۱۸/رمضان/۱۴۴۵

-

۱۴۰۳/۰۱/۰۹ پنجشنبه

صبح قزوین کنگره سه هزار شهید استان قزوین بزرگترین مانور فرهنگی است
کد خبر: ۳۳۱۷۸۶ تاریخ انتشار: ۱۳۹۷/۸/۱۵ ساعت: ۱۳:۱۱ ↗ لینک کوتاه

مدیرکل آموزش و پرورش استان البرز:

کنگره سه هزار شهید استان قزوین بزرگترین مانور فرهنگی است

مدیرکل آموزش و پرورش استان البرز گفت: کنگره سه هزار شهید استان قزوین در واقع بزرگترین مانور فرهنگی است و متعلق به دانش‌آموزان و نسل جوان امروز است.

کنگره سه هزار شهید استان قزوین بزرگترین مانور فرهنگی است
به گزارش خبرنگار فرهنگ و هنر صبح قزوین ؛ یادواره ۲۷۶ شهید دانش‌آموز استان و سالگرد شهادت شهید حسین فهمیده پیش از ظهر امروز(سه‌شنبه) با حضور مسئولان استانی و خواهر شهید فهمیده در سالن اجتماعات دبیرستان دخترانه شاهد نرگس قزوین برگزار شد.

سالار قاسمی مدیرکل آموزش و پرورش استان البرز و عضو شورای معاونین وزارت آموزش و پرورش در این مراسم اظهار کرد: کنگره سه هزار شهید استان در واقع بزرگترین مانور فرهنگی است و متعلق به دانش آموزان و نسل جوان امروز است.

وی افزود: در شرایط کنونی که دشمنان نظام و معاندین در تلاش برای منحرف کردن ذهن دانش‌آموزان هستند، بیش از هر زمان دیگر نیاز به برگزاری یادواره‌های شهدا برای آشنایی هر چه بیشتر نسل جوان با اهداف و آرمان‌های شهدا احساس می‌شود.

نیاز به پیام شهدا در هوای غبارآلود امروز بیش از گذشته است
مدیرکل آموزش و پرورش استان البرز تصریح کرد: شاه‌بیت کنگره برای شما دانش‌آموزان است؛ چراکه هدف اصلی از برگزاری کنگره انتقال سیره و پیام شهدا به نسل جوان و نوجوان است.

وی عنوان کرد: پیام کنگره فرهنگ عاشورایی و شیعه و پیام انتظار و فرهنگ مهدیت است؛ چراکه ملت و جامعه‌ای که فرهنگ انتظار دارد به این کشور آسیب نخواهد رسید.

قاسمی بیان کرد: انتظار یعنی امید و تلاش و مهدویت یعنی زنده بودن، پویایی، امید به خدا و توکل و مگر می‌شود با تکیه بر این مباحث نگران اهداف شوم استکبار جهانی بود.

وی ادامه داد: فرهنگ مهدویت و انتظار در کنار فرهنگ شهادت، مقاومت، ایثار و اخلاص از اهمیت بالایی برخوردارند و دو بال پرواز شیعه هستند زیرا تا زمانیکه پرچم سبز مهدویت و سرخ حسینی در دست ملت باشد همواره در حال مبارزه با استکبار جهانی است.

این مسئول بیان کرد: یادوار شهدا به ما می‌گوید که باید در انتظار موعود و منجی عالم بشریت باشیم و مقاومت، ایثار، نوع دوستی در ما نهادینه باشد زیرا ملتی که این دو بال را در دست داشته باشد سربلند و سرافراز خواهد بود.

وی تصریح کرد: امروز وظیفه همه مسئولین به ویژه در دستگاه تعلیم و تربیت این است که در خدمت شما باشند و همه تلاششان برای رشد و تعالی شما باشد.

مدیرکل آموزش و پرورش استان البرز گفت: امروز ماییم که به شهدا نیاز داریم و شهدا به ما نیاز ندارند و ما بیش از دوران دفاع مقدس به شهدا نیاز داریم چراکه دفاع مقدس جنگ روشنی بود اما نیاز به پیام شهدا در شرایط کنونی که هوا غبارآلوداست و برخی نفاق بر چهره دارند بیش از گذشته است.

پیام شهدا گوهر کمیابی است که کشور را نجات خواهد داد 
وی تاکید کرد: باید پیام شهدا را به نسل امروز منتقل کنیم و این گوهر کمیابی است که کشور را نجات خواهد داد.

قاسمی عنوان کرد: شهیدانی همچون شهید فهمیده الگوهای مناسبی برای نسل امروز هستند و این الگوها دست یافتنی بوده و باید به عنوان الگوی جوانان معرفی شوند.

این مسئول بیان کرد: مدارس زیادی با نام شهدا مزین هستند و باید تلاش کنیم که اینها فقط تابلویی به نام شهدا نباشند بلکه باید کار فرهنگی کرد تا از همان دوران ابتدایی کودکان با شهدا به عنوان الگوهای برتر آشنا شوند.
انتهای پیام/۷۰۰۳

دیدگاه ها

اخبار استان قزوین
اخبار ایران و جهان