۱۸/رمضان/۱۴۴۵

-

۱۴۰۳/۰۱/۰۹ پنجشنبه

صبح قزوین دزدی از جیب مردم به سبک خان سالارهای قزوینی!
کد خبر: ۳۳۱۸۵۱ نویسنده: محمدرضا ذاکر تاریخ انتشار: ۱۳۹۷/۸/۲۰ ساعت: ۷:۲۹ ↗ لینک کوتاه

یادداشت روز؛

دزدی از جیب مردم به سبک خان سالارهای قزوینی!

نوبخت چگونه می‌خواهد توهین بزرگ به مردم فهیم استان قزوین را پاسخ دهد؟ استان قزوین متولی دارد و نباید صرف هزینه‌های قانونی آن با نظر فردی انجام شود که هیچ جایگاهی در قزوین ندارد و همواره بر طبل اختلاف و جنجال کوبیده است.

دزدی از جیب مردم به سبک خان سالارهای قزوینی!
صبح قزوین ؛_____محمدرضا ذاکر.

در ایامی که باید شاهد به ثمر نشستن تدابیر دولت در راستای حل مشکلات کارگری و کشاورزی استان باشیم، متاسفانه هنوز هم سیاسی کاری و بازی‌های جناحی و حزبی، جزو دل مشغولی محمدباقر نوبخت نماینده دولت فخیمه تدبیر و امید در سفر یکروزه به قزوین بود.

بر کسی پوشیده نیست که در شرایط بسیار نامساعد مدیریت اجرایی کشور، کسی حاضر نیست پای صحبت‌های مرد همیشه خندان و البته همیشه دست خالی دولت بنشیند و دوباره وعده و وعید بشنود، مگر اینکه جریان تزویر به اسم یادواره شهدا و در پوشش حسینیه امام خمینی(ره)! مجلسی تدارک ببینند تا پول زور تسلط خان سالاری شان را از جیب مردم قزوین بدزدند.

نوبخت به قزوین آمد تا همان اندک بودجه استان که حق مسلم مردم زحمت کش و قانع قزوین است را ابلاغ کند، اما گویا رئیس سازمان برنامه و بودجه دولت هم گروگان این جریان است و بدون در نظر گرفتن استانداری که خودشان منصوب کرده اند، صلاح صرف بودجه یک استان را به کسی می‌سپارد که نه تنها هیچ جایگاه قانونی و اجرایی در این استان ندارد بلکه داد جامعه کارگری و خانواده معظم شهدا و ایثارگران و مردم شریف قزوین از بی قانونی‌ها و زورگویی‌ها و امر و نهی‌های شاهانه این جریان به آسمان بلند است.

البته زاهدی استاندار فعلی قزوین اولین قربانی سیستم مریض خان سالاری در قزوین نیست. هنوز فراموش نکردیم در سال 94 برای سهم خواهی از مرتضی روزبه استاندار وقت قزوین جلسه تشکیل دادند و به اعتراف یکی از سرکرده‌های این جریان در مصاحبه با هفته نامه مطبوعشان، به روزبه فرصت دادند تا مدیران و معاونان بازمانده از دولت احمدی نژاد را اخراج کند!

یادمان است که وقتی با مشی شایسته سالاری استاندار قزوین مواجه شدند طومار نوشتند و همه مدیران استان را ارزیابی کردند و نتیجه آن را نه تنها به اربابان خود که به اشتباه به همه رسانه‌های برخط استان ارسال کردند تا به زعم خود به همگان نشان دهند که معادلات قزوین را نه استاندار که کسانی در قزوین رقم می‌زنند که در عمر سیاسی شان کارنامه ای جز گروگان گیری حزبی و داد و فریاد و اظهارات بی پایه و اساس ندارند.

فراموش نکرده‌ایم که وقتی فریدون خان همتی سکان استان قزوین را در دست گرفت در کمتر از یک هفته و در اقدامی غیرحرفه ای جمع کثیری از مسئولین و معاونان استانداری را برکنار کرد تا بر فرضیه فرمایشی بودن جایگاه استاندار قزوین در این دولت صحه بگذارد.

ذهن مردم قزوین پراست از داد و بیدادها و ضد و نقیض گویی‌های همین عده که با نزدیک شدن به ایام انتخابات، به یاد دردها و مشکلات مردم می‌افتند و تا آب‌ها از آسیاب می‌افتد با پشت کردن به آرمان‌های امام و شهدا و با بی شرمی تمام در پشت تریبون مجلس وقوع «فتنه» را «مزخرف» می‌خوانند و امروز هم حمایت از تفاله‌های آن حرکت محکوم به نابودی را افتخار می‌دانند.

کسانی که ادعای پیروی از خط امامی را دارند که برای هیچ کس مصونیت قائل نشد و اسلام و قانون را خط قرمز انقلاب خطاب کرد. امامی که آمریکای جنایتکار را شیطان بزرگ نامید و مکرر از سپردن انقلاب به دست نااهلان و لیبرال‌ها و متحجرین ابراز نگرانی می‌کرد. برکسی پوشیده نیست که بزرگداشت ظاهری نام امام خمینی(ره) از سوی این جریان هم خدعه ای است برای مقابله با امام امروز انقلاب! و چه بد محاسبه گر هستند آنهایی که در این مجال برای خود قدر و اندازه ای متصور باشند.

تاریخ قزوین ثابت کرده که مردم هوشیار و سخت کوش قزوین در ادوار مختلف دولت‌ها، با تحمل سختی‌ها و نامهربانی‌های مسئولین ساخته اند و در این راه کم هزینه نداده اند. کم نیستند خانواده‌هایی که بر اثر سوءمدیریت و باندبازی‌های مسئولین متحمل هزینه‌های هنگفت ناشی از بیکاری جوانان خود شده اند.

کم نیستند امت حزب اللهی و مومنی که باید شاهد قلم فرسایی کسانی باشند که در هفته نامه تاریک خود، سعی در به حاشیه کشاندن منویات نائب امام زمان(عج) دارند و هرروز فربه تر از دیروز، با نشر افکار التقاطی خود، ذهن جوان و نوجوان پاک و انقلابی را نشانه رفته اند.

نوبخت با در نظر گرفتن این واقعیات انکارناپذیر، چگونه می‌خواهد توهین بزرگ به مردم فهیم استان قزوین را پاسخ دهد؟ استان قزوین متولی دارد و نباید صرف هزینه‌های قانونی آن با نظر فردی انجام شود که هیچ جایگاهی در قزوین ندارد و همواره بر طبل اختلاف و جنجال کوبیده است.

جالب است که رسانه‌های فرمایشی این جریان هم در اقدامی مُزحک، برای فرار از پاسخگویی و غبارآلود کردن فضای استان، از تصمیم غلط نوبخت حمایت و فرصت را مغتنم شمردند تا به تخریب نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه قزوین بپردازند.

اما فارغ از اشتباه نوبخت در قزوین، امروز چرایی محبوبیت فرضی و ساختگی جریان زر و زور بیش از پیش بر همگان روشن و مشخص شده است که هزینه‌های وعده و وعیدهای آنها در گوشه و کنار استان از جیب مردم تامین می‌گردد و سیاست نخ نمای جریان خان سالاری در قزوین محکوم است.

آن چیز که در این برهه از زمان اهمیت ویژه ای دارد مطالبه وعده‌هایی است که رئیس جمهور با اتکال به آنها توانست آرای ملت عزیز را جلب نماید و بر کرسی ریاست جمهوری تکیه بزند. شعارهای شیرینی که ما را به یاد آدامس‌های بادکنکی می‌اندازد که پس از مدتی کوتاه شیرینی آن به تلخی مبدل شد!

شعارهایی همچون بازگرداندن امید به مردم و بازکردن قفل‌های فرهنگی و اقتصادی و درآمد سرشار و بی نیازی خانوارهای ایرانی به یارانه نقدی و...

آنچه ضروری است عنوان است توجه به این مطلب است که استاندار قزوین هرکس که باشد مجری سیاست‌های کلی نظام و نماینده تام الاختیار دولت جمهوری اسلامی و خادم مردم استان قزوین و مورد حمایت رسانه‌های استان بوده و خواهد بود و تنها کسی است که ضمن بهره مندی از اختیارات قانونی عزل و نصب مدیران و صرف هزینه و بودجه در استان باید پاسخگوی وعده‌های دولت مطبوعش هم باشد.

امروز انتظار مردم استان قزوین این است که استاندار قزوین، برای بهره جستن از تمام ظرفیت استان در راه باقیمانده تا پایان دولت، با مشورت آگاهانه و به دور از هیاهوهای جناحی، بهترین‌ها را برای خدمت به مردم برگزیند چراکه همه ما روزی در پیشگاه خداوند قادر متعال پاسخگوی اعمال و رفتار و کردار خود خواهیم بود.
انتهای پیام/2002


دیدگاه ها

اخبار استان قزوین
اخبار ایران و جهان