۱۹/رمضان/۱۴۴۵

-

۱۴۰۳/۰۱/۱۰ جمعه

صبح قزوین پارتی‌بازی و فامیل‌گرایی جزو آفت‌های مدیریتی در قزوین است
کد خبر: ۳۳۲۴۵۲ تاریخ انتشار: ۱۳۹۷/۹/۱۵ ساعت: ۱۲:۲۷ ↗ لینک کوتاه

نماینده ولی فقیه در استان قزوین:

پارتی‌بازی و فامیل‌گرایی جزو آفت‌های مدیریتی در قزوین است

نماینده ولی فقیه در استان قزوین گفت: باید آموزش و پرورش ما به گونه ای عمل کند که مروج مبانی قرآن و نهج البلاغه در مدارس استان باشد، امروز در حوزه محافل قرآنی دچار فقر هستیم.

پارتی‌بازی و فامیل‌گرایی جزو آفت‌های مدیریتی در قزوین است
به گزارش خبرنگار اجتماعی صبح قزوین ؛ آیت الله عبدالکریم عابدینی ظهر امروز(پنج شنبه) در دیدار مدیرکل آموزش و پرورش و معاونان این اداره کل با بیان اینکه امیدوارم خدای متعال دستگیر ما باشد تا پیاده‌کننده رسالت ایمانی خود باشیم، اظهار کرد: امیرمومنان(ع) در نهج‌البلاغه می‌فرمایند: «نمی‌توان وصف کرد در لحظه جان دادن چه شرایطی رخ می‌دهد یکی از اتفاقات محتضر این است که رنگ چهره‌اش تغییر می‌کند و زبان او بند می‌آید و اعضا و جوارح او سست می‌شود، اما عقل او کار کرده و گوش او می‌شوند و چشم او می‌بیند در این حالت محتضر به فکر فرو می‌رود و به اعمال خود فکر می‌کند.»

امام جمعه قزوین افزود: پیامبر گرامی اسلام(ص) می‌فرمایند: «روز قیامت بنده نمی‌تواند قدمی از قدم بردارد جز اینکه به چهار سوال پاسخ دهد، ابتدا عمر و جوانی خود را در چه راهی گذراندید؟ دومین مورد از علم و دانشی که آموخته‌ایم سوال می‌شود، سومین موضوع سوال از مالی است که ما به دست آورده‌ایم و کجا خرج کرده‌ایم؟ و چهارمین مورد سوال از محبت اهل بیت علیه السلام است.»

وی ادامه داد: گاهی ما نوکر مقام، مال، حزب و جریان می‌شویم و دین را با منافع خود تطبیق می‌دهیم یا علم و تخصصی می‌آموزیم که هیچ منفعتی برای زندگی و جامعه ما ندارد یا صاحب دانش دینی هستیم اما در عمل پیاده کننده مبانی دینی نیستیم، همه این موارد خسران زندگی ماست و هیچ منفعتی برای آخرت ندارد.

نماینده ولی‌فقیه در استان قزوین ابراز کرد: آیا ما به عنوان یک مدیر توانسته‌ایم در گزینش معلمان و مدیران زیردست خود به خوبی عمل کنیم؟ آیا یک معلم در کلاس درس بهترین مدل آموزشی را ارائه می‌دهد؟ همه این موارد زمینه‌ساز مالی است که ما به دست می‌آوریم و باید پاسخگوی آن باشیم.

عابدینی درباب رسالت سنگین آموزش و پرورش بیان کرد: امروز اگر یک مدیر شجاع و بصیر و مقتدر در کشور وجود دارد این تربیت شده دست معلمان ماست و حال اگر یک مدیر بزدل و ذلیل وجود دارد باید گلایه آن را از آموزش و پرورش داشته باشیم.

وی گفت: البته منافقینی که بیش از ۱۷هزار نفر را ترور کردند هم، تربیت شده برخی معلمان غیردینی ما بودند، اگر شهدای زیادی همچون شهریاری و احمدی روشن زیر دست شما تربیت شده اند که به وجود آنها افتخار می‌کنید باید مراقب باشید که امثال ضدانقلاب داخلی نیز زیر دست معلمانی تربیت می‌شوند که در آموزش و پرورش حضور دارند.

امام جمعه قزوین تاکید کرد: بدانیم دانش آموزی که امروز زیر دست ما تربیت می‌شود چه خوب و چه بد، تربیت شده این نهاد آموزشی است و شاید باعث افتخار یا سرشکستگی ما شود، بنابراین باید مراقب عملکرد آموزشی و پرورشی خود باشیم.

عابدینی عنوان کرد: معلمی شغل انبیاست، البته اول معلم خداوند است و شروع کار خداوند با معلمی خود و شاگردی بندگانش آغاز شد، بنابراین معلمان شغل خدایی دارند پس باید بندگان خدایی تربیت کنید و کار ما سنخیت با مبانی دینی داشته باشد.

وی تصریح کرد: باید یک بازخوانی و بازنگری در آیه «الذین ان مکناهم و اقاموا الصلاة» داشته باشیم این آیه فقط به معمای نمازخواندن نیست و اقامه نماز متفاوت است، اگر ما نماز را خواندیم اما به جای تقویت عدالت از ظلم حمایت کردیم نماز را ضایع کرده ایم، اگر نماز خواندیم اما اهل غیبت، تهمت، حرام خواری، ظلم و تعدی به دیگران بودیم نماز را اقامه نکرده‌ایم.

نماینده ولی فقیه در استان قزوین بیان کرد: نماز اگر به معنای واقعی کلمه آن یعنی عمل صالح و پایبندی به مبانی دینی اقامه شد، ستون زندگی و جامعه خواهد بود، همچنین امام باقر(ع) فرموده‌اند:« اگر کسی همه شب‌ها نماز بخواند و همه روزها روزه بگیرد و حج برود اما امام و ولی خود را نشناسد و خود را با امام خود هماهنگ نکند اهل ایمان به حساب نمی‌آید و ذره ای ثواب نخواهد برد،» بنابراین اگر در این مباحث کم بگذاریم در روز قیامت رفوزه خواهیم شد.

امام جمعه قزوین با بیان اینکه باید اقامه کننده قرآن، انصاف، ارزش‌های دینی و عدالت باشیم، گفت: حزب شیطان در همه جهان به فقر و فحشا دعوت می‌کند و همچون استکبار جهانی می‌گوید اگر ما حمایت نکنیم ایرانی‌ها خواهند مرد و برخی ذلت پذیران نیز توسعه و پیشرفت ما را به شیطان گره می‌زنند، در صورتی که قرآن می‌گوید اگر می‌خواهید در برابر شیاطین محکم بمانید باید نماز را اقامه کنید.

عابدینی با بیان اینکه آموزش و پرورش باید احیاکننده قرآن در مدارس باشد، عنوان کرد: باید به گونه ای رفتار و عمل کنیم که معنویت دائما از طریق ترویج مبانی قرآنی و نهج البلاغه برای دانش آموزان و معلمان ادامه داشته باشد، امروز در حوزه محافل قرآنی دچار فقر هستیم و باید در این حوزه جدی عمل کنیم که مبانی تفسیر قرآن و نهج البلاغه ترویج پیدا کند.

امام جمعه قزوین افزود: یک معلم و مدیر اگر خودش الگو باشد، می‌تواند روی دانش آموزان تاثیرگذار باشد، و این بهتر از هر سخنرانی و نصیحت کردن است، اگر موقع نماز خودمان در مساجد حضور داشته باشیم بهترین توصیه است.

وی در پایان با اشاره به یکی از آفت‌های عرصه‌های مدیریتی اذعان کرد: یکی از آفت‌های مدیریتی در استان ما پارتی بازی و فامیل‌گرایی است، در روایت آمده است روز قیامت دوستانی که در دنیا باهم رفاقت داشتند بعضی از آنها باهم دشمن خواهند شد، زیرا رفاقت آنها براساس ایمان و اخلاق و تقوا نبوده است، زیرا این دوستان یکدیگر را به ظلم و تعدی به حقوق بیت المال دعوت کرده‌اند.
انتهای پیام/2002

دیدگاه ها

اخبار استان قزوین
اخبار ایران و جهان