۱۹/رمضان/۱۴۴۵

-

۱۴۰۳/۰۱/۱۰ جمعه

صبح قزوین ۱۰۰کانون خادمیاری در قزوین فعالیت می‌کند/ اجرای پروژه آبرسانی به ۴روستای محروم
کد خبر: ۳۳۱۸۳۱ تاریخ انتشار: ۱۳۹۷/۸/۱۹ ساعت: ۹:۵۷ ↗ لینک کوتاه

سرپرست آستان قدس رضوی استان:

۱۰۰کانون خادمیاری در قزوین فعالیت می‌کند/ اجرای پروژه آبرسانی به ۴روستای محروم

سرپرست دفتر نمایندگی آستان قدس رضوی استان قزوین با اشاره به فعالیت۱۰۰ کانون خادمیاری در سطح استان گفت: تاکنون ۳۰ کانون در قالب کانون‌های موضوعی و ۷۰ کانون دیگر نیز در قالب کانون‌های محلی در سطح استان افتتاح و راه‌اندازی شده است.

 ۱۰۰کانون خادمیاری در قزوین فعالیت می‌کند/ اجرای پروژه آبرسانی به ۴روستای محروم
علی نبیئی در گفت‌وگوی اختصاصی با خبرنگار فرهنگ و هنر صبح قزوین با اشاره به فعالیت آستان قدس رضوی در استان قزوین اظهار کرد: سال جاری حدود 3 هزار نفر در قالب طرح "مهر درخشان رضوی" به زیارت امام رضا(ع) اعزام شدند و تا پایان سال هم به طور متوسط ماهیانه 6 الی 8 کاروان به مشهد مقدس اعزام خواهند شد.

وی افزود: بیش از 120 هزار پرس غذای نذری تحت عنوان "اطعام رضوی" بین خانواده‌های محروم و نیازمند سطح استان در مناسبت‌های ماه رمضان، دهه کرامت، عید غدیر، تاسوعا و عاشورا، اربعین و دهه آخر صفر توزیع شد که ارزش ریالی این طرح حدود 6 میلیارد ریال است.

سرپرست دفتر نمایندگی آستان قدس رضوی استان قزوین با اشاره به وجود 100 کانون خادمیاری در سطح استان تصریح کرد: تاکنون حدود 30 کانون در قالب کانون‌های موضوعی و حدود 70 کانون دیگر نیز در قالب کانون‌های محلی در سطح استان افتتاح و راه‌اندازی شده است.

وی اضافه کرد: تا پایان سال هم به طور معمول و متناوب تعدادی از کانون‌های موضوعی و محلی در سطح استان افتتاح و راه‌اندازی خواهند شد.

اعزام 20 گروه جهادی به مناطق محروم استان در سال جاری
نبیئی عنوان کرد: همچنین 7 کانون‌ تخصصی در قالب موضوعات خاصی نظیر قرآن، مداحی، هنرمندان، آموزش و تربیت، ورزش، بانوان، خانواده، جوانان، رسانه، دانش‌آموزی، علمی، سلامت، مشاوره، اشتغال و کارآفرینی فعالیت و ارائه خدمات می‌کنند.

وی بیان کرد: سال گذشته در پروژه آبرسانی به 3 روستا از روستاهای توابع الموت غربی که به عنوان دهستان محروم نمایندگی آستان قدس رضوی استان قزوین انتخاب شده با انقاد تفاهم‌نامه با قرارگاه پیشرفت و آبادانی سپاه استان به عنوان مجری و اداره کل آب و فاضلاب استان به عنوان دستگاه مرتبط مشارکت کرده و به اتمام رسیده است.

سرپرست دفتر نمایندگی آستان قدس رضوی استان قزوین عنوان کرد: در سال جاری هم برای آبرسانی به 4 روستا از روستاهای همین بخش تفاهم‌نامه امضا کرده و عملیات اجرایی آنها نیز شروع شده است.

وی تصریح کرد: همچنین در سال جاری بیش از 20 گروه جهادی به تعداد حدود 200 نفر جهادگر در قالب فعالیت‌های عمرانی، سلامت و فرهنگی به مناطق محروم استان از جمله الموت، طارم، آوج، بوئین زهرا و تاکستان اعزام و به مدت 140 روز خدمت رسانی انجام شد.

نبیئی بیان کرد: با همکاری و مشارکت ستاد دیه استان قزوین به مناسبت دهه کرامت توافق شد که برای 8 نفر از زندانیان جرائم غیرعمد و برای هریک تا سقف 8 میلیون تومان کمک شود که تاکنون 4 نفر برای این امر معرفی و از این خدمت بهر‌‌ه‌مند شدند.

وی در پایان گفت: در سال جاری بیش از 2 هزار بسته لوازم التحریر بین دانش‌آموزان محروم و نیازمند سطح استان در 2 مقطع ابتدایی و دبیرستان توزیع شده که ارزش ریالی آن بالغ بر یک میلیارد و 700 میلیون ریال است.

انتهای پیام/7003

دیدگاه ها

اخبار استان قزوین
اخبار ایران و جهان