۱۱/شوّال/۱۴۴۵

-

۱۴۰۳/۰۲/۰۱ شنبه

صبح قزوین طلاق در استان قزوین ۷ درصد کاهش یافت
کد خبر: ۳۳۲۹۴۰ تاریخ انتشار: ۱۳۹۷/۱۰/۵ ساعت: ۱۱:۵۶ ↗ لینک کوتاه

استاندار قزوین:

طلاق در استان قزوین ۷ درصد کاهش یافت

استاندار قزوین گفت: پدیده طلاق در استان قزوین هفت درصد کاهش یافته که نشانگر تلاش دستگاه‌های اجتماعی و توجه مردم به این موضوع است.

طلاق در استان قزوین ۷ درصد کاهش یافت
به گزارش خبرنگار اجتماعی صبح قزوین ؛ عبدالمحمد زاهدی امروز(چهارشنبه) روز در دیدار با مدیرکل و کارکنان ثبت احوال استان قزوین، اظهار کرد: کاهش هفت درصدی طلاق در استان قزوین طی 9 ماه سال جاری با وجود اینکه در کشور افزایش داشته است به فرهنگ خود مردم قزوین، تلاش دستگاه‌های مرتبط و متولیان امور اجتماعی بازمی‌گردد که جای خوشحالی و مسرت دارد.

وی افزود: متاسفانه در این مدت کاهش 9 درصدی ازدواج را نیز در استان شاهد هستیم که به وضعیت معیشتی و اقتصادی جامعه و تغییر دیدگاه جوانان در خصوص ازدواج بازگردد.

استاندار قزوین اذعان کرد: از جوانان امروزه به ازدواج و مسئولیت پذیری تن نمی‌دهند و باید تلاش کنیم تا مشکلات مربوط به ازدواج حل شود.

زاهدی با تبریک یکصدمین سالروز تاسیس ثبت احوال، گفت: این سازمان یکی از قدیمترین سازمان‌های کشور است که در نوسازی اداری کشور بعد از انقلاب در کنار گمرک و دارایی شکل گرفت و طی 40 سال اخیر فعالیتهای خوبی داشته است.

وی ادامه داد: ثبت احوال یکی از زیربنایی ترین سازمان هایی کشور که در ارتباط با حقوق عمومی و مردمی تلاش می‌کند و ثبت چهار واقعه حیاتی که توسط این سازمان صورت می گیرد برای تبعات حقوقی آن است.

استاندار ادامه داد: امروزه اگر کسی شناسنامه نداشته باشد از بسیاری حقوق اجتماعی محروم می شود و در واقع ثبت چهار واقعه حیاتی تولد، وفات، ازدواج و طلاق اساسی ترین کار در راستای حفظ حقوق اساسی و حقوقی شهروندان جامعه است.

وی با بیان اینکه برای دریافت کارت هوشمند ملی باید اطلاع رسانی بیشتری صورت گیرد، افزود: از ابتدای سال آینده کارت‌های ملی معتبر نیست و کسانی که کارت‌های هوشمند ملی نداشته باشند در بانک‌ها و فرودگاه‌ها با مشکلات زیادی مواجه خواهند شد بنابراین باید هرچه سریعتر برای دریافت کارت‌های هوشمند ملی اقدام کنند.

این مسئول اضافه کرد: در سال‌های اخیر کارهای خوبی برای هوشمند سازی کارت‌های ملی انجام شده است و با تکمیل آن باید خیلی از امور را به کارت هوشمند ملی محول کنیم.
انتهای پیام/2002

دیدگاه ها

اخبار استان قزوین
اخبار ایران و جهان