۱۰/شوّال/۱۴۴۵

-

۱۴۰۳/۰۱/۳۱ جمعه

صبح قزوین شهر بیدستان براساس مستندات موجود وقف است/ مخالفان مدارک ارائه دهند
کد خبر: ۳۳۲۰۹۳ نویسنده: حجت الاسلام مجیدی تاریخ انتشار: ۱۳۹۷/۸/۳۰ ساعت: ۸:۴۷ ↗ لینک کوتاه

مدیرکل اوقاف استان قزوین:

شهر بیدستان براساس مستندات موجود وقف است/ مخالفان مدارک ارائه دهند

مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان قزوین گفت: امروز همه مدارک و مستندات و دلایل و احکام دلالت بر این دارد که بیدستان وقف است.

شهر بیدستان براساس مستندات موجود وقف است/ مخالفان مدارک ارائه دهند
به گزارش خبرنگار اجتماعی صبح قزوین ؛ برخی از مردم بیدستان بر این باورند که بر اساس اسناد موجود که از سالیان گذشته در دست دارند کل شهر بیدستان وقفی نیست؛ لذا پیرو گلایه‌ برخی مسئولان شهری و مردم بیدستان در مورد طرح وقف کل زمین‌های بیدستان، موضوع را از طریق اداره‌کل اوقاف و امور خیریه استان قزوین پیگیری کرده‌ایم.

حجت الاسلام مصطفی مجیدی در گفت‌وگو با خبرنگار اجتماعی صبح قزوین اظهار کرد: بیدستان به نگاه مدارک ما و به حکم دادگاه و حکم دیوان عالی و کمیسیون ماده ۲ موقوفه است.

وی افزود: با این وجود برخی تلاش می‌کنند که بگویند بیدستان وقفی نیست، اما بنده در جمع مردم بیدستان نیز حضور یافته و عنوان کردم که امروز همه مدارک و مستندات و دلایل و احکام دلالت بر این دارد که بیدستان وقف است.

مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان قزوین تصریح کرد: چنانچه کسی که مدعی‌ وقف نبودن بیدستان است؛ مدارکی دال بر وقفی نبودن این شهر آورده و در دادگاه ثالث ثابت کرد ما نیز می‌پذیریم؛ چراکه ما با کسی جدلی نداریم؛ اما امروز براساس مستندات و مدارک موجود می‌گوییم که بیدستان وقف است.

وی عنوان کرد: یکی از وظایف ما در مورد مواردی که وقف شده این است که حق و حقوق موقوفه را از متصرف و مستاجر دریافت کنیم؛ حال برخی از گذشته تا به امروز با این نگاه که بیدستان وقف نیست، کمتر تمکین کردند.

مجیدی اضافه کرد: اما بهترین مجوز در طول تاریخ سازمان اوقاف، برای بیدستان گرفته شده که از متصرفین قبل از سال 63 به یک مدل و متصرفین پیش از سال 75 هم به نوعی دیگر و متصرفین قبل از سال 84 و امروز هم به شیوه‌ای بوده است.

وی بیان کرد: اما مدل‌هایی که در این مجوز برای بیدستان صادر شده در کل دوران تصرف یعنی اجاره سال‌هایی که متصرف بوده و پرداخت نکردند با پذیره تملک اعیان، یک رقم بسیار جزیی است.

مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان قزوین تصریح کرد: این مجوز را در بیدستان اطلاع رسانی کرده و حتی همراه با فرماندار شهرستان البرز در جمع مردم بیدستان حضور یافته و با آنها سخن گفته و به سوالات آنها پاسخ دادیم.

وی اضافه کرد: خوشبختانه پس از اقدامی که انجام شد حضور مردم برای تمکین به مقررات وقفی رونق گرفته و اکنون در حال صادر کردن مجوز برای کسانی هستیم که مراجعه کرده و مجوز تملک اعیان درخواست کردند.

مجیدی در پایان گفت: ما هیچ مشکلی با بیدستان نداریم؛ حال اگر کسانی ادعایی مبنی بر وقفی نبودن بیدستان دارند و مدارکی دال بر این موضوع دارند می‌توانند در دادگاه ثالث ثابت کنند که اینجا وقف نیست.
انتهای پیام/7003

دیدگاه ها

اخبار استان قزوین
اخبار ایران و جهان