۱۸/رمضان/۱۴۴۵

-

۱۴۰۳/۰۱/۰۹ پنجشنبه

صبح قزوین ناو پیشرفته نروژی در آستانه غرق شدن +عکس
کد خبر: ۳۳۱۸۱۱ تاریخ انتشار: ۱۳۹۷/۸/۱۷ ساعت: ۱۸:۵۵ ↗ لینک کوتاه

حین بازگشت از رزمایش ترایدنت جانکچر ۲۰۱۸ ناتو؛

ناو پیشرفته نروژی در آستانه غرق شدن +عکس

ناوچه HNoMS Helge Ingstad نیروی دریایی نروژ در جریان رزمایش Trident Juncture ۲۰۱۸ ناتو در اثر برخورد با یک شناور انگلیسی به شدت آسیب دیده و در حال غرق شدن است همه خدمه تخلیه شده اند.

ناو پیشرفته نروژی در آستانه غرق شدن +عکس
به گزارش سرویس سیاسی  صبح قزوین ، ناو محافظ Helgelngsatad نیروی دریایی نروژ از کلاس نانسان حین بازگشت از رزمایش ترایدنت جانکچر 2018 ناتو ، به یک تانکر نفتکش کوچک برخورد کرده و بعد در یک منطقه ی صخره ای در دهانه موج شکن Bergen گیر افتاده است. 

شدت اصابت و سایش با صخره ها به قدری بوده که محفظه موتور ها پر از آب شده و ناو از قسمت پاشنه در حال غرق شدن است.

همه 137 خدمه ناو نجات یافته اند و به نظر می آید تسلیحان آن نیز باز نشده اند اما در زمینه نجات ناو و بیرون کشیدنش از آن منطقه هیچ اقدام خاصی نشده است و در اثر پرشدن آب به قسمت های داخلی ، ناو به پهلوی خود متمایل شده است.

این شناور از دو موتور دیزل هر کدام به قدرت 4.5 مگاوات و همچنین یک توربین گازی به قدرت 21.5 مگاوات بهره می برد. سرعت نهایی این شناور 50 کیلومتر بر ساعت و همچنین برد آن با سرعت 18 کیلومتر بر ساعت در حدود 8300 کیلومتر است. این شناور 120 نفر خدمه دارد.
سامانه راداری ایجیس آمریکایی، سیستم سونار MRS 2000 ساخت تالاس فرانسه از جمله اصلی ترین سامانه های الکترونیکی این کشتی ها به حساب می آید.
در بخش تسلیحات این کشتی ها به 8 پرتاب گر عمودی موشک مارک 41 به همراه 32 موشک RIM-162 مجهز است. در بخش ضد کشتی این شناورها 8 تیر موشک ضد کشتی کروز NSM  ساخت نروژ با برد بیش از 185 کیلومتر و سر جنگی 125 کیلوگرمی مجهز شده است. این موشک ها توان حمله به اهداف زمینی را نیز دارند.
4 پرتابگر اژدر 324 میلی متری از دیگر تسلیحات این کشتی به شمار می آید. یک فروند بالگرد NH-90 نیز بر روی این شناورها قرار دارد که می تواند عملیاتهایی مثل جست جو و نجات به همراه جنگ ضد زیردریایی را نیز انجام بدهد.

منبع: مشرق

دیدگاه ها

اخبار استان قزوین
اخبار ایران و جهان