۱۸/رمضان/۱۴۴۵

-

۱۴۰۳/۰۱/۰۹ پنجشنبه

صبح قزوین روحانی;‌نکات مورد نظر رهبرانقلاب برای اصلاح بودجه ۹۸ بررسی شد
کد خبر: ۳۳۲۵۶۹ تاریخ انتشار: ۱۳۹۷/۹/۲۰ ساعت: ۱۱:۴۷ ↗ لینک کوتاه

پس از نشست هماهنگی سران قوا ؛

روحانی;‌نکات مورد نظر رهبرانقلاب برای اصلاح بودجه ۹۸ بررسی شد

رئیس‌جمهور پس از نشست هماهنگی سران قوا گفت:‌ در جلسه امروز نکات مورد نظر رهبرانقلاب برای اصلاح بودجه ۹۸ بررسی شد.

روحانی;‌نکات مورد نظر رهبرانقلاب برای اصلاح بودجه ۹۸ بررسی شد
به گزارش سرویس سیاسی   صبح قزوین  ، حجت الاسلام حسن روحانی رئیس جمهور بعد از نشست مشترک سران قوا که صبح امروز (20 آذر) برگزار شد، در جمع خبرنگاران اظهار داشت: در زمینه اقتصاد در هفته‌های گذشته چارچوبی را تعیین کردیم به نحوی که بودجه سال آینده را دربرمی‌گرفت.

وی افزود: مقام معظم رهبری رهنمودی در این زمینه داشتند که برمبنای این رهنمود امروز جلسه داشتیم که چگونه این سیاست را عملیاتی و اجرایی کنیم و جلسات دیگری هم خواهیم داشت تا نکات مدنظر مقام معظم رهبری را نهایی کنیم. ممکن است اصلاحاتی بر مبنای این نظر در بودجه انجام شود.

رئیس جمهور تصریح کرد: به ملت بزرگ ایران می‌گویم آمریکایی‌ها انتظار داشتند بعد از 13 آبان بهم‌ریختگی در اقتصاد کشور را شاهد باشند ولی مردم و فعالان اقتصادی به گونه‌ای عمل کردند که همه چیز برعکس شد. آنها می‌خواستند تورم بازار و مسئله ارز به نحو دیگری باشد ولی خوشبختانه بانک مرکزی سایر بخش‌ها و مردم طوری عملی کردند که برای همه مردم دنیا مشخص شد که آرامش مردم بعد از 13 آبان بیشتر شده و ما نیز سعی می‌کنیم مشکلات روی دوش مردم را بکاهیم.

روحانی خاطرنشان کرد: با چارچوبی که تهیه شده ارز صادرات غیرنفتی به داخل کشور بازمی‌گردد و راه حل مطمئنی برای درآمدهای ارزی به وجود امده است. بخشی از جلسه امروز ما درباره شرایط فروش نفت بود.

وی ادامه داد: آمریکا می‌خواست جلوی صادرات نفت ما را بگیرد ولی صادرات نفت ما بعد از 13 آبان بهتر از قبل این تاریخ شده است. گزارش وزارت نفت امیدوارکننده بود. آمریکایی‌ها در زمینه نفت ناموفق بودند. همچنین آنها در اجلاس اوپک نیز ناموفق بودند و جمهوری اسلامی ایران موفقیت به دست آورد. در روند فروش نفت به میزان قبل پیش خواهیم رفت.

رئیس جمهور در بخش دیگری از سخنان خود اظهار کرد: مسئله یمن به گونه‌ای است کسانی که می‌خواستند یمن را اشغال کنند احساس می‌کنند راهی جز صلح با مردم یمن را نداشتند. ما از مذاکرات یمنی یمنی حمایت می‌کنیم و علامات برای رسیدن به آرامش بیش از گذشته است.

روحانی با بیان اینکه تلاش خواهیم کرد روند اشتغال را حفظ کنیم خاطرنشان کرد: اولویت ما در بودجه 98 این است که مردم از نظر کالاهای اساسی و مواد مصرفی اطمینان داشته باشند و ارز دارای ثبات باشد.

انتهای پیام/1404

منبع: تسنیم

دیدگاه ها

اخبار استان قزوین
اخبار ایران و جهان