۱۹/رمضان/۱۴۴۵

-

۱۴۰۳/۰۱/۱۰ جمعه

صبح قزوین ۲میلیون داوطلب در کشور با هلال احمر همکاری دارند
کد خبر: ۳۳۲۴۶۳ تاریخ انتشار: ۱۳۹۷/۹/۱۶ ساعت: ۱۰:۰ ↗ لینک کوتاه

معاون جذب و سازماندهی هلال احمر کشور:

۲میلیون داوطلب در کشور با هلال احمر همکاری دارند

معاون جذب و سازماندهی سازمان داوطلبان جمعیت هلال احمر با اشاره به اینکه ۲ میلیون نفر داوطلب با هلال احمر همکاری دارند؛ گفت: همه اقداماتی که در جمعیت هلال احمر انجام می‌شود نتیجه زحمات جوانان و داوطلبان هلال احمر است.

 ۲میلیون داوطلب در کشور با هلال احمر همکاری دارند
به گزارش خبرنگار اجتماعی صبح قزوین ؛ امیرالدین روح نواز شب گذشته(پنج‌شنبه) در همایش خیرین، جوانان و امدادگران در سالن اجتماعات دانشگاه فرهنگیان قزوین اظهار کرد: 5 دسامبر نقطه عطفی است که از خدمات داوطلبانه نمونه که در راستای رفع نیاز نیازمندان تلاش می‌کنند؛ تجلیل ‌می‌شود.

وی افزود: در سال ۱۹۸۵به پیشنهاد کشورها، سازمان ملل قطعنامه‌ای را تصویب کرده و ۵ دسامبر هر سال با عنوان روز جهانی داوطلبان برای توسعه اقتصادی و اجتماعی کشورها انتخاب شد.
معاون جذب و سازماندهی سازمان داوطلبان جمعیت هلال احمر تصریح کرد: همه ساله برنامه‌های بسیار خوبی را سازمان‌های داوطلب محور در کشورها برگزار می‌کنند؛ اما مراسم تجلیل از خدمات داوطلبانه در جمعیت هلال احمر همیشه زبانزد بوده است.

وی ادامه داد: جمعیت هلال احمر با قدمت ۹۶ سال یکی از قدیمی‌ترین ان جی او های ایران است که به مدد خدمات داوطلبانش، فعالیت‌هایش را در خارج از عرصه خانه، شهر، کشور ارائه داده است؛ به طوریکه در سال‌های گذشته شاهد ارائه خدمات هلال احمر به کشورهای آفریقایی، آسیایی و حتی بخشی از کشورهای اروپایی بودیم.

روح نواز عنوان کرد: جمعیت هلال احمر استان قزوین به عنوان یکی از جمعیت‌های پیش رو که در همه عرصه‌ها خوب درخشیدند و در مسابقاتی که در حوزه جوانان و داوطلبان برگزار شد؛ همیشه آثار خوبی داشتند.

وی با اشاره به اینکه 2 میلیون نفر داوطلب با هلال احمر همکاری دارند؛ ابراز کرد: در زلزله کرمانشاه نیز دستان تسکین دهنده جوانان هلال احمر خدمات بسیار زیادی را به زلزله زدگان ارائه کرد.

معاون جذب و سازماندهی سازمان داوطلبان جمعیت هلال احمر بیان کرد: همچنین در سیستان بلوچستان طی سنوات گذشته، خدمات خوبی به آسیب دیدگان خشکسالی با راه‌اندازی کمپین نذر آب، توزیع بسته‌های غذایی و تامین تانکرهای آب و حتی انجام مشاوره روان شناسی برای کاهش آلام آنها انجام شد.

وی تصریح کرد: در سازمان ملل بخشی با عنوان عمران است که زیرمجموعه آن بخشی با نام یو ان وی است که بخش داوطلبانه سازمان ملل را مدیریت و برنامه‌ریزی می‌کند.
روح نواز در ادامه گفت: بعد از زلزله سال ۴۱ استان قزوین یک گروهی آلمانی برای ارایه خدمات داوطلبانه به استان اعزام شدند که توسط جمعیت هلال احمر ایران پیشنهادی به سازمان ملل مبنی بر شکل گیری بخش داوطلبان ارائه شد که این اتفاق در سال 42 با عنوان بخش یو ان وی شکل گرفت که مهد و شروع این کار از استان قزوین بود.

وی با اشاره به اهمیت جایگاه و نقش داوطلبان تصریح کرد: شاید در سال‌های گذشته کسی باور نمی‌کرد که امروز بزرگ‌ترین تصمیم‌ها در شورای عالی که منتخب داوطلبان هستند گرفته شود و بهترین تصمیمات و بودجه جمعیت و برنامه‌های سالانه جمعیت توسط خودِ داوطلبان صورت گیرد.

معاون جذب و سازماندهی سازمان داوطلبان جمعیت هلال احمر گفت: امروز همه اقداماتی که در جمعیت هلال احمر انجام می‌شود نتیجه زحمات جوانان و داوطلبان هلال احمر است که عاشقانه برای رفع نیاز نیازمندان تلاش می‌کنند.

وی در پایان بیان کرد: جمعیت هلال احمر سازمانی پیش رو در صحنه‌های بین المللی است و در حوزه ارائه خدمات داوطلبانه در جوامع مدرن پیشرو هستیم.

انتهای پیام/7003

دیدگاه ها

اخبار استان قزوین
اخبار ایران و جهان