۱۸/رمضان/۱۴۴۵

-

۱۴۰۳/۰۱/۰۹ پنجشنبه

صبح قزوین بایکوت‌کردن تشکل‌های انقلابی به اوج خود رسیده/ نگاه جناحی معاونت فرهنگی به تشکل‌های دانشجویی
کد خبر: ۳۳۲۳۱۹ نویسنده: دانشور خدابنده‌لو تاریخ انتشار: ۱۳۹۷/۹/۱۱ ساعت: ۸:۴۶ ↗ لینک کوتاه

نائب دبیر انجمن اسلامی دانشگاه بین‌المللی امام خمینی(ره):

بایکوت‌کردن تشکل‌های انقلابی به اوج خود رسیده/ نگاه جناحی معاونت فرهنگی به تشکل‌های دانشجویی

نایب دبیر انجمن اسلامی دانشگاه بین المللی امام خمینی(ره) گفت: نگاه جناحی معاونت فرهنگی دانشگاه به برنامه‌های تشکل‌های انقلابی عملا خلاف سیاست‌های ابلاغی وزارت علوم است.

بایکوت‌کردن تشکل‌های انقلابی به اوج خود رسیده/ نگاه جناحی معاونت فرهنگی به تشکل‌های دانشجویی
دانشور خدابنده‌لو در گفت‌وگو با خبرنگار دانشگاه صبح قزوین اظهار کرد: همواره در تمام دوره‌ها دانشجویان آرمانخواه در پی مبارزه با استکبار خارجی و سیاست‌‍های نظام جهانی سلطه به پا خواسته و کوشیده اند.

وی افزود: دانشجویان با مجاهدت و ایستادگی خویش، ایادی وابستگان به شرق و غرب و شیفتگان آنان را در هر جای دنیا از سر مستضعفان قطع کرده و تا برپایی اسلام ناب محمدی لحظه ای از پای ننشینند.

این فعال دانشجویی ابراز کرد: این تلاش‌ها بی درنگ ادامه داشته و سینه به سینه، از نسلی به نسل دیگر، از چمران‌ها و وزوایی‌ها و سیاهپوش‌ها منتقل شده و اکنون انجمن اسلامی دانشجویان دانشگاه بین المللی امام خمینی (ره) خود را وامدار و پیرو آن عزیزان می‌داند.

وی بیان کرد: انجمن اسلامی دانشجویان (عضو دفتر تحکیم وحدت) قزوین، به پشتوانه‌ی این کوشش‌ها با قدمتی به درازای فعالیت جنبش دانشجویی خود را مرهون و مدیون خون پاک شهدا، خاصه شهدای دانشجو و پیمودن مسیر آن بزرگواران را بر ذمه خویش واجب می‌داند.

نائب دبیر انجمن اسلامی دانشگاه بین المللی امام خمینی(ره) عنوان کرد: اعضای تشکل انجمن اسلامی به حد توان در مسیر تحقق اهداف مذکور بی وقفه حرکت کرده و لحظه ای از دستیابی به آن آرمان مقدس کم کاری و تزلزل به دل خویش راه نداده اند.

وی تصریح کرد: لیکن دانشجویان انقلابی در دانشگاه حضرت امام خمینی (ره)، متاسفانه گاها با کارشکنی‌ها از سوی مسئولینی مواجه می‌شود که به جای آنکه اتَمّ همّ و غمّ خویش را در راستای تحقق آرمان‌های والای انقلاب اسلامی معطوف بدارند بر کوس مخالفت‌های صریح و غیرصریح با آن اهداف متعالی می‌کوبند، همانهایی که از سفره‌ی انقلاب ارتزاق می‌کنند اما با تیشه به جان ریشه‌های آن افتاده و شیره‌ی آن را می‌مکند و خود را ذخایر بی‌بدیل و جبران ناپذیر انقلاب می‌دانند.

خدابنده‌لو یادآور شد: برای نمونه برخوردهای سلیقه‌ای و جناحی معاون فرهنگی دانشگاه بین المللی امام خمینی(ره) در رابطه با برنامه‌های درخواستی انجمن اسلامی دانشجویان موضوعی است که مدت‌هاست فعالیت این دانشجویان انقلابی را با مشکل روبرو ساخته است.

وی افزود: سیاستگذاری معاونت فرهنگی دانشگاه و هیئت نظارت بر تشکل‌های دانشجویی، دانشجویان را از حق داشتن محیطی سالم محروم کرده است.

این فعال دانشجویی گفت: سیاستِ برنامه‌های شاد و مفرح در ایام شانزده آذرماه که با ریل گذاری‌های نابسامان مدیریتی به ابتذال کشانده شده، در راس و اولویت‌های اجرایی برنامه‌های معاونت فرهنگی قرار گرفته است، این جانبداری در حالی است که بایکوت کردن و به انزوا کشاندن تشکل‌های انقلابی در این روزها توسط دانشگاه به اوج خود رسیده است.

وی تصریح کرد: عدم توجه لازم و کافی به کرسی‌های آزاداندیشی و نیز برگزاری مناظره از دیگر مصادیق این موارد است.

این مسئول دانشجویی بیان کرد: مراسم‌هایی که انجمن اسلامی بارها درخواست برگزاری آن را ارائه داده به دلایل واهی رد شده و مجوز برگزاری آن صادر نمی‌شود و جالب‌تر آنکه حتی دلایل رد برنامه‌ها را هم اعلام نمی‌کنند.

وی ابراز کرد: اخیرا برنامه‌هایی که به مناسبت روز جهانی خشونت علیه زنان از سوی انجمن اسلامی دانشجویان درخواست شده بود یکی پس از دیگری به رغم کسب مجوز قبلی از هیئت نظارت، معاون فرهنگی با سنگ اندازی مانع برگزاری آن می‌شود.

نائب دبیر انجمن اسلامی دانشگاه بین المللی امام خمینی(ره) در پایان عنوان کرد: نگاه جناحی معاونت فرهنگی دانشگاه به برنامه‌های تشکل‌های انقلابی عملا خلاف سیاست‌های ابلاغی وزارت علوم است.
انتهای پیام/2002

دیدگاه ها

اخبار استان قزوین
اخبار ایران و جهان