۱۰/شوّال/۱۴۴۵

-

۱۴۰۳/۰۱/۳۱ جمعه

صبح قزوین ۵۶۲میلیون تومان حق‌پرستاری معلولان ضایعه نخاعی پرداخت شد
کد خبر: ۳۳۲۲۸۴ تاریخ انتشار: ۱۳۹۷/۹/۸ ساعت: ۱۵:۶ ↗ لینک کوتاه

معاون توانبخشی بهزیستی استان قزوین:

۵۶۲میلیون تومان حق‌پرستاری معلولان ضایعه نخاعی پرداخت شد

معاون توانبخشی بهزیستی استان قزوین گفت: از ابتدای امسال تکنون ۵۶۲ میلیون تومان حق پرستاری معلولان ضایعه نخاعی به ۳۷۶ نفر پرداخت شده است.

 ۵۶۲میلیون تومان حق‌پرستاری معلولان ضایعه نخاعی پرداخت شد
به گزارش خبرنگار اجتماعی صبح قزوین ؛ راحله جاتن در نشست خبری که (ظهر امروز) به مناسبت روز جهانی معلولان در سالن جلسات بهزیستی استان قزوین برگزار شد؛ اظهار کرد: شعار "توانمندسازی افراد دارای معلولیت و حصول اطمینان از برابری و فراگیرسازی" برای هفته جهانی معلولان انتخاب شده است.

وی افزود: این امر مستلزم همکاری و مشارکت همه آحاد جامعه است؛ چراکه معلولان نیز به عنوان شهروندان این جامعه باید از امکانات موجود در شهر همچون سایر شهروندان عادی بهره‌مند شوند.

فعالیت 41 مرکز شبانه روزی و روزانه در قزوین
معاون توانبخشی بهزیستی استان قزوین تصریح کرد: باید این نگرش در جامعه تغییر کند که بهزیستی فقط محل برآورده کردن منابع مالی نیست؛ چراکه خدمات تخصصی که توسط این سازمان به جامعه هدف ارائه میشود دارای ارزش و اهمیت بیشتری است.

وی عنوان کرد: ۲۱ مرکز شبانه روزی در استان قزوین وجود دارد که همه این مراکز درجه بندی شده و یارانه مورد نظر به آنها پرداخت می‌شود.

جاتن بیان کرد: 7 مرکز سالمندان با ظرفیت 360 نفر، 8 مرکز معلولین ذهنی با ظرفیت 410 نفر، یک مرکز معلولین جسمی - حرکتی با ظرفیت ۴۰ نفر، 4 مرکز روانی مزمن با ظرفیت 250 نفر، خانه کوچک معلولین ذهنی با ظرفیت 10 نفر در استان قزوین فعالیت دارند.

وی تصریح کرد: امیدواریم تا پایان سال یک خانه حمایتی برای سالمندان و یک خانه حمایتی دیگر برای گروه بیماران روان تشکیل می‌شود که هدف از تاسیس این خانه‌ها فراهم شدن امکان حضور فرد در جامعه است.

معاون توانبخشی بهزیستی استان قزوین گفت: 20 مرکز روزانه در سطح استان قزوین وجود دارد که سیاست سازمان توسعه مراکز روزانه است تا فرد معلول با دریافت خدمات توانبخشی لازم به استقلال نسبی دست یابد.

وی اضافه کرد: در مراکز روزانه به ازای هر فرد۴۰۰ هزار تومان به مرکز یارانه پرداخت می‌شود و ۱۸۰ هزار تومان نیز می‌توانند از خانواده این افراد دریافت کنند که معمولا پرداخت نمی‌شود.

جاتن بیان کرد: 4 مرکز ویزیت در منزل با ظرفیت 230 نفر در استان فعال است و در بخش مراقبین در منزل نیز دو مرکز فعال داریم که ۲۴۰ نفر را تحت پوشش قرار داده است.

وی عنوان کرد: در طرح توانمندسازی معلولان ویژه افراد ضایعه نخاعی ۲۵ نفر با اعتبار 50 میلیون تومان تحت پوشش هستند که برای هر نفر دو میلیون در نظر گرفته شده و خدمات تخصصی لازم به آنها ارائه می‌شود.

معاون توانبخشی بهزیستی استان قزوین تصریح کرد: در حوزه مناسب سازی محیط زندگی و خودروی افراد دارای معلولیت نیز از ابتدای امسال تاکنون اقدامات لازم برای 53 نفر انجام شده که برای هر فرد ۴ میلیون تومان در نظر گرفته شده است.

معافیت 220 فرزند دارای اولیای معلول از خدمت‌ وظیفه
وی از اجرای برنامه توانبخشی مبتنی بر جامعه در همه روستاهای استان خبر داد و گفت: تغییر نگرش افراد جامعه نسبت به معلولان هدف اصلی اجرای این برنامه است که در این برنامه ۷۳۰۰ نفر معلول در روستاهای استان شناسایی شدند.

جاتن بیان کرد: از ابتدای سال تاکنون برای ۱۳ نفر کاشت حلزون انجام شد؛ همچنین 3 هزار دستگاه تجهیزات توانبخشی شامل ویلچر، سمک، واکر به جامعه هدف داده شده است.

وی عنوان کرد: به ۲۱۹ دانشجوی معلول نیز شهریه دانشجویی پرداخت می‌شود و به ۳۷۶ نفر حق پرستاری معلولان ضایعه نخاعی پرداخت می‌شود که برای این منظور ۵۶۲ میلیون تومان از ابتدای سال تاکنون پرداخت شده است.

معاون توانبخشی بهزیستی استان قزوین در پایان گفت: در مورد معافیت سربازی فرزندان دارای اولیای معلول شدید و خیلی شدید ۲۲۰ نفر از سربازی معاف شدند.


انتهای پیام/7003

دیدگاه ها

اخبار استان قزوین
اخبار ایران و جهان