۱۹/رمضان/۱۴۴۵

-

۱۴۰۳/۰۱/۱۰ جمعه

صبح قزوین ناگفته‌هایی از حریف تدارکاتی ایران/ کارنامه ونزوئلا مقابل تیم‌های آسیایی +عکس
کد خبر: ۳۳۲۰۴۰ تاریخ انتشار: ۱۳۹۷/۸/۲۸ ساعت: ۱۱:۲ ↗ لینک کوتاه

تیم رده ۲۹ جهان مقابل شاگردان کی‌روش؛

ناگفته‌هایی از حریف تدارکاتی ایران/ کارنامه ونزوئلا مقابل تیم‌های آسیایی +عکس

حریف این هفته تیم ملی فوتبال کشورمان در راه رسیدن به جام جهانی ۲۰۱۸ روسیه در حالی از همراهی ۳۲ تیم دیگر بازماند که ۸ امتیاز حساس از آرژانتین و پرو گرفت.

ناگفته‌هایی از حریف تدارکاتی ایران/ کارنامه ونزوئلا مقابل تیم‌های آسیایی +عکس
به گزارش سرویس ورزشی  صبح قزوین  ،تیم ملی فوتبال کشورمان ساعت ۱۸:۳۰ روز سه شنبه ۲۹ آبان در قطر در دومین دیدار دوستانه خود ظرف یک هفته اخیر با تیمی دیگر از قاره آمریکا بازی می کند. ونزوئلا که هفته گذشته حریفی سرسخت برای ژاپن بود و در دقایق پایانی بازی را به تساوی کشاند جزو تیم هایی محسوب می شود که سال پیش در راه رسیدن به جام جهانی هرچند صعود نکرد اما یقه همه تیم های همگروهش در آمریکای جنوبی را غیر از برزیل گرفت.

در ادامه به بررسی شرایط این تیم در فیفا و مسابقات یک سال اخیرش می پردازیم تا بیش از پیش با این حریف دوستانه تیم ملی مان آشنا شویم.

**تیم بیست و نهم دنیا

در حالی که ترینیدادوتوباگو حریف قبلی تیم ملی کشورمان در جمع تیم های رنکینگ بالای ۹۰ بود، ونزوئلا در رتبه ۲۹ دنیاست؛ یک پله بالاتر از ما که در رده سی ام ایستاده ایم.

**در حسرت جام جهانی!

ونزوئلا تاکنون از دور مقدماتی جام جهانی فراتر نرفته و مردم فوتبالدوست این کشور در جمع آرزوهای ورزشی شان همواره از راهیابی به جام جهانی یاد می کنند. این کشور در سال ۲۰۱۱ بهترین عنوان بین المللی خود در مسابقات کوپا آمه ریکا را بدست آورد که ایستادن در پله چهارمی بود.

**دروازه بان ۴۵ ساله گلزن!

هدایت تیم ملی ونزوئلا در دستان دروازه بان اسبق تیم ملی این کشور است که سابقه عجیبی در به ثمر رساندن گل در رده باشگاهی و ملی دارد. "رافائل دودامل" در رده ملی یک گل در مسابقات مقدماتی جام جهانی ۱۹۹۸ به تیم ملی آرژانتین زده است! او در سال ۱۹۹۶ رودرروی آرژانتین در شرایطی که تیم کشورش ۴-۱ از حریف قدرتمند آن سالهای خود عقب بود در دقیقه ۸۷ بازی از روی یک ضربه ایستگاهی گل دوم تیم ملی اش را به ثمر رساند تا ونزوئلا با نتیجه ۲-۴ دقایقی امیدوارانه به بازی ادامه دهد. هر چند که در دقیقه ۱+۹۰ پنجمین گل را هم دریافت کرده و شکست خوردند. این دروازه بان بازنشسته، در دوران فوتبال باشگاهی اش هم ۲۱ گل زده ثبت شده دارد که از ویژگی های بارز او محسوب می شود. رافائل ۴۵ ساله بوده و تبحر خاصی در زدن ضربات ایستگاهی داشته است.

این مربی سابقه هدایت ونزوئلا در رده های جوانان و امید را هم در کارنامه دارد.

**ونزوئلا تیمی با یاران گوچی و میلاد!

با بررسی اسامی باشگاه هایی که ۲۳ بازیکن تیم ونزوئلا برای سفر به کشورمان لیست کرده، مشخص می شود این تیم ۲۱ لژیونر دارد. بازیکنانی که در باشگاه های خارجی اعم از کلمبیا، آمریکا، ایتالیا، پرتغال، روسیه، آلمان، انگلیس، شیلی و... توپ می زنند. نکته جالب توجه این است که "ویلکر آنجل" مدافع ملی پوش ونزوئلا در تیم "اخمت گروژنی" همبازی میلاد محمدی است. همچنین یکی از دروازه بانان ونزوئلا هم در تیم "اپوئل نیکوزیا" قبرس با رضا قوچان نژاد فوتبال بازی می کند. سایر بازیکنان این تیم هم در باشگاه های معتبری همچون اودینزه ایتالیا و یا نیوکاسل حضور دارند.

**حریف تکراری پارسال!

روز ۲۲ آبان ماه سال ۱۳۹۶ تیم ملی کشورمان در راه آماده سازی خود برای حضور در جام جهانی در نایمخن هلند یک دیدار دوستانه با ونزوئلا برگزار کرد. دیداری که ۰-۱ به سود تیم ملی مان به پایان رسید. علیرضا جهانبخش با پاس وحید امیری تک گل برتری بخش مان ر به ثمر رساند. امسال و در فاصله یک سال و ۷ روز بعد، بار دیگر با این حریف، دیدار سال قبل را تکرار خواهیم کرد.

**ونزوئلا از پارسال تا امسال!

تیم ملی ونزوئلا از آخرین بار که با تیم ملی کشورمان دیدار داشت تا امروز در هیچ تورنمنت رسمی حضور نداشته و فقط ۵ دیدار دوستانه برگزار کرده است. این تیم ۲ بار به کلمبیا(۱-۲) و ایالت باسک (۲-۴) باخت، ۲ بار روبروی پاناما (۰-۲) و امارات (۰-۲) برنده شد و هفته قبل هم با ژاپن (۱-۱) مساوی کرد.

**شانس جهانی شدن پاراگوئه را از بین برد

شاگردان رافائل در آخرین دیدار رسمی شان مقابل پاراگوئه به میدان رفتند. دیداری در چارچوب مقدماتی جام جهانی ۲۰۱۸ روسیه که با پیروزی ۰-۱ مقابل این تیم، شانس پاراگوئه برای رسیدن به جام جهانی به صورت مستقیم یا حتی رسیدن به پلی آف را از بین بردند.

**ونزوئلا مانع سرسخت آرژانتین و پرو!

تیم ملی ونزوئلا در گروه ۱۰ تیمی آمریکای جنوبی گرچه در نهایت در رده دهم ایستاد ولی غیر از برزیل که صدرنشین و اولین تیم راه یافته به جام جهانی لقب گرفت، برای سایر رقبایش مانعی سرسخت در راه رسیدن به جام جهانی شد. ونزوئلا در دو دیدار رفت و برگشت با آرژانتین (۱-۱ و ۲-۲) از این تیم پرستاره مساوی گرفت. پرو که به جام جهانی رسید نیز در دو بازی مستقیم هر بار ۲-۲ با این تیم مساوی کرد. روبروی کلمبیا و اروگوئه هم در خانه خود با نتیجه ۰-۰ به تساوی رسید.

**بهترین گلزن ونزوئلا در آستانه تاریخ سازی!

"خوزه سالمون راندون" مهاجم ۲۹ ساله تیم ملی ونزوئلا با ۲۱ گل ملی فقط ۲ گل با بهترین گلزن تاریخ فوتبال کشورش فاصله دارد. "خوان آرانگو" با ۲۳ گل در ۱۲۹ بازی ملی بهترین گلزن تاریخ فوتبال این کشور است که راندون در سن ۲۹ سالگی و با ۶۸ بازی ملی از بخت بالایی برای شکستن این رکورد برخوردار است. راندون در تیم نیوکاسل بازی می کند و پیش از آن هم به ترتیب در باشگاه های مالاگا، لاس پالماس، روبین کازان، زنیت و وست برومویچ توپ زده است.

**مصاف با ایران سیزدهمین رویارویی با آسیایی ها!

تیم ملی ونزوئلا از سال ۱۹۷۸ که برای نخستین بار به قاره آسیا سفر کرد تا با تیم ملی چین دیدار کند تاکنون ۱۲ بار رودرروی تیم های قاره کهن به میدان رفته است. ۳ برد، ۴ تساوی و ۵ باخت حاصل این تعداد مسابقه بوده است.

*پیروزی های ونزوئلا؛

این تیم موفق به شکست دادن سوریه (۲۰۰۸ با نتیجه ۱-۴)، کره شمالی (۲۰۱۰ با نتیجه ۱-۲) و امارات (۲۰۱۸ با نتیجه ۰-۲) شده است.

*تساوی های ونزوئلا؛

همچنین این تیم ۴ تساوی مقابل استرالیا (۲۰۰۴ با نتیجه ۱-۱) و ژاپن (۲۰۱۰ با نتیجه ۰-۰، ۲۰۱۴ با نتیجه ۱-۱ و ۲۰۱۸ با نتیجه ۱-۱) بدست آورده است.

*باخت های ونزوئلا؛

حریف این هفته تیم ملی در مصاف با چین (۱۹۷۸ و با نتیجه ۰-۱)، ایران (۲۰۰۲ با نتیجه ۱-۰ و ۲۰۱۷ با نتیجه ۰-۱)، ژاپن (۲۰۱۴ و با نتیجه ۱-۳) و کره جنوبی (۲۰۱۴ و با نتیجه ۱-۳) طعم تلخ شکست را چشیده است.

**گل اولی های ونزوئلا!

از سال گذشته و پس از دیداری که تیم ملی ونزوئلا مقابل تیم ملی کشورمان برگزار کرد این تیم در دیدارهای ملی تاکنون ۶ گل به ثمر رسانده که از این تعداد ۲ گل را راندون بهترین گلزن ونزوئلا زده ولی ۴ گل دیگر را بازیکنانی به ثمر رسانده اند که اولین گل ملی شان را تجربه کردند. این احتمال وجود دارد در ادامه این روند باز هم یک بازیکن ونزوئلا برای اولین بار اقدام به گلزنی برای تیم ملی کشورش کند. هرچند که این اتفاق مقابل ایران یکی از بهترین خط دفاعی های دنیا خیلی بعید است.



انتهای پی ام/1404

منبع: مشرق

دیدگاه ها

اخبار استان قزوین
اخبار ایران و جهان