۱۹/رمضان/۱۴۴۵

-

۱۴۰۳/۰۱/۱۰ جمعه

صبح قزوین متجاوز به عنف در قزوین به دار مجازات آویخته شد
کد خبر: ۳۳۲۵۱۰ تاریخ انتشار: ۱۳۹۷/۹/۱۸ ساعت: ۱۱:۴۲ ↗ لینک کوتاه

دادستان عمومی و انقلاب قزوین:

متجاوز به عنف در قزوین به دار مجازات آویخته شد

دادستان قزوین از به دارآویخته شدن متجاوز به عنف در استان قزوین خبرداد.

 متجاوز به عنف در قزوین به دار مجازات آویخته شد
 به گزارش خبرنگار اجتماعی صبح قزوین ؛ سحرگاه امروز(یکشنبه) حکم اعدام فردی که مرتکب تجاوز به عنف شده بود در محوطه زندان مرکزی قزوین به اجرا درآمد.

محمد قاسمی در تشریح این پرونده اظهار کرد: این پرونده در سال 96 تشکیل و متهمین این پرونده نیز در کمترین زمان ممکن توسط ضابطین قضایی دستگیر و جهت رسیدگی در اختیار دستگاه قضایی قرار گرفتند.

دادستان مرکز استان افزود: این پرونده 5 متهم دارد و دلیل اصلی ارتکاب جرم در این پرونده یک رابطه غیراخلاقی بوده است که متهم ردیف اول این پرونده از حیث ارتکاب تجاوز به عنف و سرقت مقرون به آزار بر اساس مستندات پرونده به اعدام محکوم شد.

وی ابراز کرد: سایر متهمین با عناوین مجرمانه ای همچون معاونت در تجاوز به عنف، سرقت مقرون به آزار و رابطه نامشروع به احکامی همچون حبس طولانی مدت و شلاق محکوم شده اند.

این مقام قضایی استان بیان کرد: حکم اعدام این متهم ابتدا در شعبه دوم کیفری استان صادر شد و سپس در شعبه بیست و هفتم دیوان عالی کشور تایید و با استیذان از رییس معظم قوه قضاییه سحرگاه امروز در زندان قزوین به اجرا درآمد.

وی تاکید کرد: امنیت خط قرمز دستگاه قضایی است و دستگاه قضایی در برخورد با مجرمین خشن و مخلان امنیت عمومی و اجتماعی کاملا جدی است.

قاسمی بیان کرد: دستگاه قضایی بدون اغماض با کسانی که جان، مال و ناموس مردم را مورد تعرض قرار می‌دهند برخورد خواهد کرد و مرتکبین جرائم خشنی از این دست منتظر برخورد سخت دستگاه قضایی و اشد مجازات‌ها باشند.

دادستان عمومی و انقلاب قزوین عنوان کرد: وقوع بسیاری از جرائم در جامعه نتیجه دوری فرد از معارف اسلامی و آموزه‌های دین مبین اسلام است و ما هر کجا که معارف اسلامی را شاهد بوده ایم جرائم کمتری نیز به وقوع پیوسته است و این موضوع باید بسیار مورد توجه افراد جامعه بخصوص خانواده ها قرار گیرد و باید سعی شود در جهت کاهش وقوع جرائم و آسیب های اجتماعی باورهای دینی تعمیق پیدا کند.

این مسئول تصریح کرد: پیشگیری از وقوع جرائم از اولویت‌های دستگاه قضایی است و بر این باوریم که همیشه پیشگیری بهتر از برخورد سخت خواهد بود.

وی ابراز کرد: هزینه‌های کمتری را نیز هم جامعه و هم دستگاه قضایی متحمل خواهد شد اما پیشگیری از از وقوع جرم تنها وظیفه دستگاه قضایی نیست و همانطور که رهبر فرزانه انقلاب فرموده اند امر پیشگیری وظیفه همه دستگاه هاست و همه باید در این راستا اقدامات عملی و علمی بردارند.
انتهای پیام/2002

دیدگاه ها

اخبار استان قزوین
اخبار ایران و جهان