۱۹/رمضان/۱۴۴۵

-

۱۴۰۳/۰۱/۱۰ جمعه

صبح قزوین سید حسن نصرالله؛ کابوسی برای اسرائیل/ این مرد هرچه می‌گوید عمل می‌کند
کد خبر: ۳۳۲۲۵۶ تاریخ انتشار: ۱۳۹۷/۹/۷ ساعت: ۱۸:۴۸ ↗ لینک کوتاه

رای الیوم گزارش داد؛

سید حسن نصرالله؛ کابوسی برای اسرائیل/ این مرد هرچه می‌گوید عمل می‌کند

رای الیوم در گزارشی به بررسی تلاش چندین و چند ساله صهیونیست‌ها برای ترور دبیرکل حزب‌الله و محقق نشدن آرزوی آن‌ها پرداخت.

سید حسن نصرالله؛ کابوسی برای اسرائیل/ این مرد هرچه می‌گوید عمل می‌کند
به گزارش سرویس سیاسی  صبح قزوین ، پایگاه اینترنتی روزنامه رای الیوم در یادداشتی به قلم عبدالباری عطوان، روزنامه‌نگار مشهور عرب و سردبیر این روزنامه نوشت: آیا اسرائیل تهدیدات خود را برای ترور سید حسن نصراللهاجرایی خواهد کرد؟ اگر این کار را بکند چه اتفاقی خواهد افتاد ... آیا حزب‌اللهفرو می‌پاشد؟ چه چیز مانع آن شده است که تا کنون این کار را نتواند انجام دهد درحالی که از 25 سال پیش در تلاش است؟ چرا در حال حاضر درخواست‌ها برای بازگشت به سیاست ترور شدت گرفته است؟

عطوان نوشت: پس از آنکه اسرائیل در انجام حملات به سوریه به علت تحویل سامانه «اس-300» روسیه به دمشق ناکام ماند و در جنگ اخیر در نوار غزه نیز شکست خورد، فرماندهان نظامی اسرائیل به جز انتشار مقالات و اطلاعاتی که از حتمی بودن ترور سید حسن نصرالله، دبیرکل حزب‌الله لبنان سخن می‌گویند راه دیگری نیافتند چرا که شهادت او به اعتقاد مسئولان اسرائیلی موجب از بین رفتن روحیه حزب الله و به طور کلی محور مقاومت خواهد شد.

ژنرال روعی لیوی، فرمانده گردان 100 که در جبهه شمالی در مرز با لبنان مستقر است در مقاله‌ای در نشریه «معراخوت» وابسته به ارتش اسرائیل بر ضرورت بازگشت به سیاست ترور و به طور مشخص هدف قرار دادن سید حسن نصرالله متمرکز شد. مسئله‌ای که نشان‌دهنده آرزوهای آنهاست و همزمان نگرانی که بر محافل نظامی و ژنرال‌های اسرائیلی حکمفرما شده است و وضعیت محافظه کاری که به دنبال قدرت نظامی زمینی و موشکی فزاینده حزب‌الله و هم‌پیمانان آن، در بین آنها به وجود آمده است را نشان می دهد.

سید حسن نصرالله به کابوسی برای اسرائیل تبدیل شده است و خواب آسوده را از چشمان فرماندهان نظامی و شهرک نشینان ربوده است، به ویژه پس از آنکه گزارش‌هایی منتشر شد مبنی بر اینکه نصرالله تصمیمی راهبردی اتخاذ کرده است تا پس از بیرون رانده شدن مخالفان مسلح سوری مورد حمایت آمریکا و اسرائیل از جنوب سوریه که با حمله ارتش عربی سوریه و پوشش هوایی روسیه صورت گرفته است، بار دیگر جبهه جولان را بگشاید.

آنچه موجب تقویت این تصمیم اسرائیل در جبهه جولان می‌شود، مخالفت آمریکا با قطعنامه مجمع عمومی سازمان ملل متحد است که برای اولین بار اشغالگری اسرائیل را در جولان محکوم می‌کند. از طرف دیگر یک شرکت اسرائیلی با حمایت شرکت بزرگ نفتی آمریکایی که یکی از برجسته‌ترین مسئولان آن، دیک چنی، معاون رئیس جمهور اسبق آمریکا و مهندس جنگ عراق است، حفاری برای اکتشاف نفت را در بلندی‌های جولان آغاز کرده است.

سخن گفتن از برنامه های اسرائیل برای ترور سید حسن نصرالله تازگی ندارد و به طور مشخص از سال 1992 یعنی پس از ترور شهید عباس موسوی، دبیرکل سابق حزب الله که با خودرو بمبگذاری شده در جنوب لبنان صورت گرفت آغاز شده و هنوز هم پس از گذشت 25 سال، تلاش‌های اسرائیل برای ترور سید نصرالله متوقف نشده است و ادامه یافتن آن مسئله ای غیرمنتظره نیست.

تحلیلگران اسرائیلی، جبهه شمالی را بزرگترین خطر برای موجودیت اسرائیل می‌دانند چرا که حزب‌الله از توانمندی نظامی گسترده‌ای برخوردار است که با 150 هزار موشک مختلف پشتیبانی می‌شود که از توانمندی تخریبی بسیار بالایی نیز برخوردارند و با دقت زیاد به اهداف خود اصابت می‌کنند و علاوه بر این حزب الله از تجربه رزمی بسیار بالایی بر روی زمین برخوردار است و قویترین شکل آن در جنگ سال 2006 نمود پیدا کرد.

روابط ائتلافی قوی بین حزب الله و گروه‌های مقاومت فلسطینی در نوار غزه و به طور مشخص جنبش‌های حماس و جهاد اسلامی که در انتقال تکنولوژی موشک‌ها و آموزش نیروهای رزمی فلسطینی در جنوب لبنان برای ساخت و توسعه تاسیسات مخفی نمود پیدا کرد، بزرگترین عامل نگرانی نهادهای نظامی اسرائیل شده است. مسئله‌ای که ارتش اسرائیل را به برگزاری رزمایش‌هایی نظامی سوق داد که از روز یکشنبه آغاز شد و به مدت یک هفته ادامه خواهد داشت و به گفته یکی از افسران بلندپایه ارتش اسرائیل، در آن جنگ در دو جبهه شمالی و جنوبی به صورت همزمان شبیه‌سازی می‌شود.

موشک کورنتی که چندی پیش به اتوبوس نظامیان اسرائیلی نزدیک شهر بئر السبع با دقت مثال‌زدنی اصابت کرد ساخت سوریه بود و سید حسن نصرالله در سخنرانی خود، چند ماه پیش از استفاده از آن، به صورت علنی اعتراف کرد که حزب الله آن را به حماس در نوار غزه منتقل کرده است که پیام روشنی برای اسرائیلی‌ها بود و برای هزارمین بار این مرد ثابت کرد که به هر چه می‌گوید عمل می‌کند و دروغ را نمی‌شناسد و این چیزی است که خود اسرائیلی‌ها نیز می‌گویند.

سید حسن نصرالله همانگونه که از نزدیکان او شنیده‌ایم کسی است که از شهادت نمی‌ترسد بلکه آرزوی آن را دارد و معتقد است زمان آن دیر شده و زیاد زندگی کرده است. او همزمان ایمان دارد که همه اقدامات امنیتی هر چه که باشد نمی‌تواند جلوی قضا و قدر را بگیرد اما معتقد است مراقبت و احتیاط واجب است.

سید حسن نصرالله با تحرکات حساب شده خود اسرائیلی‌ها را مبهوت و مقهور خود ساخته است و او هر هفته با چند مسئول لبنانی یا عربی دیدار می کند، رهبران مقاومت فلسطینی مانند صالح العاروری (حماس) یا زیاد النخاله (جهاد اسلامی) را به صورت مستمر می‌بیند، با خبرنگاران مصاحبه می‌کند، در مناسبت‌های ملی به صورت علنی ظاهر می شود و سخنرانی می کند.

عطوان افزود: غسان بن جدو، دوست و همکار من که بارها مصاحبه های تلویزیونی با سید حسن نصرالله برگزار کرده است تاکید کرد که در سال 2006 در زمان حمله اسرائیل، با او بر روی پشت بام یکی از ساختمان‌ها دیدار کرده است همانگونه که من با او در بالکن یکی از آپارتمان‌های ضاحیه در جنوب لبنان و نه در زیر زمین آن گونه که برخی می‌گویند دیدار کرده‌ام که اگر این چنین نیز بود اشکالی نداشت. آیا بیشتر سران عرب می‌توانند به این آزادی و به صورت علنی تردد کنند؟ دشمن از سید حسن نصرالله می‌ترسد.

حزب الله به کشوری با موسسات قوی و ریشه‌دار تبدیل شده است که ارتشی دارد که شاید قویترین در خاورمیانه باشد و توانسته است عامل بازدارنده در برابر اسرائیلی‌ها و ارتش و جنگ افزارهای آنها شود که ارزش آنها به صدها میلیارد دلار می‌رسد. برتری برای سید حسن نصرالله و گروه مشاوران او است که در سایه زندگی می‌کنند به دور از نور. آنها زندگی بسیار ساده‌ای دارند مانند رهبرشان که در طول عمر خود آرزو داشته است آرزوها و خواسته‌های امت عربی و اسلامی را در پایان دادن به سلطه طلبی اسرائیل و همه مزدوران عرب قدیمی و جدید آن محقق کند.

عادی‌سازی روابط رژیم‌های عربی با اسرائیل و همکاری امنیتی با آن و سفر وزیران و تیم‌های ورزشی اسرائیلی به این کشورها، شاید ویروس ناکامی و فساد و شکست را به آنها نیز منتقل کند. نیروهای مقاومت در میدان نبرد پیروزی خود را کسب می‌کنند. اسرائیل از سال 1973 در هیچ جنگی علیه مقاومت پیروز نشده است و جنگ بعدی که آن را نزدیک می‌دانیم تفاوتی از این حیث نخواهد داشت.

انتهای پیام/1404

منبع: باشگاه خبر نگاران

دیدگاه ها

اخبار استان قزوین
اخبار ایران و جهان