۱۹/رمضان/۱۴۴۵

-

۱۴۰۳/۰۱/۱۰ جمعه

صبح قزوین پلمپ سوله نگهداری فلزات سنگین در شهرک صنعتی‌لیا
کد خبر: ۳۳۲۴۶۰ تاریخ انتشار: ۱۳۹۷/۹/۱۵ ساعت: ۱۴:۲۶ ↗ لینک کوتاه

مدیرکل محیط زیست استان قزوین خبرداد:

پلمپ سوله نگهداری فلزات سنگین در شهرک صنعتی‌لیا

مدیر کل محیط زیست استان قزوین گفت: سوله کشف شده مربوط به فلزات سنگین نیروگاه مشهد در شهرک صنعتی لیا قزوین تا بررسی مدارک موجود مهر و موم شده است.

پلمپ سوله نگهداری فلزات سنگین در شهرک صنعتی‌لیا
حسن پسندیده در گفت‌وگو با خبرنگار اجتماعی صبح قزوین؛ اظهار کرد:: در چند روز گذشته براساس گزارش مردمی، یک سوله حاوی ۱۳۰ تن فلزات سنگین شامل وانادیوم و کادمیوم مربوط به نیروگاه برق مشهد در شهرک صنعتی لیا کشف شد که بلافاصله کارشناسان این اداره خروجی‌های آن را مهر و موم کردند.

وی با بیان اینکه این سوله در حال حاضر تحت نظر اداره محیط‌زیست است، افزود: این پسماند‌ها مربوط به بخش خصوصی است که بنابر اظهارات صاحب آن، قرار بوده است برای احیا و بازیافت از طریق گمرک قزوین به کشور آلمان ارسال شود.

این مسئول اضافه کرد: در حال بررسی مدارک و مستندات موجود مانند بررسی مجوز‌های دریافت شده، آنالیز پسماند‌ها و تاییدیه کشور مقصد هستیم و نتایج آن تا روز شنبه اعلام خواهد شد.

مدیرکل محیط زیست استان قزوین گفت: این سوله سرپوشیده و کاملا ایزوله است و تا زمانی که در جریان منابع آبی قرار نگیرد، خطری برای محیط زیست ایجاد نخواهد کرد.

وی در ادامه گفت: با توجه به اینکه بخش خصوصی بدون اطلاع اداره کل محیط زیست قزوین این پسماند‌ها را دپو کرده، کارش غیرقانونی است و مشمول جرایم و پیگرد‌های قانونی قرار خواهد گرفت.

پسندیده در پایان اضافه کرد: قطعا اداره کل محیط زیست خراسان هم از این موضوع بی اطلاع بوده است چراکه در صورت آگاهی با اداره محیط زیست استان قزوین در این باره مکاتبه می‌کرد.

انتهای پیام/2002

دیدگاه ها

اخبار استان قزوین
اخبار ایران و جهان