۱۰/شوّال/۱۴۴۵

-

۱۴۰۳/۰۱/۳۱ جمعه

صبح قزوین سوال شهدا از مسئولان این است که برای بقای دین چه کردید؟!
کد خبر: ۳۳۱۹۰۷ تاریخ انتشار: ۱۳۹۷/۸/۲۲ ساعت: ۸:۳۴ ↗ لینک کوتاه

نماینده ولی فقیه در استان قزوین:

سوال شهدا از مسئولان این است که برای بقای دین چه کردید؟!

نماینده ولی فقیه در استان قزوین در برابر تحریم‌های کنونی توسط استکبار جهانی گفت : وظیفه مسئولان آن است که اقتصاد مقاومتی که تنها راه مقابله در برابر جنگ اقتصادی است را جدی بگیرند .

سوال شهدا از مسئولان این است که برای بقای دین چه کردید؟!
آیت‌الله عبدالکریم عابدینی در حاشیه برگزاری کنگره سه هزار شهید استان قزوین در گفت‌وگو با خبرنگار فرهنگ و هنر صبح قزوین ؛ اظهار می‌کند: شهدای ترور و دفاع مقدس پیروزی انقلاب اسلامی را رقم زدند و این شهیدان حقی را برگردن تمامی مسئولان دارند زیرا آنها برای حفظ اقتدار و عزت، فرهنگ و سعادت، دین و آبروی کشور به شهادت رسیدند.

وی با اشاره به وظیفه سنگین مسئولان در مقابل شهدا عنوان می‌کند: تمامی اقشار جامعه باید حق شهدا را به جای آورند و مسئولان در این زمینه بیشترین مسئولیت را بر عهده دارند.

امام جمعه قزوین ادامه میدهد: مدیران ما مسئولیت پذیرفته و وظیفه آنها بسیار سنگین است و شهید از آنها سوال خواهد کرد که من برای اقامه دین به شهادت رسیده‌ام و شما برای بقای دین چه کرده‌اید؟

نماینده ولی‌فقیه در استان قزوین در ادامه می‌گوید: شهید عنوان می‌کند که من برای اقامه عدالت همه‌ی منافع خود را کنار گذاشته و جان و مالم را به خدا تقدیم کردم و شما مسئولان چه قدمی در این راه برداشته‌اید؟

این مسئول با بیان اینکه اگر مسئولان در انجام وظایف خود کوتاهی کنند به شدت مواخذه خواهند شد؛ ابراز می‌کند: مسئولان اگر در انجام رسالت و وظیفه خود کوتاهی کنند مورد مواخذه قرار می‌گیرند؛ زیرا در قرآن نیز آیات بسیاری در زمینه این تهدیدها وجود دارد و فردی که مسئولیتی را می‌پذیرد بدان معناست که توانایی انجام آن کار را دارد و مردم نیز از او انتظار خواهند داشت.

وی در ادامه می‌افزاید: هنگامی که فردی مسئولیتی را می‌پذیرد باید بار مسئولیت را صادقانه بر عهده بگیرد و وجود بیش از 3هزار شهید در استان، صدهاهزار شهید در مجموع کشور و میلیون‌ها شهید در سراسر دنیا را احساس و درک کند و بداند که این شهیدان خون خود را در راه اسلام هدیه کرده‌اند و هر مسئولی باید پاسخگوی خون این شهیدان باشد و وظیفه خود را به درستی انجام دهد.

عابدینی با اشاره به وظیفه مردم و مسئولان در برابر تحریم‌های کنونی توسط استکبار جهانی اینگونه اذعان می‌کند: وظیفه مسئولان آن است که اقتصاد مقاومتی که تنها راه مقابله در برابر جنگ اقتصادی است را جدی بگیرند و وظیفه مردم در این زمینه شکیبایی،صبوری، قناعت، پای کار بودن، حمایت از اقتصاد مقاومتی، کار صادقانه و تلاش خستگی ناپذیر است.

اقتصاد مقاومتی تنها راه مقابله با جنگ اقتصادی
وی با اشاره به تاثیر برگزاری کنگره ملی 3هزار شهید استان قزوین بر آشنایی نسل جوان با شهیدان ابراز می‌کند: برگزاری این کنگره بیشترین تاثیر را در آشنایی نسل جوان با فرهنگ ایثار و شهادت دارد؛ همانگونه که مقام معظم رهبری درباره کنگره شهدای قزوین بیان کردند، باید کلام شهدا را بشنویم و ببینیم که تا چه میزان بر فرهنگ و زندگی ما تاثیر دارد و هر کلامی که از شهید عنوان می‌شود نمی‌توان به راحتی از کنار آن گذشت.

نماینده ولی‌فقیه در استان قزوین اذعان می‌کند: معمولا زندگی، خاطره، منش و مظلومیت شهید دل ما را منقلب و اشک را بر گونه‌های ما جاری می‌سازد که این امر نشان دهنده‌ی تاثیرگذاری شهدا در فرهنگ و سبک زندگی ما است.

این مسئول با بیان اینکه فردی در بین این ملت خودی شناخته می‌شود که راه و رسم شهدا در سرلوحه افکار و اندیشه‌هایش باشد؛ عنوان می‌کند: اگر هر مسئولی صادقانه تصمیم داشته باشد که راه شهیدان را ادامه دهد مورد احترام مردم قرار می‌گیرد و احساس و عواطف او با مردم گره می‌خورد و اگر مسئولی راهی غیر از شهدا را در پیش بگیرد، به دنیا و منافع خود می‌پردازد و نگاه حزبی و جناحی چشم او را نسبت به منافع مردم و دین کور می‌کند و مردم احساس می‌کنند که این شخص نفوذی بوده و در دل‌ها رخنه کرده است.

امام‌جمعه قزوین در پایان با اشاره به مهم‌ترین رسالت مسئولان در بحث پیوند شهدا با نسل جوان می‌گوید: مسئولان باید در بحث ارتباط نسل جوان با شهیدان مانند پلی باشند که جوانان از روش، منش، زندگی، صداقت، روحیه انقلابی، بصیرت دینی وسیاسی آنها استفاده کنند و نیز پلی برای عبور نسل جوان به فرهنگ غنی و سرشار از حماسه، دانش و بصیرت شهیدان باشند.
انتهای پیام/3009

دیدگاه ها

اخبار استان قزوین
اخبار ایران و جهان