۱۱/شوّال/۱۴۴۵

-

۱۴۰۳/۰۲/۰۱ شنبه

صبح قزوین دفاع از برجام و عملکرد دولت محور اصلی جشن "روز دانشجو" شد/رفع حصر سران فتنه مطالبه دانشجویان ناشناس!
کد خبر: ۳۳۲۴۷۱ تاریخ انتشار: ۱۳۹۷/۹/۱۷ ساعت: ۸:۳۵ ↗ لینک کوتاه

حواشی یک جشن!!

دفاع از برجام و عملکرد دولت محور اصلی جشن "روز دانشجو" شد/رفع حصر سران فتنه مطالبه دانشجویان ناشناس!

متاسفانه در صحبت دانشجویان و سخنرانان اصلی، مطلبی در رسالت جنبش دانشجویی به چشم نخورد و برخی دانشجویان که البته مشخص نشد دانشجوی کدام دانشگاه شهر بودند خواستار رفع حصر سران فتنه شدند.

دفاع از برجام و عملکرد دولت محور اصلی جشن "روز دانشجو" شد/رفع حصر سران فتنه مطالبه دانشجویان ناشناس!
به گزارش خبرنگار دانشگاه  صبح قزوین ؛ پنجشنبه ۱۵آذر به مناسبت روز دانشجو مراسمی در سالن ارشاد شهرستان بوئین زهرا برگزار شد که پیش از برگزاری این مراسم شاهد انتشار اعتراضات جمعی از دانشجویان بوئین زهرایی به نفس برگزاری این برنامه بود حال با برگزاری این برنامه ذکر چند نکته ضروری به نظر می‌رسد.

-نفس عمل مبنی برگرامی‌داشت این روز و یادآوری یاد و خاطره شهدای دانشجو فارغ از هر گرایش و سلیقه سیاسی ارزشمند است.

-عدم مشارکت و عدم حضور رسمی و فعال دانشگاه‌های شهر و شهرستان در این مراسم جای تامل دارد! در حالی که به عمد در کمیسیون دانشجویی روز دوشنبه مورخه ۱۲آذر که در فرمانداری برگزار شد از دانشگاه فنی مهندسی دعوت به عمل نیامده بود.

-مراسم روز پنج شنبه بیشتر شبیه به یک جلسه محاکمه دادگاه بود و دانشگاه فنی و مهندسی و شخص رئیس دانشگاه متهم و شما بخوانید مجرم این دادگاه بود، هرچند علت این خصومت و لجبازی مسئولین علیه رئیس دانشگاه برای بسیاری عیان است و صرفا جنبه سیاسی و انتقام گیری دارد.

البته متهم و مجرم دیگر این دادگاه شهردار بوئین زهرا بودند که بلوار دانشگاه را احداث نمی‌کنند! هرچند آقایان مطرح نکردند زمانی که دانشگاه را از مستقل بودن خارج کردند و زیرمجموعه دانشگاه بین الملل قرار دادند چه اقدامی در تقابل انجام دادند؟!

-متاسفانه در صحبت دانشجویان و سخنرانان اصلی، مطلب در خور توجه ای از آرمانخواهی و رسالت جنبش دانشجویی به چشم نخورد و برخی دانشجویان که البته مشخص نشد دانشجوی کدام دانشگاه شهر بودند که با وقاحت تمام خواستار رفع حصر سران فتنه که خیانتشان برای ملت عیان است، شدند.

-فرماندار بوئین زهرا در این مراسم در سخنان خود بیشتر به دنبال تبیین نقش و جایگاه اتاق فکر مشاورین جوان خود بودند که به نوعی برایشان جایگاه و نقش حقوقی و قانونی بتراشد. هرچند هدف از تشکیل این اتاق فکر صرفا سیاسی و بهره برداری خاص در ایام خاص است، البته سخنی از آرمان دانشجو و جنبش دانشجویی در سخنان فرماندار یافت نشد.

-و صد افسوس و تاسف که سخنران اصلی مراسم به جای ارائه سخنرانی و مطلب قابل توجه در راستای دانشجو و نقش و رسالت جنبش دانشجویی و آرمان‌های آنان عمده وقت خود را صرف عقده گشایی و تعریف و تمجید از جریان زر و زوری که به راه انداخته‌اند، کردند.

وی منتقدین برجام را با آمریکا و اسراییل و عربستان مقایسه کرد و علت لغو برجام را به روحیات و نوع دیپلماسی ترامپ ربط داد! ای کاش وی و همفکرانش به این نکته برسند که آمریکا دشمن است و فرقی بین ترامپ و اباما نیست.

- ای کاش آقای سخنران به جای حمایت تمام قد از دولت حداقل برای تظاهر هم شده اشاره ای به قیمت دلار، افزایش رکود، بیکاری و ده‌ها گرفتاری کشور که به برکت دولت تدبیر برای ملت ایجاد شده، می‌کرد.

دیروز با چراغ سبز برخی افراد تابلودار که در بدیهی‌ترین امورات حوزه انتخابیه خود درمانده اند، نهادهای انقلابی را در دانشگاه‌ها متهم به ایجاد فضای امنیتی جهت بستن فضای سیاسی دانشگاه‌ها کردند و این در حالی است که در دولت تدبیر و امید، در سنوات مختلف به نمایندگان تشکل‌های دانشجویی انقلابی حتی اجازه سخنرانی در حضور مقامات را ندادند و این مسئولین دولتی هستند که سعی دارند فضای اختناق را در دانشگاه‌ها را به وجود آورند.

جناب فرماندار با وجود مشکلات فراوان حوزه مسئولیتی شما چه ضرورتی وجود داشته که مجموعه تحت امر شما به برگزاری یک چنین برنامه‌هایی ورود کند که اصولا می‌بایست در فضای دانشگاه و با مسئولیت خود دانشجویان برگزار می‌شد؟! 

شما تا چه میزان با مشکلات گوناگون دانشجویان شهرستان آشنایی دارید؟ شما تا چه اندازه پیگیر حل مشکلات عموم مردم در شهرها و روستاهای مختلف شهرستان بوده اید؟

جناب فرماندار مردم و دانشجویان از خط بندی‌های سیاسی ذیل جریانات کهنه‌ی اصولگرایی و اصلاح طلبی خسته شده اند، در واقع تاریخ مصرف این کلمات مدت زمانی است که گذشته و ما به لحاظ عملکرد و رفتار مسئولین آنها را در دو طیف انقلابی و غیر انقلابی دسته بندی می‌کنیم.

شما از مشکلات عدیده دانشجویان در دانشگاه‌ها باخبرید، مشکلاتی چون وضعیت خوابگاه دانشجویان، نحوه رفت و آمد آنان و مشکلات گوناگون آموزشی که خیلی از آنها به تصمیم گیری مسئولین در بیرون از دانشگاه برمی‌گردد.

آیا شما از مشکلات مردم در روستاهای دورافتاده شهرستان باخبر هستید؟ آیا تاکنون پیش آمده مسائل و مشکلات مردم را در روستاها از نزدیک ببینید.

"جمعی از دانشجویان دانشگاه‌های بوئین زهرا" 
انتهای پیام/2002

دیدگاه ها

اخبار استان قزوین
اخبار ایران و جهان