۱۰/شوّال/۱۴۴۵

-

۱۴۰۳/۰۱/۳۱ جمعه

صبح قزوین آقای آشنا! چرا پروژه «نفوذ» در دولت جدی گرفته نمی‌شود؟
کد خبر: ۳۳۲۵۰۳ تاریخ انتشار: ۱۳۹۷/۹/۱۸ ساعت: ۱۰:۴۵ ↗ لینک کوتاه

مساله نفوذی‌ها در دولت امنیتی‌ها

آقای آشنا! چرا پروژه «نفوذ» در دولت جدی گرفته نمی‌شود؟

متاسفانه در این دولت شاهد بروز حملات تروریستی گاه شدیدتری در کشور هستیم و همچنین نفوذی هایی که در دولت دستگیر شده اند نیز کم نبودند.

آقای آشنا! چرا پروژه «نفوذ» در دولت جدی گرفته نمی‌شود؟
به گزارش سرویس سیاسی  صبح قزوین ، نفوذ پروژه ای است که چندی است به آن از سوی مقامات کشورمان خصوصا رهبر معظم انقلاب تاکید فراوانی شده است. هوشیاری برای جلوگیری از عواملی که سعی دارند با ورود به حوزه‌های مهم داخلی از درون به کشورمان آسیب جدی بزنند، یکی از مواردی است که بارها تاکید شده است.

این روزها سایه تروریسم در کشورمان نیز بیش از گذشته احساس می شود. از حادثه تروریستی اهواز در اثنای رژه نیروهای مسلح گرفته تا حمله انتحاری چند روز گذشته چابهار که دست کشورهای منطقه از جمله عربستان در آن دیده می‌شود، نشان می دهد که به پروژه نفوذ و ناامن کردن کشور به طور همزمان در دستور کار دشمن قرار دارد. چراکه شواهد و قرائن نشان می دهد که رژیم‌هایی منطقه ای که عامل بی ثبات سازی خاورمیانه هستند برای ایران نیز برنامه دارند. موضوع بندر چابهار که از سوی آمریکایی‌ها خارج از تحریم‌ها عنوان شد اما دشمن سعی می کند با ناامن سازی این منطقه تجاری به نوعی تحریم تروریستی در این حوزه به وجود بیاورید یکی از همین مسائل مهم است.

دیروز نیز، «حجت الاسلام منتظری» دادستان کل کشور از وزارت اطلاعات خواست تا دستگاه‌های اقتصادی را رصد کند و گفت: «براساس اطلاعاتی که داریم نفوذی‌ها در بخش‌های مختلف اقتصاد کشور تلاش می‌کنند که ضربه اقتصادی دشمن را کاری کنند.»

این مسئول عالی قضایی با اشاره به وضعیت امروز کشور تصریح کرد: ما در یک جنگ جدی دشمن قرار گرفته‌ایم. جنگی که هم اقتصاد کشور را و هم ارزش‌های دینی و انقلابی و هم امنیت ما را در حوزه‌های مختلف هدف‌گیری کرده است.

اما درحالی که مقامات مختلف از پروژه نفوذ در کشورمان سخن می گویند، شاهد نوعی برخورد سیاسی جناحی با پروژه نفوذ در دولت هستیم. «حسن روحانی» که پیش از این گفته بود "درهرچه متخصص نباشم در "امنیت ملی" متخصصم" اما الان در دولتش پرونده نفوذی ها مساله جدی است.

جالب اینجاست این پروژه تا به جایی است که در برخی سازمان‌ و نهادهای دولتی جاسوسان و نفوذی‌هایی شناسایی و دستگیر شده اند، اما رفتار دولتی ها در این حوزه گاها با مسامحه و برخورد سیاسی همراه بوده که این افراد را نفوذی ندانسته وحتی به دستگاه‌های امنیتی کشور هم انتقاد می کنند. این انتقادات حتی به رسانه‌ها هم که در این زمینه دغدغه دارند نیز کشیده شده است.

چندی پیش بود که «حسام الدین آشنا» مشاور فرهنگی رئیس جمهور در توییتی که مانند اغلب توییت های وی مبهم و کنایه آمیز است، نوشت: « از فارس که مثل پلیس فتا مراقب همه چیز هست تقاضا می کنیم اجازه بدهند افتخار امنیتی کردن جمعیت شناسی به دیگران برسد برای شما همان حوزه محیط زیست فعلا کافی است.»

آشنا پیشتر در خصوص جاسوسی در پوشش محیط زیست در توییتی نوشته بود: «جاسوسان لازم نیست در پوشش سمن‌های محیط زیست اطلاعات کشور را جمع آوری کنند؛ آنها می‌توانند با ادعاهای فوق انقلابی و به اسم درز دادن مکاتبات سری، نه تنها سیگنالهایی برای اربابان خود ارسال کنند بلکه منویات آنان را در تولید اختلاف در حاکمیت دنبال کنند.»

به نظر می رسد مشاور فرهنگی رئیس جمهور انتظار دارد که جاسوسان در پوشش هایی که وی علاقه ندارند مانند محیط زیست وارد نشوند.

این درحالی است که در سال گذشته فردی که به دفتر آشنا نفوذ کرده بود توسط نهادهای امنیتی دستگیر شد. غلامحسین اژه‌ای سخنگوی قوه قضائیه این موضوع را تایید کرد.

با این اوصاف یک سوال اساسی باید از دولتی ها از جمله آشنا پرسید و آن هم این است که چرا با وجود اینکه در دولت نفوذی های متعددی دستگیر شده اند که در حوزه های مختلف خصوصا محیط زیست تعدادشان قابل توجه بوده است، دولت اقدام به تقویت اطلاعاتی امنیتی نمی کند. امروز با توجه به حملات تروریستی برنامه ریزی شده از سوی دشمنان موضوع امنیت بالاترین مسئله مهم در کشور است. عدم اهتمام و توجه به این مقوله سبب می شود که امنیت کشور در سطوح مختلف مختل شود و در این زمینه دولتمردان که گلوگاه های مهم کشور را در اختیار دارند بایستی بیشتر حساسیت بخرج دهند که متاسفانه دیده می شود گاه این حساسیت لازم وجود ندارد و برخوردها با موضوع جاسوسی و نفوذ سیاسی می شود.



انتهای پیام/1404

منبع: جهان

دیدگاه ها

اخبار استان قزوین
اخبار ایران و جهان