۱۹/رمضان/۱۴۴۵

-

۱۴۰۳/۰۱/۱۰ جمعه

صبح قزوین مردم از ناکارآمدی و خودتحریمی ناراضی‌اند/ آقای قالیباف با وفای به عهد کنار کشیدند/ انتخابات اخیر پر تخلف‌ترین انتخابات بود
کد خبر: ۳۳۲۵۲۴ تاریخ انتشار: ۱۳۹۷/۹/۱۸ ساعت: ۲۱:۳۷ ↗ لینک کوتاه

تولیت آستان قدس رضوی:

مردم از ناکارآمدی و خودتحریمی ناراضی‌اند/ آقای قالیباف با وفای به عهد کنار کشیدند/ انتخابات اخیر پر تخلف‌ترین انتخابات بود

رئیسی گفت: بنده مانع حضور هیچکس در انتخابات نشدم، آقای قالیباف وفای به عهد کردند و کنار کشیدند.

مردم از ناکارآمدی و خودتحریمی ناراضی‌اند/ آقای قالیباف با وفای به عهد کنار کشیدند/ انتخابات اخیر پر تخلف‌ترین انتخابات بود
به گزارش سرویس سیاسی  صبح قزوین ، حجت‌الاسلام و المسلمین سید ابراهیم رئیسی تولیت آستان قدس رضوی در برنامه روز دانشجو که در دانشگاه شهید بهشتی در حال برگزاری است، با یاد و زنده نگه‌داشتن یاد شهدا گفت: روز دانشجو را به دانشجویان، همه اساتید و تمام کسانی که به خدمت علم به فرهنگ کشور کمک می‌کنند؛ تبریک می‌گویم.

وی ادامه داد: روز دانشجو یادآور ایستادگی، رشادت، شجاعت و شهامت دانشجویان عزیز به حساب می‌آید و توفیقی است که امروز در کنار شما دانشجویان و فرهیختگان کشور هستم.

تولیت آستان قدس رضوی در ادامه با اشاره به جنبش دانشجویان گفت: جنبش دانشجویی 65 سال پیش با روشن‌بینی دانشجویان شکل گرفت و دانشجویانی که روشن فکر جامعه هستند موفق شدند در این جنبش حضور پیدا کنند.

حجت‌الاسلام و المسلمین رئیسی اضافه کرد: جنبش دانشجویی در کشور همواره با روشن فکری همراه بوده است، امروز روز 16 آذر به عنوان نماد استبداد داخلی و اسکتبار خارجی است و این جنبش همواره با عدالت‌خواهی همراه بوده است.

وی ادامه داد: اصلاح گروهی و اصلاح امور جامعه همواره در نگاه دانشجویان است؛ دانشجویان با مشاهده کارشکنی باید زبان نقادانه بگشایند؛ در واقع این خصلت انسان‌های آگاه است که در صورت مشاهده ظلم و کاستی به لحاظ روحیه جوانی و فهم، بر این ظلم برنتابیده و عکس‌العمل خود را داشته باشند.

تولیت آستان قدس رضوی تصریح کرد: پس از پیروزی انقلاب، دانشگاه‌ همواره محلی بوده که دغدغه‌های مردم و نظام در آنجا زبانزد بوده است.

اگر رئیس جمهور بودم ساخت مسکن را متوقف نمی‌کردم

در ادامه مراسم حجت‌الاسلام و المسلمین رئیسی در طرح سوال یکی از دانشجویان در خصوص اینکه اگر رئیس جمهور بودید اوضاع کشور چگونه بود، گفت: خدا رحم کرد که من رئیس جمهور نشدم که دلار پنج هزار تومان شود. همچنین در آن صورت مرکز هوشمند در بنزین که در دولت‌های قبل تشکیل شد را تعطیل نکرده و تولید مسکن را متوقف نمی‌کردم.

باید مالیات را از یقه سفیدها گرفت

وی درخصوص مالیات گفت: باید مالیات را از یقه سفیدها گرفت؛ کسانی که از دادن مالیات فرار می‌کنند. باید جلوی این دلال بازی‌ها گرفته شود.

آقای قالیباف وفای به عهد کرده و کنار کشیدند

حجت‌الاسلام و المسلمین رئیسی در خصوص سوال یکی از دانشجویان مبنی بر اینکه چرا به آقای قالیباف اجازه دادید در انتخابات کنار بکشد،‌ گفت: بنده مانع حضور هیچکس در انتخابات نشدم، آقای قالیباف وفای به عهد کردند و کنار کشیدند.

تولیت آستان قدس رضوی گفت: نظر من نسبت به دیگران این بود که در این انتخابات باشند و به خاطر من کنار نکشند.

به مشکلات مردم واقف هستم

حجت‌الاسلام و المسلمین رئیسی در پاسخ به این سوال که آیا شما مشکلات مردم را می دانید، گفت: نسبت به مشکلات مردم واقف هستم، 2 یا 3 شب در هفته در مسجد بودم تا ارتباط با مردم برقرار کنم و در دل‌های مردم باشم، در جریان مشکلات مردم هستم و این مشکلات با برنامه و بودجه کم نیز امکانپذیر است.

وی افزود: نقش مدیریت در کار آمدن دستگاها بسیار ارزشمند است و تمام مشکلات با برنامه‌ریزی حل خواهد شد.

حجت‌الاسلام و المسلمین رئیسی گفت: هرکس قانون کشور را در دست می‌گیرد باید به آن پایبند باشد و ایجاد شغل کنند.

کنوانسیون در ظاهر قصد نشان دادن حل مشکلات را دارد

وی در خصوص جنگ نرم دشمنان گفت: این جنگ برای آن است که ملت ایران را به تسلیم وادار کنند تا شکست‌های خود در جنگ سخت و نرم را جبران کنند،کنوانسیون در ظاهر نشان می‌دهد که قصد دارد مشکلات ما را حل کند اما اینگونه نیست. هوشیاری و بیداری مردم ما را در مقابله توطئه های دشمن پیروز می‌کند.

تولیت آستان قدس افزود: توصیه من به مسئولین این است که به ظرفیت داخلی خود تکیه کنند. راه پیروزی ما اتکا به خدا و جوانان کشور است و به تعبیر رهبر انقلاب جوانان راه حل مشکل هستند.

باید روش‌های دشمن را بشناسیم

تولیت آستان قدس تصریح کرد: اگر یک قدم در مقابل دشمن کوتاه بیاییم، او جلوتر می آید. باید روش‌های دشمن را بشناسیم و کنشگری فعال باشیم.

مردم در حوزه امنیت  از نظام راضی‌اند

وی اضافه کرد: مردم در حوزه استقلال رایی بالا دارند و معتقدم در حوزه امنیت مردم از نظام راضی‌اند؛ اما از اجرا ناراضی هستند. مردم از ناکارآمدی و خودتحریمی دستگاه های اجرایی ناراضی اند و در درون دارای مشکلات بالایی دارند؛ فقر فساد و تبعیض زیبنده مردم و نظام نیست، مشکل نخواستن یا نتوانستن است.

تولیت آستان قدس ادامه داد: هر چه را که وجود دارد نتیجه دشمنیِ دشمن نمی دانیم و اگر برخی سوء مدیریت‌ها نبود وضع بهتر بود.

2 قطبی کردن جامعه و حاشیه را به متن آوردن درست نیست

حجت‌الاسلام و المسلمین رئیسی بیان کرد: باید همه با هم در راستای اقتصاد مقاومتی تلاش کنیم. 2 قطبی کردن جامعه و حاشیه را به متن آوردن درست نیست، کار و اشتغال و معیشت مسائل اصلی کشور هستند؛ مشکل ما این است که برخی در کشور مشکل را اقتصادی ندیده و راهکار را هم از لحاظ سیاسی دنبال می‌کنند و این در حالی است که مشکلات اقتصادی، راهکار اقتصادی دارد.

درخواست رسیدگی به تخلفات انتخابات اخیر را دارم

وی در خصوص اینکه آیا تخلف در انتخابات روی داده است، گفت: این انتخابات پر تخلف‌ترین انتخابات بود به طوری که ۶۰۰ تخلف از مراکز مختلف دارم و باید به آن رسیدگی شود. خواسته من این است که به این تخلفات رسیدگی شود چرا که سنگ بنای نامناسب در کشور می‌شود، معتقدم ماموریت اصلی‌ام استان قدس رضوی است.

در راستای قانون منع بکارگیری بازنشستگان ۲۶۰ نفر را مرخص کردیم

تولیت آستان قدس در خصوص منع به کارگیری بازنشستگان در آستان قدس گفت: در حال حاضر ۲۶۰ نفر از همکاران را مرخص کردیم و چندنفر باقی مانده هستند که در حوزه‌های مدیریت هستند و به جایگزینی این افراد اقدام می‌کنیم. این طرح در آستان قدس اجرایی شده و هست.

 

می‌خواهند خودتحریمی ایجاد کنند

حجت‌الاسلام و المسلمین رئیسی افزود: با کنوانسیون‌هایی که پیش روی ملت می‌گذارند می‌خواهند خودتحریمی ایجاد کنند. یقین داریم که با صبوری و هوشیاری جامعه مردم ما در برابر این توطئه جدید پیروز می‌شوند.

اعتماد به نفس و اعتماد به خدا؛ راهکار برون رفت از مشکلات

تولیت آستان قدس بیان کرد: امروز وظیفه همه مسئولان و لایه‌های کشور است که باید به داشته‌های خود اعتماد کنیم و باید به نیروی انسانی متراکم و به جوانان اعتماد کنیم و بدانیم راهکار برون رفت از این مشکلات اعتماد به نفس و اعتماد به خداست. به قول رهبری جوانان امروز راه حل مشکل هستند نه مشکل.

وی گفت: ما در آستان قدس یک سند بالا دستی داریم که 3 محور دارد که یکی زیارت دوم نیازمندان و سوم مساله فرهنگی است. در ارتباط با کار اقتصادی نیز برخی رویکردها را در آستان تغییر داده‌ایم.

آیا در شان زئران امام رضاست که در کمپ یا چادر باشند؟

حجت‌الاسلام و المسلمین رئیسی تصریح کرد: کار اقتصادی در پاساژسازی هم امکان دارد باشد که ما آن را متوقف کردیم. سرمایه آستان قدس را بر توجه به زوار و محرومان می‌دانیم، سال اول از مجموعه تجاری بیرون آمدیم و زائرسرا با ظرفیت ۲۰ هزار نفری ایجاد کردیم، آیا اصلا در شان زئران امام رضاست که مردم در کمپ یا چادر باشند؟

حضور جوانان فقط نباید در حرم باشد

تولیت آستان قدس بیان کرد: در مساله فرهنگی ما باغاتی در مشهد داشتیم، گفتیم حضور جوانان فقط در حرم نباید باشد، این باغ را تبدیل کردیم به اردوگاه فرهنگی که پنجاه هزار نفر در آن مشغول شدند و در غرب مشهد صد و ده هزار هکتار برای کار فرهنگی اختصاص دادیم. ما می‌توانستیم ساختمان‌سازی هم کنیم که اما باغات و اردوگاه‌های بانوان ایجاد کردیم.

حجت‌الاسلام و المسلمین رئیسی ادامه داد: امروز ما یک هزار کیلومتر با دریا فاصله داریم ما سهم‌مان از اقتصاد دریا حداکثر 3 درصد است، در آستان قدس هلدینگ کشاورزی داریم اما گفتیم که باید کار استراتژیک انجام دهیم.

وی گفت: اگر بخواهیم به استقلال برسیم باید به استقلال بذر برسیم که این کار استراتژیک ماست و ما نسبت به تولید بذر باید پیش برویم. ما شرکت داروسازی را به 2 شرکت افزایش دادیم به دنبال کار اقتصادی پرهزینه نمی‌رویم اما بعضی از کارها را استراتژیک و لازم می‌دانیم در بخش‌های اساسی اقداماتی کردیم که خواهید دید. این تغییر رویکردی که به سمت کارهای اساسی داشتیم ثمره‌ای خوب خواهد داشت و دارد.

وجود قوه قضاییه برای اجرای عدل و عدالت ضروری است

رئیسی در پاسخ به سوالی مبنی بر اینکه که نظر شما درباره قوه قضاییه چیست،‌گفت: قوه قضاییه قوه‌ای ضروری است که برای اجرای عدل و عدالت است و در اجرای عدالت نقش تعیین‌کننده دارد، قوه قضاییه با اجرای عدالت می‌تواند جامعه را مطمئن کند که اگر کسی به بیت‌المال دست درازی کند دست او را قطع خواهد کرد.

وی افزود: جمنا نیاز دارد در کارهای خود بازنگری کند که این کار هم در حال انجام است، جلساتی با این عزیزان داریم اما مسئله ما انتخاباتی نیست؛ مسئله ما حفظ آرمان‌های انقلاب و حفظ سرمایه‌های اجتماعی است. در انجام این وظیفه ملامت ملامت‌کنندگان مرا از میدان به در نخواهد برد.

انتهای پیام/1404

منبع: باشگاه خبرنگاران

دیدگاه ها

اخبار استان قزوین
اخبار ایران و جهان