۰۹/رمضان/۱۴۴۵

-

۱۴۰۲/۱۲/۲۹ سه شنبه

صبح قزوین ۱۱ تن گوجه به نیازمندان قزوینی اهدا شد
کد خبر: ۳۳۱۸۹۵ تاریخ انتشار: ۱۳۹۷/۸/۲۱ ساعت: ۱۳:۵۶ ↗ لینک کوتاه

به همت یکی از خیران؛

۱۱ تن گوجه به نیازمندان قزوینی اهدا شد

یکی از خیران قزوینی در اقدامی خداپسندانه و برای کمک به معیشت خانواده های نیازمند ۱۱ تن گوجه به نیازمندان اهداء کرد.

۱۱ تن گوجه به نیازمندان قزوینی اهدا شد
مجید مومنی، در گفت‌وگو با خبرنگار اجتماعی صبح قزوین اظهار کرد: امروز بار دیگر شاهد کار نو از سوی یک خیّر هستیم؛ چراکه در شرایط خاص اقتصادی این نیکوکار با توجه به افزایش قیمت گوجه 11 تن گوجه خود را برای نیازمندان اهداء کرده است.

وی ادامه داد: در شرایط حاضر اقتصادی که دشمن برای کوچک کردن سفره مردم و فشار اقتصادی برای ایجاد نارضایتی عمومی تلاش می کند، کار نیکو و با بصیرت کمک به ارتقای معیشت مردم است.

مدیرکل کمیته امداد استان قزوین با اشاره به حدیثی از نبی مکرم اسلام (ص) که می‌فرماید وای بر کسی که سختی اقتصادی را برای مردم بخواهد، گفت: امروز یکی از عرصه‌های نیکوکاری کمک به تسهیل زندگی عموم مردم است و در این میان کمک به نیازمندان برای کاهش فشارهای اقتصادی بر قشر عزتمند مددجویان دارای ارزش والایی است.

وی با اشاره به رویکرد کمیته امداد در خدمت رسانی به نیازمندان افزود: خدمت به نیازمندان در کمیته امداد امام خمینی (ره) در قالب طرح‌های مختلف انجام می‌شود تا علاوه بر کاهش و رفع کاستی‌های اقتصادی، بستری فراهم شود تا مانع از استضعاف فرهنگی نیازمندان باشیم.

خرج 60درصد زکات جمع‌آوری شده برای نیازمندان
مومنی با اشاره به حضور فعال کشاورزان، باغداران، دامداران و سایر فعالان این عرصه عنوان کرد: فعالان در این عرصه علاوه بر پرداخت وجوه شرعی خود در عرصه انفاق و نیکوکاری حضور برجسته ای دارند.

وی بیان کرد: با اقدامات تبلیغی، اطلاع رسانی و حضور فعالان این عرصه طی شش ماهه نخست سال جاری شاهد رشد 49 درصدی زکات در استان هستیم که بیش از 60 درصد زکات جمع آوری شده برای محرومان و نیازمندان صرف شده است.

مدیرکل کمیته امداد استان قزوین یادآورشد: رفع فقر و محرومیت در جامعه بدون حضور مردم و استفاده از ظرفیت های مختلف محقق نمی شود و البته این رویکرد باید با عزتمندی توأم باشد تا نیازمند به درآمدزایی برسد و دیگر وابسته به کمک دیگران نباشد.

گفتنی است؛ 11 تن گوجه اهدایی این خیر نیکوکار بعد از بارگیری در مقابل اداره کمیته امداد اقبالیه میان نیازمندان توزیع و برای برخی از نیازمندان نیز در درب منزل تحویل شد.
انتهای پیام/2002

دیدگاه ها

اخبار استان قزوین
اخبار ایران و جهان