۱۹/رمضان/۱۴۴۵

-

۱۴۰۳/۰۱/۱۰ جمعه

صبح قزوین نگاهی به موج توئیتری «انسانم_آرزوست» +عکس
کد خبر: ۳۳۲۰۰۸ تاریخ انتشار: ۱۳۹۷/۸/۲۷ ساعت: ۱:۲۳ ↗ لینک کوتاه

#انسانم-آرزوست؛

نگاهی به موج توئیتری «انسانم_آرزوست» +عکس

بسیاری از کاربران، جملات و سخنانی را که از آیت الله قاضی شنیده بودند، به اشتراک گذاشتند تا مجموعه‌ای بی‌نظیر از کلام درخشان این عارف شکل بگیرد.

نگاهی به موج توئیتری «انسانم_آرزوست» +عکس
به گزارش سرویس فرهنگ وهنر صبح قزوین ،برگزاری گرامیداشت آیت الله قاضی، عارف واصل و عالم زاهد به کوشش و برنامه مؤسسه جوانان آستان قدس رضوی، بهانه‌ای شد تا کاربران ارزشی توئیتر با هشتگ «انسانم_آرزوست» از این اعجوبه اهل معنا بنویسند و روایت کنند. عظمت و ارزش و اعتبار اخلاقی و معنوی این چهره بی‌نظیر اخلاقی تا اندازه‌ای است که برخی داستان‌ها و ماجراهایی که از ایشان نقل می‌شود؛ به افسانه پهلو می‌زند؛ اما کاربران به استناد سخنی از رهبر معظم انقلاب که نوادری همچون ایشان را به عنوان «الگوی جوان امروز» مطرح کردند؛ از فاصله بین خود و آیت الله قاضی نوشتند و کوشش کردند دستیابی به او و مقام عرفانی‌اش را شدنی و ممکن بدانند. برگزاری آن همایش و راه افتادن این موج، در سالگرد رحلت علامه طباطبایی، عالم برجسته و مفسر زبردست قرآن کریم و از شاگردان آیت الله قاضی روی داد. در این گزارش سعی کرده‌ایم به این موج توئیتری نگاهی بیندازیم.

1.سخنان بی‌نظیر آیت خدا: بسیاری از کاربران، جملات و سخنانی را که از آیت الله قاضی شنیده بودند، به اشتراک گذاشتند تا مجموعه‌ای بی‌نظیر از کلام درخشان این عارف شکل بگیرد. مجموعه‌ای تأثر برانگیز که پاسخ بسیاری از سؤالات اعتقادی و پرسش‌های معرفتی ماست.

2.توصیف آیت الله: برخی کاربران سعی کردند زندگی شخصی آیت الله را زیر ذره‌بین ببرند و در آن کندوکاو کنند تا فهم مقامات بلند ایشان آسان‌تر شود. در واقع توئیت‌های این گروه از کاربران پاسخ به این پرسش است که قاضی، چگونه قاضی شد؟! ذکر فضیلت‌ها و کرامت‌های معنوی انسان‌های معاصر به خودی خود ارزشمند است، اما اگر یک سیر و مسیر هدفمند و روشن بر آن استوار شود؛ ارزشمندی و ثمربخشی مضاعفی پیدا می‌کند.

3. انسان‌های الهی: گرامیداشت آقای قاضی، زمینه‌ای فراهم کرد تا سخنان و بیانات دیگر علما و عرفا نیز به صفحات شبکه‌های اجتماعی راه یابد. انسان‌هایی والا و گرانمایه که سرد و گرم روزگار و فراز و نشیب ایام در اراده و عزم آنان برای الهی بودن و الهی ماندن تردیدی ایجاد نکرد، از دیروز تا امروز.

4. نقد سبک زندگی و معاشرت اجتماعی امروزی: برخی کاربران نیز از فرصت معرفی یک عالم اخلاقی استفاده کردند و نقاط ضعف و اشکالات نفسانی و اجتماعی افراد جامعه که منشأ بحران‌ها و از هم گسیختگی‌های روانی و رفتاری جامعه است، یادآوری کردند تا تذکرات علمای اخلاقی، صرفاً جملاتی ادبی نباشد و گونه‌ای از تربیت دینی را رقم بزنند.

5.تحلیل رویدادهای سیاسی: در نظر عده‌ای از افراد جامعه، حضور روحانیون و دخالت آنان در عرصه سیاست و اداره امور کشور، تنها و تنها پس از انقلاب اسلامی آغاز شده یا افزایش یافته است. حال آنکه علما و روحانیون برجسته و بزرگ تاریخ معاصر در کنار شاگردپروری و ارتقای اخلاقیات جامعه، به شکل‌دهی سیاست روز متناسب با اخلاقیات صحیح و اصیل دینی نیز توجه داشته‌اند. این توجه، حوزه‌های علمیه و روحانیون را از خطر سکولاریسم نجات می‌دهد و برای تأثیرگذاری آنان در جامعه، الگو و مسیر ترسیم می‌کند.




انتهای پیام/1404

دیدگاه ها

اخبار استان قزوین
اخبار ایران و جهان