۱۶/شوّال/۱۴۴۵

-

۱۴۰۳/۰۲/۰۶ پنجشنبه

صبح قزوین جالی خالی اسپانسرها بر دل زخمی ورزش قزوین!
کد خبر: ۳۳۱۷۶۲ نویسنده: مهدی چگینی تاریخ انتشار: ۱۳۹۷/۸/۱۴ ساعت: ۱۶:۲۳ ↗ لینک کوتاه

یادداشت روز؛

جالی خالی اسپانسرها بر دل زخمی ورزش قزوین!

تنها در سال چند حامی مالی با رایزنی‌های فراوان آن هم برای یک فصل برخی هزینه‌های تیم‌ها را تقبل می‌کنند و برای سال بعد باز ورزشکاران می‌مانند و دقیقه ۹۰ که آیا در استان تیمی در لیگ شرکت می‌کند؟!

جالی خالی اسپانسرها بر دل زخمی ورزش قزوین!
صبح قزوین ؛_____ مهدی چگینی.

حضور تیم‌ها در لیگ‌های برتر و دسته اولی، ویترین ورزشی هر شهر و استانی را کامل می‌کند و کسب عنوان در این رقابت‌ها آن هم با تیم بومی، کاری است کارستان که ورزشکاران استان در چند سال اخیر آن را نشان داده اند و بارها از دسته‌های پایین تر به لیگ برتر صعود کرده اند و نام قزوین را به عنوان یک رقیب جدی بر سر زبان‌ها انداخته اند.

در استان قزوین بیش از ۶۷ هزار ورزشکار مرد و زن در قالب ۵۱ هیئت ورزشی فعال و نیمه فعال، به امور ورزشی قهرمانی و همگانی می‌پردازند و در این بین هر ساله بیش از ۱۲۵ ورزشکار و مربی به اردوی تیم‌های ملی فراخوانده می‌شوند و در آوردگاه‌های آسیایی، جهانی و المپیک موفق به کسب نشان در رشته‌های انفرادی و تیمی می‌شوند.

در بازی‌های آسیایی و پاراآسیایی ۲۰۱۸، از استان قزوین ۲۰ ورزشکار، مربی و داور حضور داشتند که موفق به کسب ۸ نشان طلا، نقره و برنز در رشته‌های کاراته، سنگنوردی، پنچاک سیلات، والیبال، گلبال، شطرنج و والیبال نشسته شدند، این در حالی است که پتانسیل ورزش استان بیشتر از چیزی است که تا به امروز نشان داده شده است.

استقبال ضعیف حامیان مالی از رشته‌های ورزشی در قزوین
اما یکی از نقاط قوتی که می‌تواند به حضور مستمر ورزشکاران استان در ترکیب تیم‌های ملی کمک کند، حضور تیم‌های استان در سطح لیگ‌های دسته یک و برتر است تا ورزشکاران ملی پوش و جوانان آینده دار در ترکیب یک تیم بومی در رقابت‌های داخلی با حریفان مصاف کنند و با آمادگی بیشتری در رقابت‌های انتخابی تیم‌های ملی شرکت و پیراهن تیم ملی را از آن خود کنند.

اما معضلی که ورزش کشور با آن مواجه است، استقبال ضعیف حامیان مالی از رشته‌های ورزشی به ویژه ورزش‌های کمتر معرفی شده و بخش بانوان است.

تنها در سال چند حامی مالی با رایزنی‌های فراوان آن هم برای یک فصل برخی هزینه‌های تیم‌ها را تقبل می‌کنند و برای سال بعد باز ورزشکاران می‌مانند و دقیقه ۹۰ که آیا در استان تیمی در لیگ شرکت می‌کند؟!

نبود حامیان مالی و تیم‌های استانی علاوه بر کوچ استعدادهای ورزشی، خانه نشینی ورزشکاران بدون تیم را دربردارد و عمر ورزشی قهرمانان و ورزشکاران حرفه ای را به حداقل می‌رساند، از سوی دیگر عدم تیم‌داری مساوی است با قهر تماشاگران و سکوهای خالی که این معضل چند سالی در ورزش استان قزوین به وضوح قابل مشاهده است و باید برای ایجاد نشاط اجتماعی کاری کرد.

یکی از اتفاقات مثبت ورزش در سال ۹۷، حضور شهرداری و شورای شهر قزوین، برای حمایت از تیم‌های فوتسال، والیبال و بسکتبال در دو بخش مردان و زنان در رقابت‌های دسته اول کشور است.

بازیکنان بومی در ترکیب تیم شهرداری تمرینات را آغاز کرده اند و خود برای فصل جدید مهیا می‌کنند، این در حالی است که تیم فوتسال با هدایت محمد باغبان صالحی نیم فصل اول را با کسب جایگاه مناسب در گروه شمال با ترکیب ۹۹ درصد بومی به پایان رسانده و تیم والیبال با حسن شاهسون و بسکتبال با امید حمیدی فعالیت خود را آغاز کرده اند و باید دید حضور حامیانی مثل شهرداری در فصل‌های دیگر ادامه خواهد داشت.
انتهای پیام/5000

دیدگاه ها

اخبار استان قزوین
اخبار ایران و جهان