۱۸/رمضان/۱۴۴۵

-

۱۴۰۳/۰۱/۰۹ پنجشنبه

صبح قزوین ۲۶۰مدرسه نیازمند تخریب و بازسازی/ ۱۹درصد مدارس باید مقاوم‌سازی شود
کد خبر: ۳۳۲۰۹۹ تاریخ انتشار: ۱۳۹۷/۸/۳۰ ساعت: ۱۲:۲۳ ↗ لینک کوتاه

مدیرکل نوسازی استان قزوین اعلام کرد:

۲۶۰مدرسه نیازمند تخریب و بازسازی/ ۱۹درصد مدارس باید مقاوم‌سازی شود

مدیرکل نوسازی استان قزوین گفت: در استان قزوین ۱۷۰۴ فضای آموزشی وجود دارد که از این تعداد ۱۱۱۸ مدرسه دارای استحکام و ۳۲۶ فضای آموزشی نیاز به مقاوم سازی و ۲۶۰ مدرسه نیازمند تخریب و بازسازی است.

۲۶۰مدرسه نیازمند تخریب و بازسازی/ ۱۹درصد مدارس باید مقاوم‌سازی شود
عسگرعلی جوانبخت در گفت‌وگوی اختصاصی با خبرنگار اجتماعی صبح قزوین اظهار کرد: اداره کل نوسازی و تجهیز مدارس استان به عنوان متولی ساخت و توسعه فضاهای آموزشی با بهره‌گیری از توانایی و مشارکت خیرخواهانه خیران نیکوکار، تمهیدات لازم را در این راستا انجام می‌دهد.

وی در ادامه با اشاره به وضعیت مدارس استان افزود: در استان قزوین 15.20 درصد مدارس تخریبی و 65.57 درصد دارای استحکام بوده و 19.22 درصد مدارس نیز نیاز به مقاوم سازی دارند.

این مسئول عنوان کرد: به عبارتی در استان قزوین 1704 فضای آموزشی وجود دارد که از این تعداد 1118 مدرسه دارای استحکام بوده و 326 فضای آموزشی نیاز به مقاوم سازی و 260 مدرسه دیگر نیازمند تخریب و بازسازی است.

مدیرکل نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس استان قزوین با اشاره به اینکه مقاوم سازی مدارس استان 14 درصد از میانگین کشوری بالاتر است؛ تصریح کرد: از سال 84 تاکنون 59 درصد مدارس استان مقاوم سازی شده که با توجه به میانگین کشوری با 45 درصد در وضعیت مطلوبی قرار داریم.

۵۰۰کلاس درس به سیستم گرمایشی مجهز می‌شود
وی در ادامه عنوان کرد: در صورت تامین اعتبارات تا سال 1404 اقدامات لازم در همه مدارس استان که نیازمند تخریب، بازسازی و مقاوم سازی است؛ انجام می‌شود که برای این کار حداقل 600 میلیارد تومان اعتبار نیاز است.

جوانبخت با اشاره به تجهیز مدارس به استانداردسازی سیستم گرمایشی عنوان کرد: از سال 92 تاکنون در حدود 3500 کلاس درس استان استانداردسازی سیستم گرمایشی صورت گرفته است.

وی تصریح کرد: در تاریخ 20 مهرماه سال جاری حدود سه میلیارد و 600 میلیون تومان اعتبار به این اداره کل تخصیص یافته است که از این رقم حدود 600میلیون تومان تجهیزات آموزشی باید خریداری شود.

مدیرکل نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس استان قزوین ادامه داد: با توجه به هدفگذاری انجام شده با 3میلیاردتومان اعتبار دیگر نیز 500کلاس درس استان طی مدت یک تا دو ماه آتی به استانداردسازی سیستم گرمایشی مجهز می‌شوند که این کار در مناطق روستایی محروم و سردسیر استان همچون آوج، الموت شرقی و غربی و طارم سفلی انجام می‌شود.

وی بیان کرد: هر سال متناسب با اعتبارات تخصیص پیدا کرده نزدیک به 500 تا 600کلاس درس استان مجهز به استانداردسازی سیستم گرمایشی می‌شود.

این مسئول در پایان تصریح کرد: حدود 6هزار کلاس درس استان باید استانداردسازی سیستم گرمایشی می‌شد که تاکنون در 3500 کلاس درس انجام شده و 2500 کلاس دیگر نیز تا سه تا چهار سال آینده انجام خواهد شد.
انتهای پیام/۷۰۰۳

دیدگاه ها

اخبار استان قزوین
اخبار ایران و جهان