۱۸/رمضان/۱۴۴۵

-

۱۴۰۳/۰۱/۰۹ پنجشنبه

صبح قزوین آقایان دیپلمات! مراقب باشید جای جلاد و شهید عوض نشود
کد خبر: ۳۳۲۰۷۷ تاریخ انتشار: ۱۳۹۷/۸/۲۹ ساعت: ۱۱:۲۶ ↗ لینک کوتاه

پشت پرده اتهامات جدید به جمهوری اسلامی؛

آقایان دیپلمات! مراقب باشید جای جلاد و شهید عوض نشود

جمهوری اسلامی با وجود آنکه در خط مقدم مبارزه با تروریست قرار دارد، از طرف غربی‌ها متهم به حمایت از تروریسم می‌شود. موضع انفعالی وزارت‌خارجه در برابر اخراج دیپلمات‌ها، بر جسارت اروپایی‌ها افزوده است.

آقایان دیپلمات! مراقب باشید جای جلاد و شهید عوض نشود
به گزارش سرویس سیاسی  صبح قزوین  ،چندی است اخبار متهم کردن اتباع ایرانی در اروپا و یا دستگیری دیپلمات‌ها وزارت خارجه در آلمان و دانمارک به واسطه حمایت از تروریسم(!) در رسانه های غربی به صورت گسترده منتشر می‌شود.

نخستین هدف از اتهام زنی به طرف ایرانی، تغییر فضای سنگین ضد سعودی است که پس از قتل جمال خاشقجی روزنامه نگار منتقد سعودی در اروپا شدت گرفته است. آل‌سعود که در شرایط فعلی هم بابت جنگ یمن و هم در موضوع قتل خاشقجی تحت فشار قرار دارد، با دلارهای نفتی این مواضع را بیش از پیش حمایت می‌کند.

نکته دومی که در تخریب وجه جمهوری اسلامی نهفته است، تلاش برای تخریب روابط دیپلماتیک و فضاسازی منفی برای تعویق تحقق وعده‌های برجامی است. اروپایی‌ها پس از چند ماه وقفه، به تازگی وعده پایان سال را داده‌اند.

عملا اروپا به جای پاسخگویی در برابر تعویق تعهدات خود در قبال برجام، ایران را تحت فشار قرار داده است و با بهانه تراشی روند اجرای برجام را با مشکل روبرو می‌سازد.

وزارت خارجه نیز به جای آنکه غرب را در راستای اجرای برجام تحت فشار قرار دهد و مطالبه گری کند، در یک موضع انفعالی قرار گرفته است.

این درحالیست که از تروریست‌های الاهوازیه تا منافقین همگی در کشورهای اروپایی زندگی می‌کنند و تامین امنیت آنان بر عهده دولت‌های اروپایی است و غربی‌ها به واسطه حمایت از تروریست‌ها، باید پاسخگوی خون‌های به ناحق ریخته شده ایرانیان باشند.

این روزها بیش از هر روزی به دیپلماسی هجومی و یک مطالبه گری گسترده نیازمندیم و به جای آنکه غربی‌ها مطالبه گری کنند، وزارت خارجه باید با دیپلماسی مناسب جلوی اینگونه خبرسازی‌ها گرفته شود.

انتهای پیام/1404

منبع: مشرق

دیدگاه ها

اخبار استان قزوین
اخبار ایران و جهان