۱۱/شوّال/۱۴۴۵

-

۱۴۰۳/۰۲/۰۱ شنبه

صبح قزوین آقای باهنر اجازه ندهید اینقدر به شما توهین شود!
کد خبر: ۳۳۲۴۰۶ تاریخ انتشار: ۱۳۹۷/۹/۱۳ ساعت: ۲۲:۷ ↗ لینک کوتاه

سخنی با یک اصولگرای قدیمی

آقای باهنر اجازه ندهید اینقدر به شما توهین شود!

طی دو سال اخیر هربار که محمدرضا باهنر به نحوی درباره خاتمی سخنان ملایم سیاسی گفته و یا پرستیژ گفتگو با جریان اصلاح طلب به خود گرفته، نکته عجیب این است که اصلاح طلبان در جواب درخواست و پرستیژ مذاکره باهنر به او توهین کرده اند!

 آقای باهنر اجازه ندهید اینقدر به شما توهین شود!
به گزارش سرویس سیاسی  صبح قزوین  ،محمدرضا باهنر از چهره های سنتی و باسابقه جریان اصولگرا محسوب می شود، او در حال حاضر ظاهرا تنها مشغله رسمی اش، عضویت در تشخیص مصلحت نظام است و در گذشته نیز در ادوارا مختلف مجلس به عنوان چهره ای موثر و همچنین فردی کم نظیر در لابی گری معروف بوده است.

ایشان در سالهای اخیر به دفعات درباره خاتمی و جریان اصلاحات سخنان و مواضع متعددی داشته اند. تقریبا می توان گفت که ایشان دراینباره از بسیاری از اصولگرایان سنتی و قدیمی بیشتر اظهارنظر داشته اند. اظهاراتی که البته بسیار ملایم و با شیب تعامل و گفتگو درباره جناح اصلاحات بیان شده است.

آقای باهنر سال 95  بازگشت رئيس دولت اصلاحات به عرصه سياست را حامل بركاتي خوانده و گفته بود: «ممكن است گفته شود كه آقاي خاتمي اپوزيسيون نظام نيست؛ بسيار خوب؛ ايشان با يك موضع‌گيري رسمي اين امر را به اثبات برساند و سپس به عنوان يك فعال سياسي وارد عرصه شود و قطعا حضورش بركاتي را خواهد داشت».

زمستان سال 96 نیز او از افرادی در جریان اصلاح طلب نام برد که اصولگرایان می توانند با آن ها مذاکره کنند؛ چهره هایی همچون موسوی خوئینی ها، محمدرضا عارف و مجید انصاری . او حتی در آن مقطع اظهار داشت که آماده است با سید محمد خاتمی هم گفت و گو کند و او را جزو سران فتنه نمی داند!

اما طی دو سال اخیر هربار که محمدرضا باهنر به نحوی درباره خاتمی سخنان ملایم سیاسی گفته و یا پرستیژ گفتگو با جریان اصلاح طلب به خود گرفته، نکته عجیب این است که اصلاح طلبان در مقابل درخواست و پرستیژ مذاکره باهنر به او توهین کرده اند!
بعد از اظهارات زمستان سال 96، غلامحسین کرباسچی که خود و هم حزبی هایش به نوعی در جریان فتنه نقش آفرین بوده اند، به انتقاد از اظهارات باهنر پرداخت و تاکید کرد که اول باید باهنر به خاطر حمایت از احمدی نژاد پاسخ بدهد.

چند روز بعد، سخنگوی دولت اصلاحات که او نیز کارنامه پرحاشیه ای دارد، درخواست گفتگو باهنر را با طلبکاری جواب داد. عبدالله رمضان زاده گفت: "نمي‌دانم آقاي باهنر از چه موضعي صحبت مي‌کند و چگونه به خود اجازه داده است براي گفت‌و‌گو پيش‌شرط بگذارد! اگر قرار به پيش‌شرط‌گذاشتن است، ايشان ابتدا بايد از آوردن احمدي‌نژاد عذرخواهي کند.

تلخ تر اینکه هادی غفاری که علاوه بر فعالیت آشکار در فتنه انگیری سال 88  در میان چهره های اصلاح طلب به مواضع بسیار سبک و کم عمق  معروف است، بعد از کرباسچی و رمضان زاده در مواجه با درخواست و مطالبه باهنر برای گفتگو با اصلاح طلبان پا رافراتر از طلبکاری گذشته و به او توهین نیز کرد.

وی در پاسخ به طرح گفتگو از طرف باهنر اظهار داشت: بنده لازم می‌دانم این نکته را عنوان کنم که برای آقای باهنر چندان اعتبار برجسته سیاسی قائل نیستم. ایشان هیچ سابقه انقلابی نداشته‌اند و بیشتر در راستای جریان‌سازی دوران پس از انقلاب وارد فضای سیاسی شده‌اند. عمده‌ترین دلیل حضور ایشان در فضای سیاسی نیز به نسبت خانوادگی با شهید باهنر باز می‌گردد و از این طریق بود که وارد فضای سیاسی ایران شدند.امثال آقای باهنر از روی ناچاری و از دوران افول خود چنین پیشنهاداتی را مطرح می‌کنند.

اما بخوانید از دور جدید توهین‌ها به محمدرضا باهنر
جناب باهنر چند روز قبل دوباره از بازگشت خاتمی به سیاست به نوعی استقبال کرده و البته اینبار برخلاف دفعه های قبلی شروطی را هم تعیین کرده است. اما تلخ آنکه اصلاح طلبان در پاسخ به این اظهارات باهنر، اینبار نیز به وی توهین کردند!

دراینباره عبدالله ناصری از مشاوران خاتمی گفته است: به نظر مي‌رسد كه باهنر تلاش می‌کند به نحوي ناشيانه گذشته خود را جبران كند. این نكته اول است. نکته دوم که خود آقای باهنر هم نیز قبول دارد، اين است که او در حال حاضر از نظر تشکیلاتی نه در جبهه اصولگرايي و نه كانون‌هاي قدرت جايگاه اصلي را ندارد. براي همين چنین اظهارنظراتی را بیان می‌کند. بنابراین این‌گونه اظهارنظرهاي آقای باهنر و امثال او اهمیت زیادی ندارد.

احمد زیدآبادی فعال سیاسی اصلاح‌طلب در واکنش به ادعای باهنر نوشت:‌ «محمدرضا باهنر برای بازگشت رئیس دولت اصلاحات به عرصه سیاست شروطی را مطرح کرده است. مگر ایشان می‌خواهد به عرصه سیاست برگردد که باهنر برایش شرط هم تعیین می‌کند؟ در این شرایط می‌خواهد به کجا برگردد؟ برگردد که چه بکند؟ اگر بنا به برگشت باشد؛ به نظرم این رئیس دولت اصلاحات است که باید شرط تعیین کند نه طرف مقابل! این ریخت از سیاست، دیگر متاعی نیست که به گمانم حتی رئیس دولت اصلاحات هم علاقه‌مند به بازگشت به عرصه آن باشد! تمامش برای باهنر و دوستانش!»

و سخنی با آقای باهنر!
نکته عجیب درباره آقای باهنر این نیست که اصرار دارد به هر نحوی هرچند وقت یکبار درباره خاتمی سخنان نرم و ملایم داشته و یا طرح درخواست گفتگو با جریان اصلاح طلب را  بیان کنند؛  نکته قابل تامل و عجیب تر این است که ایشان درباره اینهمه توهین عجیب و غریب اصلاح طلبان به خودش سکوت می کنند. آنهم در حالیکه این جریان اصلاحات است که باید به خاطر عملکردش در سال 88، تلاش برای براندازی انقلاب اسلامی، نقش آفرینی مستقیم در تحریم های آمریکا بر علیه ملت ایران و همچنین بیست سال پرورش جاسوس و نیروی رسانه ای برای بی بی سی فارسی، رادیو فردا، صدای آمریکا، العربیه، اینترنشنال و... باید از مردم و حاکمیت  معذرت خواهی کنند، نه اینکه اینگونه طلبکار هم باشند. همچنانکه خودشان نیز می دانند خاتمی به عنوان لیدر اصلاحات و یکی از سران فتنه 88 باید ماه ها قبل به دادگاه میرفت و درباره کارنامه ننگین خود پاسخگو می بود و تنها به لطف رحمتو صبر نظام  همچنان آزادانه مشغول گشت و گذار و ایضا تعیین شهردار و تهیه نقشه برای پایتخت جمهوری اسلامی است.  

در هرصورت باید از اقای باهنر درخواست کرد اگر از توهین به خود به راحتی می گذرند ولی به خاطر جریان اصولگرایی دربرابر این همه توهین های جریان اصلاحات سکوت نکنند! زیرا از شخصیت حقیقی جناب باهنر که بگذریم، چهره های طلبکار – بخوانید پررو- اصلاح طلب بیش از آنکه به شخص ایشان توهین کنند، در حقیقت باهنر را بهانه قرار داده و به نوعی اصولگرایی را هم به تمسخر گرفته اند.

اما یک نکته عبرت آموز درباره نوع رفتار اصلاح طلبان با آقای باهنر وجود دارد که هم برای ایشان و هم برای دیگر فعالین سیاسی می تواند قابل تامل باشد و آن اینکه: اصلاح طلبان هرگاه کسی از جریان اصولگرایی به آنها پیشنهاد مذاکره و گفتگو بدهد، سریع ناز می کنند و بعد هم طلبکار می شوند. این در حالیست که درپشت صحنه خاتمی توبه نامه می نویسد و واسطه می فرست که او را به حاکمیت برگردانند. این نشان می دهد که اصلاح طلبان علاوه بر ظاهر و باطن متفاوت، فقط وقتی اقتدار ببینند رفتار نرمال سیاسی دارند!


انتهای پیام/1404

منبع: جهان

دیدگاه ها

اخبار استان قزوین
اخبار ایران و جهان