۱۸/رمضان/۱۴۴۵

-

۱۴۰۳/۰۱/۰۹ پنجشنبه

صبح قزوین حناچی با ۱۱ رای شهردار تهران شد/ آخوندی ناکام ماند
کد خبر: ۳۳۱۹۱۱ تاریخ انتشار: ۱۳۹۷/۸/۲۲ ساعت: ۱۰:۳۹ ↗ لینک کوتاه

خداحافظی افشانی با شهرداری؛

حناچی با ۱۱ رای شهردار تهران شد/ آخوندی ناکام ماند

با رای اعضای شورای شهر تهران پیروز حناچی شهردار تهران شد.

حناچی با ۱۱ رای شهردار تهران شد/ آخوندی ناکام ماند
به گزارش سرویس سیاسی  صبح قزوین ، در جریان صدمین جلسه شورای شهر تهران انتخاب شهردار جدید تهران از بین دو گزینه عباس آخوندی و پیروز حناچی در دستور کار اعضای شورای شهر تهران قرار گرفت.

در همین رابطه اعضای شورای شهر تهران در نهایت پیروز حناچی را با کسب 11 رای از 21 رای به عنوان شهردار جدید تهران انتخاب کردند.

عباس آخوندی نیز 10 رای کسب کرد.

14 ماه از حضور مدیریت جدید شهری در بهشت می گذرد. ماحصل خروجی 21 عضو اصلاح طلب شورا که از احزاب مختلف هستند؛۳ شهردار و ۲ سرپرست برای تهران بود.

محمدعلی نجفی اولین شهردار اصلاح طلبان به علت ابتلا به بیماری استعفا داد. محمدعلی افشانی دومین شهردار منتخب  مشمول قانون منع بکارگیری بازنشستگان شد و از بهشت رفتنی شد.

سوابق شهردار جدید تهران

پیروز حناچی، متولد سال 1343 و دارای مدرک کارشناسی ارشد معماری از دانشگاه تهران و دکترای تخصصی معماری - مرمت شهری و باز زنده سازی شهرهای تاریخی از دانشگاه تهران است.

حناچی در حال حاضر معاون شهرسازی شهرداری تهران است و پیش از این هم برای شهردار شدن کاندیدا شده بود، ولی موفق نشد.

وی پیش از این معاون فنی و عمرانی شهرداری تهران بود که با روی کارآمدن افشانی در شهرداری تهران، ایرج معزی سکان دار معاونت فنی شد و حناچی به معاونت شهرسازی کوچ داده شد.

از سوابق اجرایی حناچی می ‌توان به‌ معاون نظام مهندسی و اجرای ساختمان وزارت مسکن و شهرسازی، دبیر شورایعالی شهرسازی و معماری کشور، عضو شورای عالی ترافیک، رئیس مرکز مطالعاتی و تحقیقاتی معماری و شهرسازی وزارت مسکن و شهرسازی، معاون معماری و شهرسازی و دبیر شورایعالی معماری و شهرسازی ایران اشاره کرد.

وی با حکم روحانی، به عنوان یکی از چهار عضو حقیقی شورای عالی میراث فرهنگی کشور منصوب شده است.



انتهای پیام/1404

منبع: مشرق

دیدگاه ها

اخبار استان قزوین
اخبار ایران و جهان