۱۶/شوّال/۱۴۴۵

-

۱۴۰۳/۰۲/۰۶ پنجشنبه

صبح قزوین "طرح نماد" در ۱۵۱ مدرسه استان اجرا می‌شود
کد خبر: ۳۳۲۴۹۳ تاریخ انتشار: ۱۳۹۷/۹/۱۸ ساعت: ۸:۱۱ ↗ لینک کوتاه

رئیس اداره مراقبت در برابر آسیب‌های اجتماعی آموزش و پرورش قزوین:

"طرح نماد" در ۱۵۱ مدرسه استان اجرا می‌شود

رئیس اداره مراقبت در برابر آسیب‌های اجتماعی آموزش و پرورش قزوین از اجرای طرح نظام مراقبت اجتماعی دانش‌آموزان یا "نماد" در ۱۵۱ مدرسه استان در سال تحصیلی جاری خبر داد.

"طرح نماد" در ۱۵۱ مدرسه استان اجرا می‌شود
به گزارش خبرنگار اجتماعی صبح قزوین ؛ محمد میرباقری شب گذشته(شنبه) در چهارمین جلسه شورای آموزش و پرورش استان که در سالن جلسات استانداری قزوین برگزار شد؛ اظهار کرد: نظام مراقبت اجتماعی دانش‌آموزان (نماد) مجموعه نظام یافته از خدمات و برنامه‌ها شامل غربالگری، آموزش و توانمندسازی و حمایت‌های روانی- اجتماعی است.

وی افزود: این طرح به منظور مراقبت از دانش‌آموزان در برابر رفتارهای پرخطر و آسیب‌های اجتماعی و جرایم از طریق مداخله به موقع و موثر انجام می‌شود.

رئیس اداره مراقبت در برابر آسیب‌های اجتماعی آموزش و پرورش استان قزوین تصریح کرد: در این طرح ضمن توجه به مسائل معنوی، 10 مهارت از جمله مهارت خودآگاهی، تنظیم شناختی هیجان، خودمدیریتی، صبر، بخشایشگری، مهارت مدیریت استرس به معلمان، دانش‌آموزان همتا و والدین توسط مربیان نماد آموزش داده می‌شود.

میرباقری عنوان کرد: در این راستا ۷۱ جلد کتاب برای دانش‌آموزان، معلمان و خانواده در سامانه بارگذاری شده است.

نماد یکی از بهترین طرح‌های پیشگیری از آسیب‌های اجتماعی است
وی بیان کرد: 4 نوع غربالگری در طرح نماد وجود دارد که شامل غربالگری روان شناختی پایه، غربالگری اجتماعی (آسیب محور)، غربالگری نشانگان محور(نشانگان رفتاری) و اورژانس است.

رئیس اداره مراقبت در برابر آسیب‌های اجتماعی آموزش و پرورش استان قزوین تاکید کرد: با توجه به شیوع آسیب‌های اجتماعی و ضرورت اقدامات پیشگیرانه در دانش‌آموزان، نظام مراقبت اجتماعی دانش‌آموزان با همکاری دستگاه‌های عضو ائتلاف از سال تحصیلی96-95 در 6 استان کشور اجرا می‌شود.

وی ادامه داد: این طرح سال تحصیلی 96-97در همه استان‌ها در 12 مدرسه و در سال تحصیلی جاری در یک شهرستان از استان‌ها انجام می‌شود.

میرباقری عنوان کرد: با توجه به اولویت اقدامات پیشگیرانه بر روش‌های درمانی و مقابله‌ای، ضرورت انجام فعالیت‌های پیشگیرانه در زمینه آسیب‌های اجتماعی احساس می‌شود.

رئیس اداره مراقبت در برابر آسیب‌های اجتماعی آموزش و پرورش استان قزوین تاکید کرد: طرح نماد یکی از بهترین طرح‌های پیشگیری از آسیب‌های اجتماعی در سطح کشور است.

وی تصریح کرد: با توجه به اینکه نظام مراقبت اجتماعی دانش‌آموزان یک ائتلاف ملی فرا سازمانی است و دستگاه‌های زیادی عضو آن هستند؛ لذا تعامل بیشتر با برخی دستگاه‌ها از جمله استانداری، دادگستری، نیروی انتظامی، بهزیستی، کمیته امداد، دانشگاه علوم پزشکی و ستاد مبارزه با مواد مخدر و هلال احمر مورد انتظار است.

میرباقری در ادامه بیان کرد: ارائه کمک‌های قضایی به دانش‌آموزان و خانواده، مشارکت در اجرای طرح‌های پیشگیری و مراقبت اجتماعی در مدارس از جمله انتظارات از دادگستری در راستای اجرای طرح نماد است.

وی در پایان گفت: طرح نظام مراقبت اجتماعی دانش‌آموزان یا "نماد" سال تحصیلی جاری در 151 مدرسه استان اجرا می‌شود.

انتهای پیام/7003


دیدگاه ها

اخبار استان قزوین
اخبار ایران و جهان