۱۰/شوّال/۱۴۴۵

-

۱۴۰۳/۰۱/۳۱ جمعه

صبح قزوین ایران اسلامی امروز پیشرفته‌ترین سامانه پدافند هوایی را دارد
کد خبر: ۳۳۱۸۹۴ تاریخ انتشار: ۱۳۹۷/۸/۲۱ ساعت: ۱۳:۳۳ ↗ لینک کوتاه

معاون هماهنگ‌کننده ارتش جمهوری اسلامی در قزوین:

ایران اسلامی امروز پیشرفته‌ترین سامانه پدافند هوایی را دارد

معاون هماهنگ‌کننده ارتش جمهوری اسلامی با بیان اینکه ایران اسلامی امروز پیشرفته‌ترین سامانه پدافند هوایی را دارد، گفت: مقام معظم رهبری در بحث دستیابی به تکنولوژی پیشرفته برای تامین تجهیزات مورد نیاز در دفاع بسیار راهنمایی و حمایت کردند.

ایران اسلامی امروز پیشرفته‌ترین سامانه پدافند هوایی را دارد
به گزارش خبرنگار فرهنگ و هنر صبح قزوین ؛ امیر سرتیپ دکتر حبیب الله سیاری در حاشیه برگزاری دومین روز از کنگره سه هزار شهید استان قزوین در جمع خبرنگاران اظهار کرد: امروز در بحث چرخه دفاع یعنی تامین تجهیزات موردنیاز برای دفاع کشور در ابعاد مختلف زمین و هوا و دریا و فضا به لطف خدا، همت مردم و جوانان کشور و علم و دانش موجود کشور می‌توانیم ادعا کنیم که در چرخه تامین تجهیزات روی پای خود ایستاده‌ایم.

وی افزود: ایران از ۲۲ بهمن سال ۵۷ به ویژه در بحث نیروهای مسلح تحریم بود و این تحریم‌ها فقط برای زمان کنونی نیست لذا بعد از اعمال تحریم هیچ قطعه و تجهیزاتی به ما ندادند.

معاون هماهنگ‌کننده ارتش جمهوری اسلامی تصریح کرد: در دیدار با امام راحل ایشان فرمودند که بروید و تجهیزات مورد نیاز کشور را بسازید و مطمئن باشید که دیگران تجهیزات مورد نیاز دفاع کشور را به شما نمی‌دهند.

وی عنوان کرد: این حرکت و نقطه آغازی کار بود که بعد از انقلاب نیز کشور درگیر دفاع مقدس شد و در چنین شرایطی که تجهیزات آسیب دیده بود باید خود را مجهز کرده تا جنگ را اداره کنیم.

سیاری در ادامه گفت: در این مرحله بود که حس ابتکار و خلاقیت ایرانیان خود را نشان داد؛ زیرا ما حتی در بحث تعمیر تجهیزات هم مشکل داشتیم، لذا کار تعمیرات را آغاز کردیم و پس از آن با کمبود قطعه مواجه شدیم و شروع به قطعه سازی کردیم.

وی با اشاره به گوشه‌ای از دستاوردهای ۴۰ ساله انقلاب تصریح کرد: پس از پایان ۸ سال جنگ تحمیلی باید توان رزم کشور آماده می‌شد؛ چراکه تجهیزات در جنگ تحمیلی آسیب دیده بود، لذا شروع به سامانه سازی و ساخت مجموعه قطعات کرده و موفق شدیم.
معاون هماهنگ‌کننده ارتش جمهوری اسلامی بیان کرد: در ادامه شروع به انجام تعمیرات اساسی و نوسازی کردیم که در این زمینه نیز به موفقیت دست یافتیم.

وی عنوان کرد: سال ۸۲ ناو موشک انداز ساختیم که از نظر تکنولوژی و فناوری در تجهیزات، جزو پیشرفته‌ترین بوده و از فناوری بالایی برخوردار است، در همان مقطع زمانی موشک ساخته شد که مایه اقتدار کشور است.

سیاری ابراز کرد: ما همین مسیر را ادامه دادیم به طوریکه سال ۸۸ ناوشکن جماران را ساختیم و پیش از آن نیز انواع و اقسام موشک‌ها را ساخته بودیم در ادامه شروع به ساخت هواپیما و سامانه‌های پدافند هوایی کردیم.

وی تاکید کرد: امروز پیشرفته‌ترین سامانه پدافند هوایی را داریم که سپس شروع به ساخت تانک و نفربر و خودروهای مورد نیاز، مهمات هوشمند و سامانه‌های به روز دفاعی کردیم.

این مقام مسئول گفت: امروز در بحث ساخت سلاح و مهمات هوشمند، نرم‌افزار و سخت افزار، توپ، تانک، مسلسل، موشک انداز، ناو و زیردریایی به خودکفایی رسیده‌ایم.

سیاری تصریح کرد: مقام معظم رهبری در بحث دستیابی به تکنولوژی پیشرفته برای تامین تجهیزات مورد نیاز در دفاع بسیار راهنمایی، حمایت، پشتیبانی و تشویق کردند به طوریکه برای الحاق ناوشکن جماران خود به بندرعباس تشریف آوردند که نتیجه همه این اقدامات و حمایت‌ها همین افتخارآفرینی و سربلندی امروز کشور است.

وی در ادامه عنوان کرد: جوانان باید بدانند که امروز پا در جای پای شهدایی گذاشتند که امنیت و انقلاب را تضمین کردند و امروز نوبت جوانان است که در مقابل تهدیدات استکبار جهانی و جنگ نرم و اقتصادی دشمنان آماده باشند تا در مقابل آنها که تلاش دارند برتری خود را در مقابل ما حفظ کنند، محکم بایستند.
معاون هماهنگ‌کننده ارتش جمهوری اسلامی افزود: کنگره سه هزار شهید استان حرکت ارزشمند و بزرگی است، کار خوب و برنامه ریزی شده‌ای است به ویژه آنکه هر روز به قشری خاص اختصاص دارد.

وی در پایان گفت: برگزاری چنین برنامه‌ها یکی از راه‌های زنده نگه داشتن راه شهدا است تا جوانان بدانند امنیت و آرامش امروز به آسانی به دست نیامده و مرهون خون شهدا است تا خود را برای مقابله با دشمنان این مرزوبوم آماده کنند.
انتهای پیام/7003

دیدگاه ها

اخبار استان قزوین
اخبار ایران و جهان