۱۹/رمضان/۱۴۴۵

-

۱۴۰۳/۰۱/۱۰ جمعه

صبح قزوین آنهایی که نسبت به قدرت انقلاب تردید دارند، گوششان سنگین است/ وادادگان داخلی از تهدیدات پوشالی امریکا واهمه دارند
کد خبر: ۳۳۱۹۷۳ تاریخ انتشار: ۱۳۹۷/۸/۲۴ ساعت: ۱۰:۴۲ ↗ لینک کوتاه

فرمانده کل سپاه پاسداران در کنگره شهدای قزوین:

آنهایی که نسبت به قدرت انقلاب تردید دارند، گوششان سنگین است/ وادادگان داخلی از تهدیدات پوشالی امریکا واهمه دارند

فرمانده کل سپاه پاسداران با اشاره به اینکه وادادگان داخلی از تهدیدات پوشالی امریکا واهمه دارند؛ گفت: با نگاهی کوتاه و گذرا به انقلاب اسلامی و بررسی حوادث می‌توانیم این ادعا را ثابت کنیم که ایران اسلامی با اقتدار ایستاده است.

آنهایی که نسبت به قدرت انقلاب تردید دارند، گوششان سنگین است/ وادادگان داخلی از تهدیدات پوشالی امریکا واهمه دارند
به گزارش خبرنگار فرهنگ و هنر صبح قزوین ؛ سردار سرلشکر محمدعلی جعفری در کنگره ملی 3هزار شهید استان قزوین که امروز در محل نمایشگاه‌های بین‌المللی استان برگزار شد، اظهار کرد: به روح ملکوتی امام و ارواح طیبه همه شهیدان انقلاب اسلامی و شهدای دفاع مقدس و شهدای مدافع حرم و شهدای امنیت شهدایی که جان خود را در راه انقلاب تقدیم کردند و درود و سلام می‌فرستیم بر شما خانواده‌های شهدا و مردم انقلابی استان قزوین درود می‌فرستم.

وی افزود: ابتدا تشکر می‌کنم از همه مسئولان و دست اندرکارانی که این کنگره باشکوه را برگزار کردند؛ کنگره ای پرمعنویت و باکیفیت برگزار شده و تا حدی می‌توان گفت حق شهیدان را در این مقطع حساس ادا کردید.

فرمانده کل سپاه پاسداران انقلاب اسلامی گفت: این جلسات که به یاد شهدا و بزرگداشت آن‌ها برگزار می‌شود دارای اهمیت بالایی است که رهبری فرمودند این جلسات ادامه حرکت جهادی و ادامه راه شهادت است.
وی بیان کرد: روز به روز باید تکریم یاد شهدا پررنگ برگزار شود و اگر این موضوع انجام شد مسئله شهادت ماندگار می‌شود و شکست وجود ندارد؛ درود بر همه شما که با حضور باشکوه طی پنج روز پایبندی خود را به انقلاب و شهدا نشان دادید.

فرمانده کل سپاه پاسداران انقلاب اسلامی تصریح کرد: از افتخارات قزوین این است که رهبری در دیدار اعضای کنگره صحبت‌های بسیار مهم و پرمغزی درباره شهدای شما بیان کردند، ایشان درباره اهمیت استان قزوین سخنانی بیان کردند که نشان دهنده وجود علما و بزرگان و شهدا و صلحا و مردم انقلابی است.

وی افزود: آزمونی بزرگی مردم استان قزوین طی دفاع مقدس پس دادند و در دوره‌های مختلف پشتیبانی خود را نشان دادند.

این مقام مسئول ابراز کرد: رهبری فرموند شهدا مایه رونق حیات معنوی جامعه هستند که این حیات به معنای هدف داری و حرکت شما در مسیر آرمانها و عدم توقف و داشتن هویت و امید به آینده است، این نکات در واقع پیام شهداست و ما امروز به فهم عمیق آن‌ها نیازمند هستیم.

فرمانده کل سپاه پاسداران انقلاب اسلامی گفت: رهبری فرمودند شهدا تا زنده هستند با جسم خود به اسلام خدمت می‌کنند و پس از شهادت با جان خود بشارت به مومنان می‌دهند که از تهدید، فشارها و سختی‌ها ترس و اندوهی نداشته باشید؛ این مهمترین پیام شهداست که ما از این مجالس می‌توانیم درک کنیم.

وی عنوان کرد: رهبری تاکید داشتند اگر امروز پیام شهدا به گوش ما برسد اندوه و ترس را از ما برطرف می‌کند بنابراین ما باید گوش شنوا داشته باشیم.

جعفری تصریح کرد: رهبری در کلام خود فرمودند شهدا زنده هستند و نطق شهدا پس از شهادت باز می‌شود بنابراین نباید گوش ما سنگین باشد و باید این صداها را بشنویم.

سرلشکر جعفری بیان کرد: خدای متعال در صدای شهدا اثرگذاشته و دل‌ها منقلب می‌شود، اما برخی از ما مسئولان گوش سنگینی داریم ما مسئولان این پیام‌ها را خوب نمی‌شنویم.

وی تاکید کرد: اگر شهدا به ما عنایت کنند که توفیق درک پیام شهدا را داشته باشیم دیگر این گرایش به شرق و غرب و دشمن و به فکر و الحاد از جامعه ما رخ برمی‌بندد.

فرمانده کل سپاه پاسداران بیان کرد: مشکل اصلی اداره کشور و مسائل نظام جمهوری اسلامی را رهبری به شهدا وصل کردند و به گوش ما می‌رسانند که پیام شهدا را به خوبی بشنویم.

وی گفت: رهبری نکته دیگری که اشاره کردند این بود که شاید دچار تردید شده باشیم که علت اصلی آن نشنیدن پیام شهداست، اگر ما سخن شهدا را به خوبی بشنویم دچار سستی و تردید نمی‌شویم.
وی افزود: نکته مهم دیگری که رهبری در کنگره شهدای گلستان تاکید داشتند و پیام شهداست این است که علت باقی ماندن این نظام و انقلاب و تبدیل شدن آن به درخت تنومند؛ شهادت طلبی و وارد میدان شدن‌ها و ایثارگری بود که باید این موارد را حفظ کرد، حال باید از خود سوال کنیم که آیا این نکات مورد تاکید رهبری را قبول داریم.

سرلشکر جعفری اضافه کرد: هدف ما باید تلاش در مسیر تحقق آرمان‌های شهدا برای حفظ انقلاب باشد، برای درک اهمیت جهاد و شهادت رهبری فرمودند،" تا زمانی که در قاموس ما شهادت در این سطح از اعتبار وجود داشته باشد هیچ قدرتی چه قدرت‌های مستکبر کنونی و چه قوی تر از اینها نخواهند توانست بر ملت ایران و انقلاب ما فائق آیند."

فرمانده کل سپاه پاسداران انقلاب اسلامی گفت: رهبری در جای دیگری می‌فرمایند:" اگر مسئله شهادت در جامعه ای ماندگار شود دیگر شکست وحود نخواهد داشت، اقتدار و هیمنه آمریکا در دنیا رو به افول و زوال است".

وی تصریح کرد: ما کسی با تجربه تر و باسابقه تر از امام خامنه ای در جهان نداریم و برداشت و تحلیل ایشان از شیطان بزرگ شکست و نابودی است که این روزها همه مومنان به این افول اذعان دارند.

جعفری تصریح کرد: امریکای امروز به مراتب ضعیف تر از ۴ دهه قبل است، امریکای سالیان گذشته نتوانست هیچ غلطی بکند به خوبی مشخص است.

فرمانده کل سپاه پاسداران انقلاب اسلامی افزود: ما با نگاهی کوتاه و گذرا به انقلاب اسلامی و بررسی حوادث می‌توانیم این ادعا را ثابت کنیم که ایران اسلامی با اقتدار ایستاده است چراکه تاریخ ۴۰ ساله ما نمایان گر از شکست های متعدد آمریکا در برابر عزم ملت ایران است.

وی یادآور شد: حمله طبس، جنگ هشت ساله، ناامنی‌های مختلف در دهه ۷۰، فتنه ۸۸، تحریم‌های هسته ای، گسترش تروریست در منطقه و توسعه رژیم صهیونیستی، حمایت از داعش در سوریه و عراق، همه جزو توطئه‌های استکبار علیه ملت ما بود و
امروز تمام مقاومت و ایستادگی ما به برکت دوران دفاع مقدس است.

جعفری عنوان کرد: یکی از کارشناسان غربی گفته بود آمریکایی‌ها در عراق ۳ بر صفر از ایران شکست خوردند، امریکا با وجود پای کار آوردن همه توان خود در عراق دچار شکست سیاسی و نظامی شد.

فرمانده کل سپاه پاسداران انقلاب اسلامی گفت: یکی از کارشناسان آمریکایی می‌گوید برخی از مقامات دفاعی و نظامی ما در قبال سرعت تحولات منطقه و تهدیدات دچار سردرگمی و آشفتگی هستند؛ یکی دیگر از تحلیلگران غربی می‌گوید؛ قطعا تهران نه با تهدید و نه با تحریم‌های اقتصادی منفعل نمی‌شود اما بدبختی ما جایی است که وادادگان داخلی برخلاف کارشناسان امریکایی تحلیل خلافی علیه انقلاب دارند.

وی بیان کرد: با اينکه غربی‌ها به دنبال برگرداندن تحریم‌ها هستند اما اظهار عجز کارشناسان آمریکایی که می‌گویند ما به تنهایی نمی‌توانیم معادلات ایران را برهم بزنیم نشان می‌دهد آن‌ها درحال شکست هستند و به فرموده رهبری درحال افول هستند.

فرمانده کل سپاه پاسداران انقلاب اسلامی افزود: حال باید سوال کرد با این اظهارات چرا عده ای که تردید دارند بازهم بر ادامه مذاکرات تاکید دارند؟ آیا هنوز به این باور نرسیدید که ایران به عزت رسیده و دشمن درحال نابودی است.
جعفری گفت: هرکسی که شرایط بسیار برجسته و پرقدرت ایران اسلامی را قبول ندارد گوش شنوا ندارد و گوشش سنگین است و حتی اعترافات دشمن را باور ندارد، اگر این پیام‌ها را به خوبی بشنوند دیگر گرایش به غرب و شرق ندارند و ضعف‌های کشور برطرف شده و توجه به غرب وجود نخواهد داشت این پیام شهداست که هر روز در ایران اسلامی طنین انداز است.

وی تصریح کرد: این شکست‌های پی در پی دشمن و پیروزی‌های ایران را باید به خوبی باور کنیم و ایمان خود را راسخ تر کنیم چراکه این دستاوردهای بزرگ حاصل خون شهید، برکت جان و ایثارگری آن ها است که نشان دهنده اهمیت ترویج فرهنگ ایثار و شهادت است.

فرمانده کل سپاه پاسداران انقلاب اسلامی بیان کرد: شهدا امروز به الگو و اسوه های جامعه ما تبدیل شده‌اند و جوانان امروز این راه را به خوبی درک کرده‌اند و این پیام‌ها را به خوبی می‌شنوند.

جعفری ابراز کرد: حال این سوال مطرح است این جهاد تا چه زمانی ادامه دارد؟ در کلام رهبری پاسخ به این سوال وجود دارد ایشان می‌فرمایند نکته مهمی که همه ما باید به آن توجه کنیم و آن را اصل و اساس رفتار خود با بیگانگان قرار دهیم این است دشمنان ما تا کی و کجا ما را تحمل می‌کنند؟ و تا چه مرزی استقلال و آزادی ما را قبول دارند؟

وی گفت: امام راحل میفرمایند:" به یقین دشمنان مرزی جز عدول از همه هویت‌ها و ارزش‌های معنوی و الهی ما نمی‌شناسد ما چه بخواهیم و چه نخواهیم صهیونیست‌ها و آمریکا در تعقیب ما هستند تا شرافت مکتب ما را لکه‌دار کنند."

فرمانده کل سپاه پاسداران انقلاب اسلامی بیان کرد: ماهیت جمهوری اسلامی در حق و ماهیت امریکا بر باطل درتقابل باهم قرار دارند.

وی تصریح کرد: امریکا رژیمی است که براساس خوی استکباری و تبعیض نژادی شکل گرفته و بی رحمانه با اقدامات و حرکاتی که این اهداف را به خطر می‌اندازد مقابله می‌کند ایران اسلامی منافع این کشور را به خطر می‌اندازد بنابراین به سرکوب ایران روی آورده است.

سرلشکر جعفری عنوان کرد: فلسفه انقلاب اسلامی مبارزه با ظلم و مقابله با نظام سلطه است و محور اصلی سیاست خارجی ماست و ما تا آخرین نفس و آخرین نفر برای حفظ ارزش‌های دینی و مکتبی خود تلاش خواهیم کرد بدانید در طول تاریخ این زوال و افولی که برای آمریکا آغاز شده ادامه دارد.
انتهای پیام/۲۰۰۲

دیدگاه ها

اخبار استان قزوین
اخبار ایران و جهان