۰۷/شوّال/۱۴۴۵

-

۱۴۰۳/۰۱/۲۸ سه شنبه

صبح قزوین پرونده مجتمع ۱۶۰واحدی تا پایان سال جاری بسته می‌شود
کد خبر: ۳۳۲۳۰۲ نویسنده: طاهره سادات موسوی تاریخ انتشار: ۱۳۹۷/۹/۱۰ ساعت: ۱۰:۳۲ ↗ لینک کوتاه

گزارش صبح قزوین از پیگیری مجتمع ۱۶۰واحدی بیدستان؛

پرونده مجتمع ۱۶۰واحدی تا پایان سال جاری بسته می‌شود

معاون بهره وری اقتصادی استان درباره سرنوشت مجتمع ۱۶۰واحدی بیدستان گفت: طی آخرین جلسه برگزار شده با مجریان پروژه قرار شد با پرداخت بخشی از بدهی‌ها واحدها تا عید به صاحبانشان تحویل داده شود.

پرونده مجتمع ۱۶۰واحدی تا پایان سال جاری بسته می‌شود
به گزارش خبرنگار اجتماعی صبح قزوین ؛ در پی اعتراض یکی  از شهروندان بیدستان مبنی بر مشکلات ساختمان‌های 160واحدی مراتب را از مسئولین مربوط پیگیری کردیم.

این شهروند بیدستانی به خبرنگار اجتماعی صبح قزوین اظهار می‌کند: پروژه ساختمان‌های 160واحدی بیدستان وابسته به بنیاد توسعه اوقاف با سرمایه گذاری شرکت دنا پیکر یاسوج سال‌ها است آغاز به کار کرده است.

وی در ادامه می‌افزاید: این پروژه از سال 90آغاز شده و سال 93زمان تحویل آن بوده با این حال تا امروز این اتفاق نیفتاده و چند خانوار از سر ناچاری و به دلیل مشکلات موجود در ساختمان نیمه کاره و بدون آب و برق و گاز ساکن شده‌اند.

این شهروند بیدستانی ابراز می‌کند: ساخت این ساختمان‌ها در چند مرحله به دلیل مشکلات شرکت با مشکل مواجه شده، حتی در یک مرحله به اسم اعضا برای تکمیل واحدها وام اخذ شده و بخشی از مرحله ساخت ساختمان پیشرفته اما پروژه مجدد متوقف شد.

وی ادامه می‌دهد: به دلیل بدهی‌های شرکت سرمایه گذار به شهرداری پایان کار و مجوزهای لازم برای وصل شدن انشعابات گاز و برق صادر نمی‌شود، آب مجتمع نیز به دلیل بدهی قطع شده است.

علیپور در پایان می‌گوید: بنا بر شنیده‌ها سرمایه گذار در زندان است، بنیاد توسعه اوقاف نیز با واگذاری پروژه به شرکت مذکور مسئولیتی نداشته و در نهایت تمام صاحبان این مجتمع ۱۶۰واحدی پس از سال‌ها هنوز در سرگردانی به سر می‌برند.

در ادامه موضوع را از مسئولین مربوطه نیز پیگیر شدیم، تقی پور در این باره به خبرنگار صبح قزوین اظهار می‌کند: در پروژه مجتمع ۱۶۰واحدی زمین برای ساخت و ساز به بخش خصوصی واگذار شد.

وی ادامه می‌دهد: بنا بود شرکت بخش خصوصی در قبال زمینی که تحویل می‌گیرد مسکن ارزان قیمت ساخته و به صاحبان واحدها تحویل دهد.

معاون بهره‌وری اقتصادی استان ابراز می‌کند: در پی واگذاری پروژه به بخش خصوصی تعدادی از واحدها  توسط افراد پیش خرید شد، اما به دنبال نوسانات و راکد شدن بازار پیشرفت پروژه با مشکلاتی مواجه و مراحل ساخت متوقف شد. 

وی ادامه می‌دهد: صرفا زمین‌های واگذار شده مربوط به اوقاف بوده و تعهد ساخت و تحویل پروژه به عهده شرکت مذکور بوده و حتی خود اوقاف نیز در این مجتمع واحدهایی را پیش خرید کرده  و مشکل تحویل برای آن‌ها نیز وجود دارد.

این مسئول عنوان می‌کند: مسئول پروژه موضوع طلب از صاحبان واحدها را مطرح می‌کند و مدعی است عده‌ای از افراد هنوز بدهی خود را به شرکت پرداخت نکرده و به همین دلیل با نوسانات بازار پروژه متوقف شده است.

وی با اشاره به علت‌های عدم اتمام پروژه در موعد مقرر بیان می‌کند: در واقع برخی خریداران پول خود را به موقع به مجری پروژه پرداخت نکرده و بدقولی خود آنها توقف و کندی پیشرفت پروژه را به دنبال داشته است.

تقی پور ادامه می‌دهد: هم اکنون تعدادی از صاحبان در واحدها ساکن شده و از نبود آب و برق شاکی هستند این در حالی است که ابتدا باید حق انشعاب به شهرداری پرداخت شود.

وی در پایان می‌گوید: طی جلسه‌ای که اخیرا با عوامل اجرایی پروژه برگزار شد بنا شد با پرداخت پول توسط صاحبان واحدهایی که مربوط به خود اداره است ساخت پروژه از سر گرفته شده و با ما بقی صاحبان تشویق به تسویه حساب پروژه تا پایان سال جاری به پایان برسد.
انتهای پیام/۶۰۰۶

دیدگاه ها

اخبار استان قزوین
اخبار ایران و جهان