرامش بیشتری داشته باشند.

نماینده مردم تاکستان در مجلس ابراز کرد: رایزنی با سازمان برنامه و بودجه و دکتر نوبخت در قالب مجمع نمایندگان و فردی در دوره قبل بودجه گیری و دوره کنونی در افزایش بودجه استان تاثیرگذار بود اما جهش لازم را به دنبال نداشت.

وی اذعان کرد: باتوجه به اینکه روز اول که قزوین به عنوان استان مستقل اعلام شد، به لحاظ هیجانات آن زمان مدنظر قرار نگرفته و بودجه‌های تعریف شده بر اساس شهرستانی است و با بودجه‌های استانی تطبیق ندارد.

این مسئول بیان کرد: افزایش بودجه استانی نیازمند تلاش‌های جدی است که تلاش‌های صورت گرفته برای بودجه سال۹۷ انبساط را به همراه داشت که کافی نبود، در این دوره نیز نمایندگان استان در بررسی‌های بودجه در مجلس برای رفع کمبودها تلاش می‌کنند.

وی در پایان گفت: تلاش می‌کنیم که تا پایان دوره بودجه قابل قبولی را برای استان داشته باشیم که البته پس از این نیز نیامند تلاش است.
انتهای پیام/۶۰۰۶

دیدگاه ها

اخبار استان قزوین
اخبار ایران و جهان