۰۹/شوّال/۱۴۴۵

-

۱۴۰۳/۰۱/۳۰ پنجشنبه

صبح قزوین کارگاه تولید پوستر و تبلیغات شهری برگزار می‌شود/ آغاز رسمی فعالیت مجموعه"شهید تاج‌احمدی"
کد خبر: ۳۳۱۷۹۲ تاریخ انتشار: ۱۳۹۷/۸/۱۵ ساعت: ۱۵:۱۲ ↗ لینک کوتاه

عضو نهضت مردمی پوستر انقلاب قزوین:

کارگاه تولید پوستر و تبلیغات شهری برگزار می‌شود/ آغاز رسمی فعالیت مجموعه"شهید تاج‌احمدی"

در آستانه چهلمین سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی ایران کارگاه تولید پوستر و تبلیغات شهری با تلاش گروه هنری شهید علی تاج احمدی با حضور اساتید برتر کشور با هدف تولید اثر در قزوین برگزار می‌شود.

کارگاه تولید پوستر و تبلیغات شهری برگزار می‌شود/ آغاز رسمی فعالیت مجموعه"شهید تاج‌احمدی"
محمد رازقی در گفت‌وگو با خبرنگار فرهنگ و هنر صبح قزوین با اشاره به برگزاری چهارمین نشست اتاق گرافیک اظهار کرد: نشست تجربه‌گویی در طراحی پوستر و نشانه از سلسله جلسات اتاق گرافیک در حاشیه کارگاه برگزار می‌شود.

وی ادامه داد: حامد مغروری و زینب ربانی خواه که از طراحان برجسته و برتر کشور و جزء مدرسین دانشگاه هنر اصفهان هستند، در این دوره به مدت 4 روز در قزوین برنامه‌هایی را اجرا خواهند کرد.

دبیر اجرایی این دوره ابراز کرد: این اساتید در نخستین روز در یک نشست آثار خود در طراحی جلد کتاب، پوستر و تبلیغات شهری به نمایش گذاشته و تجربیات خود در زمینه‌های ایده پردازی، اجرا، ارتباط با مخاطب و آموزش‌هایشان نزد اساتید را به طراحان گرافیک و علاقمندان منتقل کنند.

وی اذعان کرد: این نشست در امروز سه شنبه ۱۵آبان به صورت عمومی از ساعت ۱۸تا ۲۰ در مجموعه تاریخی سعدالسلطنه برگزار خواهد شد.

رازقی با اشاره به حضور خانواده شهدا در این نشست عنوان کرد: مجموعه طراحان انقلابی استان قزوین فعالیت خود را با عنوان مجموعه هنری شهید علی تاج احمدی با حضور خانواده این شهید هنرمند به طور رسمی آغاز خواهد کرد.

وی اذعان کرد: پس از نشست عمومی کارگاه تخصصی تولید اثر به مناسبت چهلمین سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی به مدت ۳روز برای ۲۵نفر از طراحان قزوینی ثبت نام کننده برگزار می‌شود.

رازقی ادامه داد: طراحان شرکت‌کننده در کارگاه تحت نظارت اساتید دوره اثر و پوستر و تبلیغات شهری تولید کرده و این آثار در ایام مناسب خود که سالگرد پیروزی انقلاب است در سطح شهر، تابلوهای شهری و نمایشگاه‌ها نمایش داده خواهند شد.

وی ابراز کرد: این نشست چهارمین نشست طی یکسال اخیر و چهارمین کارگاه تولید اثر طی چهار سال گذشته است که کارگاه‌های تولید پوستر هیئت و همچنین پوستر خرمشهر از جمله این کارگاه‌ها بودند و در آینده ادامه پیدا خواهند کرد.

آثار تولید شده در کارگاه، نقش امیدآفرینی دارد

دبیر اجرایی دوره درباره رویکردهای کارگاه گفت: امید آفرینی برای حرکت و پیشرفت از مهمترین مقاصد این کارگاه است.

وی در ادامه افزود: آثار، ادبیات و نمادهای تصویری تولید شده در دوره، باید غرور ملی و خودباوری را در میان مردم افزایش دهد.

عضو نهضت مردمی پوستر انقلاب ابراز کرد: تاکید بر نقاط قوت بدون انکار نقاط ضعف نیز دارای اهمیت است، زیرا با این رویکرد است که می‌توان با نقاط قوتمان، نقاط ضعف را برطرف کنیم.

وی ادامه داد: حمایت از مدیر، سرمایه گذار، تولیدکننده و کارگر موفق و پرداختن به اهمیت مدیریت انقلابی، متخصص باوجدان و پرکار نیز از دیگر رویکردهای این دوره است.

این کارشناس ارتباط تصویری با تاکید بر توجه به نقاط قوت ابراز کرد: بازنمایی نقاط قوت و توانمندی‌ها و سرمایه‌های درونی از زوایای متنوع و به روایت‌های تصویری مختلف از اهمیت زیادی برخوردار بوده و مورد توجه کارگاه است.

وی در پایان گفت: بنیاد روایت فتح، مجموعه جبهه فرهنگی انقلاب اسلامی قزوین، نهضت مردمی پوستر انقلاب و مجموعه طراحان "آیه" اصفهان از جمله نهادهایی بودند که به گروه هنری شهید علی تاج احمدی در برگزاری این دوره کمک کرده‌اند.
انتهای پیام/6006

دیدگاه ها

اخبار استان قزوین
اخبار ایران و جهان