۱۹/رمضان/۱۴۴۵

-

۱۴۰۳/۰۱/۱۰ جمعه

صبح قزوین ۱۰درصد گوشت قرمز کشور وارداتی است/ در تولید گوشت مرغ خودکفا هستیم
کد خبر: ۳۳۱۷۵۶ تاریخ انتشار: ۱۳۹۷/۸/۱۴ ساعت: ۱۲:۵۲ ↗ لینک کوتاه

عضو هیئت علمی سازمان تحقیقات وزارت کشاورزی در قزوین:

۱۰درصد گوشت قرمز کشور وارداتی است/ در تولید گوشت مرغ خودکفا هستیم

عضو هیئت علمی سازمان تحقیقات وزارت جهادکشاورزی گفت: ۹۰درصد گوشت قرمز از تولیدات داخلی کشور تامین می‌شود و فقط ۱۰ درصد از طریق واردات است.

۱۰درصد گوشت قرمز کشور وارداتی است/ در تولید گوشت مرغ خودکفا هستیم
به گزارش خبرنگار اجتماعی صبح قزوین ؛ علی علیزاده امروز(دوشنبه) در همایش نقش پدافند غیرعامل در امنیت غذایی و زیستی در سالن اجتماعات سازمان جهاد کشاورزی اظهار کرد: امنیت غذایی از مهمترین شاخصه های اجتماعی و اقتصادی توسعه پایدار است.

وی افزود: اگر توسعه با رعایت دو فاکتور عدم آسیب به محیط زیست و عدم ایجاد نابرابری هم اکنون و آینده باشد به توسعه پایدار منجر می‌شود.

این مقام مسئول با بیان اینکه امنیت غذایی همان داشتن غذای کافی و سالم و در دسترس در همه مقاطع زمانی و مکانی است، اذعان کرد: جامعه ای که از لحاظ غذایی در مضیقه باشد نمی‌تواند جامعه باهوشی و پویایی باشد و این امر قطعا به عقب ماندگی می‌انجامد.

عضو هیئت علمی سازمان تحقیقات، آموزش و ترویج وزارت جهادکشاورزی با اشاره به اینکه کشاورزی در کشور ما از اهمیت و جایگاه ویژه ای برخوردار است، گفت: از لحاظ ارز آوری؛ سهم کشاورزی در صادرات غیرنفتی 13درصد است.

وی اضافه کرد: همچنین نزدیک به 11درصد تولید ناخالص داخلی مربوط به بخش کشاورزی است.

950 هزار تن تخم مرغ در کشور تولید می‌شود
به گفته‌ی علیزاده؛ هر ساله 105 میلیون تن انواع محصولات زراعی و باغی در کشور تولید می‌شود که از این میزان 83 میلیون تن محصلات زراعی و 21 میلیون تن محصولات باغی است.

وی در ادامه به تولید محصولات و فرآورده‌های پروتئینی در کشور اشاره کرد و افزود: 90درصد گوشت قرمز از تولیدات داخلی کشور تامین می‌شود و فقط 10 درصد از طریق واردات است.

این مقام مسئول یادآور شد: در تولید گوشت مرغ خودکفا هستیم و سالیانه 2 میلیون 100 هزار تن گوشت سفید ( مرغ ) و همچنین 950 هزار تن تخم مرغ در کشور تولید و گاها صادر می‌شود.

وی به اهمیت و نقش پدافند غیرعامل در بخش کشاورزی اشاره کرد و گفت: اگر دشمن بخواهد به اقتصاد کشور ضربه واردکند مطمئنا این بخش را مدنظر قرار می‌دهد؛ چراکه کشاورزی از اهداف بسیار سهل الوصولی است که می‌توان به آن آسیب رساند.

عضو هیئت علمی سازمان تحقیقات وزارت جهادکشاورزی ابراز کرد: آسیب‌ها و مخاطرات بخش کشاورزی وارد کردن آسیب به تولید و کاهش آن، ضربه زدن به امنیت و سلامت غذا (کیفیت محصولات ) و همچنین ایجاد مخاطره درمنابع، تاسیسات و تجهیزات (جنگل، آب و باند فرودگاهی) است.

وی تاکید کرد: کشوری که می‌خواهد از لحاظ امنیت غذایی مشکل نداشته باشد باید به سلامت غذا اهمیت زیادی دهد.
انتهای پیام/2002

دیدگاه ها

اخبار استان قزوین
اخبار ایران و جهان