۰۷/شوّال/۱۴۴۵

-

۱۴۰۳/۰۱/۲۸ سه شنبه

صبح قزوین دولت آمریکا مجددا تعطیل شد
کد خبر: ۳۳۲۸۴۵ تاریخ انتشار: ۱۳۹۷/۱۰/۱ ساعت: ۱۰:۱۷ ↗ لینک کوتاه

برگی دیگر از دستاوردهای ریاست‌جمهوری ترامپ!

دولت آمریکا مجددا تعطیل شد

در پی عدم توافق نمایندگان مجلس سنا بر سر بودجه فدرال که شامل بودجه موردنیاز برای ساخت دیوار مکزیک بود، دولت ترامپ مجددا تا اطلاع ثانوی تعطیل شد.

دولت آمریکا مجددا تعطیل شد
به گزارش سرویس سیاسی  صبح قزوین  به نقل از شبکه تلویزیونی سی‌ان‌ان، دولت آمریکا در پی عدم توافق نمایندگان مجلس سنا برای تصویب بودجه فدرال بار دیگر تعطیل شد.

دلیل اصلی اختلاف کنگره با دولت آمریکا، بودجه پنج میلیارد دلاری موردخواستِ ترامپ برای ساخت دیوار در مرز مکزیک است. دولت دونالد ترامپ، رئیس‌جمهور آمریکا بودجه پنج میلیارد دلاری را برای احداث دیوار حائل در مرز آمریکا و مکزیک مطالبه کرده است، اما کنگره با این خواسته بودجه‌ای مخالف است. 

با عدم توافق نمایندگان سنا بر سر بودجه فدرال، از بامداد شنبه به وقت آمریکا (هشت و نیم صبح به وقت تهران) فعالیت بخش‌هایی از دولت آمریکا متوقف شد (اصطلاحا تعطیل شد) و این بخشها باید با حداقل نیروی ممکن به فعالیت خود ادامه دهند زیرا بودجه لازم برای فعالیت آنها از جانب کنگره تامین نمی‌شود.

این برای نخستین بار در چهل سال گذشته است که سه مرتبه به صورت متوالی چنین اتفاقی برای یکی از دولت‌های آمریکا رخ می‌دهد. 

ترامپ پیش از این تهدید کرده بود اگر کنگره ۵ میلیارد دلار برای ساخت دیوار در مرز آمریکا و مکزیک اختصاص ندهد، با عدم امضای لایحه بودجه، اجازه می‌دهد که دولت تعطیل شود. او قبلاً از امضای لایحه مصوب سنا که در آن بودجه‌ای برای ساخت دیوار در نظر گرفته نشده، خودداری کرد و از کنگره خواست لایحه تازه‌ای تصویب کند.

با این تعطیلی، کارکنان وزارتخانه‌های امنیت داخلی، دادگستری، امور خارجه، کشور، کشاورزی، مسکن و ادارات دولتی به مرخصی اجباری فرستاده شده و فعلا به آن‌ها حقوقی پرداخت نمی‌شود.

نانسی پلوسی، رهبر اقلیت دموکرات‌ها در مجلس نمایندگان آمریکا با اشاره به پرداخت نشدن حقوق ۸۰۰ هزار کارمند فدرال، گفت به تعطیلی کشیده شدن دولت ترامپ به مردان و زنانی که امنیت آمریکا را حفظ می‌کنند، صدمه می‌زند.

چاک شومر، رهبر اقلیت دموکرات در مجلس سنای آمریکا نیز تاکید کرد: هیچ دموکراتی نمی‌خواهد شاهد به تعطیلی کشیده شدن دولت به وسیله ترامپ باشد. همه ما تلاش می‌کنیم جلوی این کار گرفته شود. با این حال به نظر می‌رسد رئیس جمهور از این کار لذت می‌برد. به نظر می‌رسد ترامپ اعتقاد دارد این کار باعث می‌شود پایگاهش محکم‌تر شود. مشکل اینجاست که پایگاه وی از کمتر از یک چهارم آمریکایی‌ها تشکیل می‌شود. آقای رئیس جمهور! رئیس جمهور ترامپ! نمی‌توانیم ماه‌ها اظهارات ثبت شده خود روی ویدئو‌ها را که گفته اید می‌خواهید دولت تعطیل شود، پاک کنید. شما خواهان این تعطیلی شده اید و مسئولیت آن نیز به پای خودتان است.

انتهای پیام/1404

منبع: باشگاه خبرنگاران

دیدگاه ها

اخبار استان قزوین
اخبار ایران و جهان