۱۰/شوّال/۱۴۴۵

-

۱۴۰۳/۰۱/۳۱ جمعه

صبح قزوین موکب‌های قزوینی بیش از یک میلیون وعده غذایی توزیع کردند/ تهیه سند راهبردی برای اربعین
کد خبر: ۳۳۲۴۳۵ تاریخ انتشار: ۱۳۹۷/۹/۱۵ ساعت: ۸:۷ ↗ لینک کوتاه

دبیر ستاد مردمی اربعین استان قزوین:

موکب‌های قزوینی بیش از یک میلیون وعده غذایی توزیع کردند/ تهیه سند راهبردی برای اربعین

دبیر ستاد مردمی اربعین استان قزوین گفت: در بخش پذیرایی از زوار اربعین، ۴۵۷هزار و ۵۰ وعده صبحانه، ۴۳۵هزار و ۵۰ وعده ناهار، ۴۶۳هزار و ۱۰۰ وعده شام و در مجموع یک میلیون و ۳۳۵ هزار و ۳۰۰ وعده غذایی توزیع شد.

موکب‌های قزوینی بیش از یک میلیون وعده غذایی توزیع کردند/ تهیه سند راهبردی برای اربعین
سعیدخورشیدی در گفت‌وگو با خبرنگار اجتماعی صبح قزوین  در گزارشی از عملکرد ستاد اربعین در سال جاری اظهار کرد: در حماسه اربعین امسال استان قزوین با حضور ۶۹ موکب در ۳۴ نقطه از قرارگاه‌های ستاد مردمی اربعین مستقر بود.

وی افزود: باتوجه به اینکه بخشی از حرکت مردم در کشور برای رسیدن به مرزها از استان قزوین صورت می‌گرفت در سال جاری تعدادی از موکب‌ها در قزوین آمستقر شدند و موکب‌هایی در محمودآباد، آبگرم، خرمدشت و آوج استقرار یافتند.

دبیر ستاد مردمی اربعین استان قزوین اذعان کرد: در خارج از کشور نیز در حوزه اسکان و پذیرایی از زائران اربعین، موکب‌هایی در قرارگاه نجف تا کربلا، طریق الحسین، کربلا و شهر مسیب و  سامرا مستقر شد.

وی بیان کرد: در مجموع ۶میلیارد تومان توسط کمک‌های مردمی و با پشتیبانی نهادهای استان در موکب‌ها هزینه شد؛ در حوزه اسکان، ۸۲ هزار و ۱۷۲ خانم و ۱۷ هزار و ۱۱۹آقا و در مجموع اسکان ۲۵۲ هزار و ۲۹۱ نفر صورت گرفت که نسبت به سال گذشته با رشد ۵ برابری روبرو بودیم.

این مسئول ابراز کرد: در بخش پذیرایی از زوار اربعین، ۴۵۷هزار و ۵۰ وعده صبحانه، ۴۳۵هزار و 50 وعده ناهار، ۴۶۳هزار و 100 وعده شام و در مجموع یک میلیون و ۳۳۵ هزار و ۳۰۰ وعده غذایی در مدت ۱۱روز خدمات اربعین توزیع شد.

وی ادامه داد: سال گذشته در مدت مشابه 11 روز ما توزیع 655هزار وعده غذایی را داشتیم که ارائه خدمات دوبرابر افزایش یافته بود؛ همچنین در این مدت ۱۱هزار میان وعده، یک میلیون و ۷۹۳ هزار قرص نان در بین زوار توزیع شد.

خورشیدی اضافه کرد: در اربعین سال جاری برای خدمت‌رسانی در حوزه بهداشتی به زوار 129 چشمه سرویس بهداشتی و ۲۳چشمه حمام توسط ستاد مردمی اربعین تاسیس شد.

اعزام ۲۵ روحانی مبلغ به اربعین
وی با اشاره به فعالیت‌های فرهنگی ستاد مردمی اربعین گفت: در حوزه فرهنگی کاروانی به نام «سفیر حرم» توسط خودرویی مجهز به سیستم صوتی و تجهیزات فرهنگی با حضور چند مبلغ دینی راه‌اندازی شد.

دبیر ستاد مردمی اربعین استان قزوین ادامه داد: با توجه به تاکیدات رهبر معظم انقلاب به معرفی شهدای مدافع حرم، در این کاروان از طریق روایتگری و کار تبلیغی و توزیع کتاب "یادت باشد" در مسیر نجف تا کربلا شهیدسیاهکالی مرادی به زوار معرفی شد. 

وی عنوان کرد: در اربعین سال جاری، موکب رسانه ای صدا و سیما به 2 نقطه افزایش یافت، همچنین با اعزام 2 گروه سرود «ثارالله» و «انتظار» از استان قزوین به اربعین، در مسیر پیاده‌روی  اربعین و شهر نجف و کربلا اجرای زنده سرود انجام گرفت.

این مسئول اعلام کرد: در راستای تقویت برنامه‌های فرهنگی در سال جاری با همکاری حوزه علمیه ۲۵ روحانی اعزام شدند و با استقرار در موکب‌ها نمازهای جماعت و برگزاری کلاس احکام و نهج البلاغه برگزار می‌شد.

وی تصریح کرد: پس از اتمام برنامه پیاده‌روی اربعین اولین جلسه نقد و بررسی حماسه عظیم اربعین با حضور موکب‌داران قزوینی برگزار شد و نقدها و پیشنهادات به صورت سندی تهیه شد تا در برنامه‌ریزی‌های سال آینده مورد بهره‌برداری قرار بگیرد.

خورشیدی گفت: دستگاه‌های اجرایی چون شهرداری و شورای شهر قزوین، جهاد کشاورزی، حوزه علمیه قزوین، اتاق اصناف، سازمان حج و زیارت قزوین، سازمان صنعت و معدن و تجارت، اداره کل اوقاف اتحادیه جایگاهداران سوخت پشتیبانی‌های خوبی از ستاد مردمی داشتند که قابل قدردانی است، همچنین از همکاری و کمک‌های آقای داود محمدی نماینده مجلس نیز کمال تشکر را داریم. 
انتهای پیام/2002

دیدگاه ها

اخبار استان قزوین
اخبار ایران و جهان