۱۹/رمضان/۱۴۴۵

-

۱۴۰۳/۰۱/۱۰ جمعه

صبح قزوین رفتار «آقای نوبخت» در واگذاری غیر قانونی «بودجه» قزوین توهین به مردم استان است
کد خبر: ۳۳۱۷۱۸ تاریخ انتشار: ۱۳۹۷/۸/۱۳ ساعت: ۱۰:۳ ↗ لینک کوتاه

نماینده ولی فقیه در استان قزوین:

رفتار «آقای نوبخت» در واگذاری غیر قانونی «بودجه» قزوین توهین به مردم استان است

نماینده ولی فقیه در استان قزوین در نشست ائمه جمعه استان گفت: رفتار توهین‌آمیز آقای نوبخت در واگذاری بودجه استان به یک قلدری که هیچ سمت قانونی در این کشور ندارد را محکوم می‌کنیم.

رفتار «آقای نوبخت» در واگذاری غیر قانونی «بودجه» قزوین توهین به مردم استان است
به گزارش خبرنگار سیاسی صبح قزوین ؛ آیت‌الله عبدالکریم عابدینی صبح امروز(یکشنبه) در نشست ماهانه ائمه جمعه استان قزوین که در دفتر امام جمعه محمدیه برگزار شد، با تأکید بر اینکه ائمه جمعه استان قزوین رفتار توهین‌آمیز آقای نوبخت را در واگذاری بودجه استان به یک قلدری که هیچ سمت قانونی در این کشور ندارد محکوم می‌کنند، خطاب به رییس سازمان برنامه و بودجه کشور اظهار کرد: تنها سمت آنها قلدری، زورگویی و خلاف قانون عمل کردن است.

امام جمعه قزوین افزود: شما حتی استاندار را نیز نادیده گرفتید در حالی که ایشان نماینده رسمی دولت محسوب می‌شوند. این چه معنایی دارد و چرا اینقدر با بی‌قانونی و توهین‌آمیز با مردم استان قزوین برخورد کردید؟ چرا هنوز برای مردم آن سیستم زورگویی شاهانه را که پیش از انقلاب وجود داشت می‌پسندید؟

نماینده ولی فقیه در استان قزوین اضافه کرد: ما انقلاب کرده‌ایم و مردم آزاد و قابل احترام هستند. این رفتارِ عاری از هر گونه فرهنگ، ادب و قانون آقای نوبخت را محکوم می‌کنیم. این موضوع مورد تأیید ما نیست و ما از ایشان توضیح می‌خواهیم.

وی اذعان کرد: ایشان به جای اینکه به مردم، حوزه های علمیه، علما، خانواده‌های شهدا و جانبازان نگاه کند و به اقشار مختلف مردم احترام بگذارد، همه مردم را تحقیر کرد و یک فرد قلدری را پایگاه بی‌قانونی خود قرار داد.

اربعین امسال با شکوه‌تر از سال‌های گذشته برگزار شد

عابدینی با تسلیت ایام رحلت نبی مکرم اسلام (ص)، شهادت امام حسن مجتبی (ع) و امام رضا (ع) به برگزاری باشکوه پیاده‌روی عظیم اربعین اشاره کرد و اظهار داشت: الحمدالله اربعین امسال با شکوه‌تر از سال های گذشته و با کمترین حوادث برگزار شد.

وی تصریح کرد: اربعین حماسه بسیار بزرگی است که با مشارکت کشورهای مختلف دنیا و حتی مذاهب مختلف برگزار می‌شود و امسال شاهد بودم که اهل سنت با علاقه بسیار زیادی در این حماسه عظیم حضور داشتند.

امام جمعه قزوین با تأکید بر اینکه از امروز می‌باید نقاط ضعف و قوت برنامه‌های اربعین امسال را مورد ارزیابی قرار دهیم، افزود: باید با شناسایی نقاط قوت و ضعف برنامه‌های اربعین امسال، تلاش کنیم برنامه‌های اربعین هر سال نسبت به سال گذشته با کیفیت مطلوب‌تری برگزار شود و ضعف‌های سالهای گذشته تکرار نشود.

نماینده ولی فقیه در استان قزوین به در پیش بودن سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی اشاره کرد و یادآور شد: جا دارد در نمازهای جمعه این موضوع یادآوری شود تا آمادگی بیش از پیش در جامعه برای بزرگداشت سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی به وجود بیاید.

وی برپایی کنگره سه هزار شهید استان قزوین را بسیار مهم دانست و افزود: جا دارد ائمه جمعه در هر چه باشکوه‌تر شدن کنگره سه هزار شهید استان قزوین همت کنند و هر چه می‌توانند در این امر اطلاع‌رسانی کنند.

13 آبان از روزهای مهم و تاریخی انقلاب است
عابدینی 13 آبان را یکی از روزهای مهم و تاریخی انقلاب معرفی کرد و عنوان کرد: امام خمینی (ره) این روز را از ایام‌الله معرفی کردند و این تفسیر به خوبی اهمیت وقایع این روز را نشان می‌دهد.

امام جمعه قزوین به تشریح وقایع 13 آبان در سالهای مختلف پرداخت و ادامه داد: در 13 آبان 1357 جمعی از دانش‌آموزان در دانشگاه تهران به شهادت رسیدند و صدها دانش‌آموز نیز مجروح شدند. دانش‌آموزان به دانشگاه تهران آمده بودند تا به دانشجویان بپیوندند و انقلاب را یاری کنند و اقدام آن عزیزان بسیار مؤثر بود.

وی با یادآوری تبعید امام خمینی (ره) در 13 آبان 1343، یادآور شد: اقشار مختلف جامعه از جمله روحانیون، دانش‌آموزان، دانشجویان، بازاریان و کارگران در پیروزی انقلاب اسلامی نقش آفرینی کردند و این موضوع بسیار حائز اهمیت است.

نماینده ولی فقیه در استان قزوین به تسخیر لانه جاسوسی آمریکا در 13 آبان 1358 یادآور شد و تأکید کرد: آمریکایی‌ها در ماجرای تسخیر لانه جاسوسی تحقیر شدند و به همین خاطر امام راحل (ره) تسخیر لانه جاسوسی آمریکا را بزرگ‌تر از انقلاب اول معرفی کردند.

عابدینی اظهار کرد: در گذشته آمریکایی‌ها در تهران به ما امر و نهی می کردند اما امروز ما هستیم که در خلیج فارس به آنها امر و نهی می‌کنیم و به خاطر افزایش برد موشکی ما در حوزه دریایی، ناوهای آمریکایی در هفتصد کیلومتری مرزهای آبی ایران اسلامی امنیت ندارند.
انتهای پیام/2002

دیدگاه ها

اخبار استان قزوین
اخبار ایران و جهان