۱۸/رمضان/۱۴۴۵

-

۱۴۰۳/۰۱/۰۹ پنجشنبه

صبح قزوین قرعه کشی یورو ۲۰۲۰ و انگیزه های منحصربفرد آن برای میزبانان
کد خبر: ۳۳۲۳۲۸ تاریخ انتشار: ۱۳۹۷/۹/۱۱ ساعت: ۹:۲۵ ↗ لینک کوتاه

گزارش؛

قرعه کشی یورو ۲۰۲۰ و انگیزه های منحصربفرد آن برای میزبانان

دوازده شهر میزبان بازی های یورو ۲۰۲۰ با انگیزه ای منحصر به فرد ناشی از برگزاری بازی های تیم های کشورشان در خاک خودی، به مراسم قرعه کشی مقدماتی این تورنمنت اروپایی روانه می شوند.

قرعه کشی یورو ۲۰۲۰ و انگیزه های منحصربفرد آن برای میزبانان
به گزارش سرویس ورزشی  صبح قزوین ،   خبرگزاری فرانسه روز شنبه نوشت: برای نخستین بار نمایندگان 12 کشور اروپایی برای قرعه کشی مقدماتی یورو 2020 که فردا برگزار می شود، شرکت خواهند کرد و در صورتی که بتوانند در مدت 2 سال مانده تا آغاز آن، خود را به جمع 24 تیم حاضر در تورنمنت نهایی برسانند، بازی کردن در خاک خود، انگیزه ای مضاعف برای آنها ایجاد خواهد کرد.

آمستردام، باکو، بیلبائو، بخارست، بوداپست، کوپنهاگ، دوبلین، گلاسکو، لندن، مونیخ، رم و سن پترزبورگ 12 شهری هستند که میزبانی این تورنمنت بزرگ را که شصتمین سالروز خود را جشن می گیرد، برعهده خواهند داشت.

قرعه کشی مقدماتی که در دوبلین برگزار می شود 55 کشور عضو در اتحادیه فوتبال اروپا (یوفا) را در 10 گروه قرار خواهد داد و 2 تیم صدرنشین هر گروه، 20 تیم نخست راه یافته به این یورو 2020 را مشخص خواهند کرد.

با این وجود، حداکثر 2 کشور از 12 کشور میزبان می توانند در یک گروه جای بگیرند، بدین ترتیب هر 12 میزبان می توانند این شانس را داشته باشند تا یک بازی را در خانه خود برگزار کنند با این تضمین که دست کم 2 بازی را هم در مرحله گروهی در خاک خودشان انجام دهند.

در این بین، انگلیسی ها که طبق برنامه قرار است بازی های نیمه نهایی، فینال و همچنین سه بازی مرحله گروهی و یک بازی مرحله یک هشتم را در ویمبلی میزبانی کنند؛ می توانند از بازی های خانگی بیشترین منفعت را ببرند.

سه شیرها سال جاری پس از قهرمانی در جام جهانی 1966 که در خاک خودشان برگزار شد، بهترین دوره خود را سپری کردند و تحت هدایت «گرت ساوتگیت» به نیمه نهایی جام جهانی روسیه راه یافتند و در ادامه نیز، پس از شکست اسپانیا و کرواسی به مرحله نهایی لیگ ملت های اروپا که تابستان سال آینده برگزار می شود، صعود کردند و ساوتگیت جوان که یکی از اعضای تیمی بود که به نیمه نهایی یورو 1996 راه یافته بودند؛ به خوبی از این موضوع آگاه است که بازی کردن در خانه آن هم در یک تورنمنت بزرگ، چند برابر یک بازی خارج از خانه الهام بخش است.

وی در این باره اظهارداشت: آنچه بازیکنان من در شرف تجربه آن هستند نزدیک به چیزی است که ما در سال 1996 و 1966 تجربه کردیم و این تجربه باور نکردنی و فوق العاده است.

اما حالا بهره مندی از امتیاز برگزاری بازی در ویمبلی می تواند به انتظار 50 ساله انگلیسی ها برای بردن یک تورنمنت بزرگ پایان دهد، آن هم با تیم جوان تحت هدایت ساوتگیت که با حمایت یک ملت دوباره قوت گرفته اند.

سرمربی سه شیرها که انتقام شکست مقابل کرواسی را در جام جهانی 2018 روسیه، اوایل ماه جاری در مرحله گروهی لیگ ملت ها از کروات ها گرفت؛ ادامه داد: فکر می کنم بهترین و رضایت بخش ترین نکته سال، ارتباط با هواداران و اشتراک تجربیاتی بی نظیر با آنها بود.

تیم های انگلیس، سوئیس، پرتغال و هلند به طوز تضمینی در گروه های پنج تیمی جای خواهند گرفت تا بتوانند برای مرحله نهایی لیگ ملت ها که در ماه جون سال آینده برگزار می شود، خود را آماده کنند.

در قرعه کشی دوبلین، فرانسه قهرمان جام جهانی، بلژیک، کرواسی، ایتالیا، لهستان و اسپانیا، در راس سیدهای باقی مانده جای خواهند گرفت و سقوط آلمان به دسته پایین تر گروهش در لیگ ملت ها بدان معنا است که ژرمن ها در گلدان دوم جای می گیرند.

پس از حذف از مرحله گروهی جام جهانی 2018 روسیه که در تاریخ 80 ساله حضور آنها در این تورنمنت بی سابقه بود، حالا «یوآخیم لو» سرمربی این تیم احتیاج دارد تا در مرحله مقدماتی یورو 2020 دوباره از نو قطار از ریل خارج شده اش را به مسیر بازگردانده و در این راه می تواند از امتیاز میزبانی پنج بازی شامل یکی از بازی های یک چهارم نهایی در مونیخ، نهایت بهره را ببرد.

با یان حال، «لو» هیچ شکی ندارد که تیمش به یورو 2020 صعود می کند. وی در این باره اظهار داشت: البته آرزو می کردیم برای قرعه کشی چیدمان متفاوتی نصیب ما می شد اما شرایط این گونه شد و ما هم آن را پذیرفته ایم.

وی ادامه داد: مشتاقانه در انتظار سال آینده هستیم، ما تیمی با آینده ای خوب داریم و بی شک صعود می کنیم.

برای آن دسته از تیم هایی که موفق به قرار گرفتن در رده اول و دوم گروه خود نمی شوند هنوز یک راه نجات وجود دارد و آن هم بازی پلی آف از طریق لیگ ملت های است.

چهار تیم دیگر برای پیوستن به جمع 20 تیم راه یافته به یورو، از دل بازی نیمه نهایی و فینال که بین چهار تیم اول لیگ های چهار گانه لیگ ملت های اروپا برگزار می شود، بیرون می آید.


انتهای پیام/1404

منبع: جام جم آنلاین

دیدگاه ها

اخبار استان قزوین
اخبار ایران و جهان