۱۰/شوّال/۱۴۴۵

-

۱۴۰۳/۰۱/۳۱ جمعه

صبح قزوین نمایشگاه دستاوردهای پژوهشی استان قزوین برگزار می‌شود
کد خبر: ۳۳۲۳۹۵ تاریخ انتشار: ۱۳۹۷/۹/۱۳ ساعت: ۱۵:۴۴ ↗ لینک کوتاه

مدیر پژوهش دانشگاه بین المللی امام خمینی (ره):

نمایشگاه دستاوردهای پژوهشی استان قزوین برگزار می‌شود

مدیر پژوهش دانشگاه بین المللی امام خمینی (ره) قزوین گفت: نمایشگاه دستاوردهای پژوهشی استان از ۲۴ لغایت ۳۰ آذرماه در محل سالن ورزشی دانشگاه پیام نور واقع در شهرک کوثر برگزار خواهد شد.

نمایشگاه دستاوردهای پژوهشی استان قزوین برگزار می‌شود
به گزارش خبرنگار علم و فناوری صبح قزوین؛ فرزاد ابراهیمی ظهر امروز(سه شنبه) در نشست خبری با اصحاب رسانه به مناسبت هفته پژوهش در دانشگاه بین‌المللی امام خمینی(ره) اظهار کرد: امسال شورای سیاست‌گذاری با ریاست استاندار و ریاست دانشگاه‌های استان و روسای سازمان زودتر از سال‌های گذشته برگزار و تصمیمات اخذ شد.

وی افزود: کمیته علمی شورای سیاست گذاری با دبیری دانشگاه بین‌المللی امام خمینی (ره) و کمیته اجرایی با ریاست سازمان برنامه بودجه استان موظف هستند برنامه‌‎های هفته پژوهش را تدوین کنند.

این مسئول بیان کرد: در خصوص کمیته علمی چهار جلسه به طور منظم با حضور روسای دانشگاه‌های استان و نماینده سازمان‌های پژوهشی استان مانند سازمان صنعت و معدن، اتاق بازرگانی و شرکت‌های صنعتی، آموزش و پرورش و حوزه علمیه تشکیل شد تا پژوهشگران منتخب استان را معرفی نماییم.

وی اضافه کرد: ما سعی کردیم که این برنامه‌ها معطوف به دانشگاه نباشد و از تمام بخش‌های پژوهش در تمام استان استفاده شود.

مدیر پژوهش دانشگاه بین المللی امام خمینی (ره) قزوین ابراز کرد: از دانشگاه بین‌المللی امام خمینی (ره) و سایر دانشگاه‌های استان یک نفر هیئت علمی و یک دانشجو به عنوان پژوهشگر برتر استان، از حوزه علمیه و موسسات پژوهشی استان یک استاد حوزه و یک طلبه، از آموزش و پرورش استان یک معلم و یک دانش آموزان برتر در حوزه پژوهشی انتخاب شده است.

وی بیان کرد: بخشی از پژوهش با ارتباط صنعت و جامعه معطوف می‌شود و بر لزوم اجرای طرح‌های پژوهشی، فناورانه و واحدهای تحقیق و توسعه صنعتی می‌افزاید.

این مسئول عنوان کرد: از مراکز تحقیقات صنعتی با محوریت سازمان صنعت، معدن و تجارت یک پژوهشگر و فناور برگزیده، از مراکز تحقیقات کشاورزی استان نیز یک نفر پژوهشگر و فناور را با محوریت حرکت جهاد ‌کشاورزی استان، از دستگاه‌های اجرایی یک نفر پژوهشگر، از مراکز رشد و پارک علم و فناوری نیز یک نفر پژوهشگر و فناور برگزیده انتخاب شده است.

ابراهیمی ابراز کرد: طبق آیین نامه وزارتخانه یک درصد برتر دنیا در هر استانی می‌تواند به عنوان پژوهشگر برتر انتخاب شود که خوشبختانه در استان ما پروفسور سعید عباس‌بندی به عنوان کسب یک درصد از طرح دنیا و پژوهشگر پراستناد جهان در سال ۲۰۱۸ انتخاب شد.

دبیر کمیته علمی ستاد پژوهشی اظهار کرد: قسمت اصلی پژوهش به طرح‌های فناورانه بستگی دارد که پنج عنوان طرح فناورانه برگزیده استان هم با محوریت پارک علم و فناوری استان به عنوان طرح‌های فناورانه انتخاب شده است.

وی افزود: دو واحد به عنوان واحدهای منتخب مرکز تحقیقات استان معرفی خواهند شد.

این مسئول اذعان کرد: نمایشگاه دستاوردهای پژوهشی استان از ۲۴ لغایت ۳۰ آذرماه در محل سالن ورزشی دانشگاه پیام نور واقع در شهرک کوثر برگزار خواهد شد.

ابراهیمی بیان کرد: به منظور اهمیت ارتباط صنعت و جامعه و اینکه کار پژوهش تنها مختص مناطق صنعتی نیست بسیاری از تحقیقات علوم انسانی، جامع شناسی و امور اجتماعی در این طرح‌ها دیده شده است.

دبیر کمیته علمی ستاد پژوهشی افزود: علاوه بر نمایشگاه استانی یک نمایشگاه پژوهشی با حضور تمام استان‌ها در سطح کشور برگزار خواهد شد که این نمایشگاه در سوم دی ماه به مدت سه روز در محل نمایشگاه‌های دائمی در تهران کشور برگزار می‌شود که در آنجا دانشگاه بین المللی امام خمینی(ره) به عنوان نماینده استان تمام دستاوردهای پژوهشی را به نمایش خواهد گذاشت.
انتهای پیام/2002

دیدگاه ها

اخبار استان قزوین
اخبار ایران و جهان