۱۱/شوّال/۱۴۴۵

-

۱۴۰۳/۰۲/۰۱ شنبه

صبح قزوین منظورم فرم چادر ایرانی بود/ به قول خودشان يك آدم «منگلی» يك سری حرف‌هايي زده، چرا شما آنقدر جدی گرفته‌ايد!/ حرف‌هایم سند تاريخی دفاع يك نماينده از مردم است
کد خبر: ۳۳۲۳۷۶ تاریخ انتشار: ۱۳۹۷/۹/۱۳ ساعت: ۱۰:۵۱ ↗ لینک کوتاه

اظهارات جدید و عجیب‌تر نماینده زن اصلاح‌طلب:

منظورم فرم چادر ایرانی بود/ به قول خودشان يك آدم «منگلی» يك سری حرف‌هايي زده، چرا شما آنقدر جدی گرفته‌ايد!/ حرف‌هایم سند تاريخی دفاع يك نماينده از مردم است

اگر آن‌طرفي‌ها من را بزنند خيلي حرفي نيست اما در اين دو روز كدام رسانه اصلاح‌طلبي را ديديد كه در دفاع از من چيزي بنويسد؟ كدام اصلاح‌طلبي در دفاع از من توييتي كرد كه بازنشر شود و اصل حرف‌هاي من شنيده شود؟ بچه‌هاي اصلاح‌طلب ديگر چرا اين كار را كردند؟

منظورم فرم چادر ایرانی بود/ به قول خودشان يك آدم «منگلی» يك سری حرف‌هايي زده، چرا شما آنقدر جدی گرفته‌ايد!/ حرف‌هایم سند تاريخی دفاع يك نماينده از مردم است
به گزارش سرویس سیاسی  صبح قزوین  ،پروانه سلحشوری که ظاهرا در اظهارنظر در برخی موضوعات حساس می خواهد از دیگر زنان و نمایندگان اصلاح طلب نیز پیشی بگیرد، برای تصحیح اظهارات قبلی خود، اینبار حرف های عجیب تری نیز زده است.

چند روز قبل بود که انتشار اظهارات خانم سلحشوری در همایش «پوشش بانوان ایرانی پس از انقلاب»  توسط خبرگزاری ایسنا خبرساز شد.

بر اساس گزارش این خبرگزاری دولتی، این نماینده زن اصلاح طلب گفته بود: « من ۱۰ سال در هند زندگی کردم. در آنجا چادر و مقنعه چانه‌دار به سر می‌کردم، اما به نظرم واقعا نیاز است نگرش جدیدی را حاکم کنیم. این نحوه پوشش برای خود من آسیب‌زا بود. همین که من گردنم را عمل کردم و دستم سال‌هاست درد می‌کند ثمره سال‌ها پوشیدن چادر بود. ما باید نوع حجابی را تعریف کنیم که در ابتدا آسیب زننده نباشد.»

پس از آغاز انتقادات گسترده مردمی به اظهارات این فعال زن اصلاح طلب، وی اینک گفته است که خبرگزاری ایسنا همه صحبت های او را منعکس نکرده و برخی را حذف کرده است.

با این وجود او در دفاع از اظهارات خود، نکات عجیب تری را نیز بیان کرده است. سلحشوري در توضيح آنچه رخ داده به «اعتماد» گفت: «خبرگزاري ايسنا كار خوبي نكرد؛ من صحبت‌هاي بسياري مطرح كردم اما عملا ابتدا و انتهاي حرف‌هايم را حذف كردند و فقط بخشي را آوردند كه اين همه حرف و حديث از آن بيرون آمد. من توضيح دادم كه خودم اصرار به حفظ چادر داشتم. من چادري بودم و رو مي‌گرفتم. دستم هم از قبل درد مي‌كرد و تعصبم به استفاده از فرم چادر ايراني، باعث شد آسيب دستم بيشتر شود. اما بعدها از چادر ملي استفاده كردم. اتفاقا در همان نشست هم به صراحت اين مساله را بيان كرده و همچنين گفتم كه بايد در مقوله حجاب كار شود و كاري كنيم كه حجاب جذاب شود و آسيب‌زا نباشد.» اين نماينده مجلس همچنین معتقد است، ايسنا زماني جملات او را از سايتش حذف كرده كه ديگر كار از كار گذشته و جمله تحريف‌شده همه ‌جا پخش شده بود.

سلحشوری در ادامه البته اظهارات عجیب تری بیان کرده است. اين نماينده مجلس با اشاره به نوشته‌هاي اين رسانه‌ها كه او را «بي‌سواد» خطاب كرده بودند، گفت: «اگر واقعا به نظر آنها سلحشوري انقدر مسخره و خنده‌دار است، چرا آنقدر او را جدي گرفته‌اند؟ به قول خودشان يك آدم «منگلي» يك سري حرف‌هايي زده، چرا شما آنقدر جدي گرفته‌ايد و درباره‌اش حرف مي‌زنيد؟»
او گفت: «از آنجايي كه من از حق انتخاب دفاع كردم براي برخي خيلي سنگين تمام شد. من گفتم عده‌اي باور عميق به حجاب دارند اما عده‌اي هم هستند كه اعتقادي به حجاب ندارند و نمي‌توانيم به زور سر آنها حجاب و چادر كنيم. حرف‌هاي آن روز من سند تاريخي دفاع يك نماينده از مردم كشورش است كه با استدلال‌هاي شرعي و منطقي صحبت كرد. من به آيات قرآن استناد كردم و با توجه به آموزه‌هاي قرآني حرف زدم.»

سلحشوري از رسانه‌هاي اصلاح‌طلب و اصلاح‌طلبان در برخوردشان با اين موضوع گلايه كرد و ادامه داد: «اگر آن‌طرفي‌ها من را بزنند خيلي حرفي نيست اما در اين دو روز كدام رسانه اصلاح‌طلبي را ديديد كه در دفاع از من چيزي بنويسد؟ كدام اصلاح‌طلبي در دفاع از من توييتي كرد كه بازنشر شود و اصل حرف‌هاي من شنيده شود؟ بچه‌هاي اصلاح‌طلب ديگر چرا اين كار را كردند؟»

در همین حال روزنامه اصلاح طلب اعتماد که به کمک و دفاع از خانم سلحشور به میدان آمده، در بخشی از گزارش خود، نکته جالب توجه تری را منتشر کرده است . در بخشی از این گزارش نقش روگرفتن در گرفتن آرتروز هم آمده است: محمدامين عبدوس يكي از دانشجويان دانشگاه شهيد بهشتي كه او هم در اين همايش شركت داشت، با بيان اينكه «مي‌داني! دلت مي‌گيرد از بازي‌هاي كثيف رسانه‌اي سياسي! از اينكه براي تخريب به تقطيع و تحريف جملات روي مي‌آورند!» در دفاع از سلحشوري نوشت: «ديروز در بسيج دانشجويي ميزبان پروانه سلحشوري بوديم. در اين مناظره خانم پروانه سلحشوري با اشاره به حجاب خانم روح‌افزا گفتند كه من سال‌ها پيش همانند ايشان رو مي‌گرفتم كه باعث آرتروز شد و اكنون از چادر آستين‌دار كه راحت‌تر است استفاده مي‌كنم.»


انتهای پیام/1404

دیدگاه ها

اخبار استان قزوین
اخبار ایران و جهان