۱۸/رمضان/۱۴۴۵

-

۱۴۰۳/۰۱/۰۹ پنجشنبه

صبح قزوین یادواره هنرجویان شهید هنرستان فنی انقلاب قزوین برگزار شد
کد خبر: ۳۳۱۷۱۰ تاریخ انتشار: ۱۳۹۷/۸/۱۲ ساعت: ۱۲:۵۰ ↗ لینک کوتاه

همزمان با هفته بسیج دانش آموزی؛

یادواره هنرجویان شهید هنرستان فنی انقلاب قزوین برگزار شد

یادواره هنرجویان شهید هنرستان فنی انقلاب اسلامی با حضور هنرجویان‌، مسئولین، خانواده شهدا و رزمندگانی که در زمان دفاع مقدس از هنرجویان بودند در این هنرستان برگزار شد.

یادواره هنرجویان شهید هنرستان فنی انقلاب قزوین برگزار شد
به گزارش خبرنگار فرهنگ و هنر صبح قزوین ، یادواره هنرجویان شهید هنرستان فنی انقلاب اسلامی ظهر امروز(شنبه) با حضور هنرجویان‌، مسئولین، خانواده شهدا و رزمندگانی که در زمان دفاع مقدس از هنرجویان بودند در این هنرستان برگزار شد.

تقدیر از خانواده شهدا، اجرای نمایش و مدیحه سرایی از جمله بزنامه‌های این مراسم بود.

علیرضا دین محمدی، مدیر هنرستان در ابتدای این مراسم اظهار کرد: شهدا میزبان اصلی این مراسم هستند، لذا از شهدا تشکر می‌کنیم که ما راقابل دانستند تا برای نخستین بار در این مجموعه آموزشی از آنها یاد کنیم.

وی تاکید کرد: دانش آموزان باید بدانند روزی این شهدا در همین فضا مشغول به تحصیل بوده تا روزی به جامعه خدمت کنند، در زمان جنگ احساس تکلیف کرده و برای ماندگاری اسلام و دین راهی جبهه‌های جنگ شدند.

حجت الاسلام مهدی جو، در ادامه مراسم ابراز کرد: انسان عاقل باید در شرایط سخت زندگی برای خود تلاش کرده و تسلیم نشود.

وی ادامه داد: تنبلی آفت زندگی امروز است و عده ای از این عنصر به نفع خود استفاده کردند.

مسئول نمایندگی ولی فقیه در ناحیه سپاه امام حسن(ع) عنوان کرد: احترام قائل شدن برای خود از اهمیت مهمی برخوردار است؛ اما متاسفانه برخی افراد نسبت به این عامل بی توجه هستند.

وی ادامه داد: هرگاه فهم جامعه به این حد رسید که کودک در پرسش به این پرسش که چه شغلی را برای آینده دوست داری، بگوید آنچه که نیاز جامعه است، جامعه ایده آل است، چرا که توجه نسبت به نیازها مهم است.

این مسئول یا بیان اهمیت توجه نسبت به افتخارات اذعان کرد: در دفاع مقدس در کاغذ چیزی به نفع ما نبود‌ و این از افتخارات ما است و نباید نسبت به آن بی توجه بود، چرا که بی توجهی نسبت به افتخارات عامل سقوط و بی هویتی در فرد را ایجاد میکند.

وی ادامه داد: تنها چیزی که باعث شد در میدان عمل پیروز شویم این بود که رزمندگان و ایثارگران به نجات خود و جامعه بی تفاوت نبوده و اقدام به عمل کردند.

مهدی جو ابراز کرد: اگر به نیازهای جامعه شود و برای میهن تلاش کنند شرایط سخت جامعه پشت سر گذاشته خواهد شد.

وی در ادامه افزود: بنا به اظهارات مسئولین آمریکایی هدف از تشکیل داعش این بود که دور ایران محاصره شده تا به این کشور نفوذ شود، ۷هزار میلیارد دلار برای زمین زدن ایران هزینه شد، اما با شکست مواجه شد.

مسئول نمایندگی ولی فقیه در ناحیه سپاه امام حسن(ع) در پایان گفت: بصیرت رهبر معظم انقلاب و تلاش ایثارگران بگدر فهم این موضوع عامل شکست دشمن در این نقشه بود.

گفتنی است؛ شهیدان علی حمیدی زاده، پرویز زرینی، پرویز رمارم، محمد افشار کلانی، غلامرضا قالب دار نیا، علی یار محمدی، محمد مهرپوری، هوشنگ حاجی آقایی و محمد عظیمیان از شهدای این هنرستان هستند.
انتهای پیام/2002

دیدگاه ها

اخبار استان قزوین
اخبار ایران و جهان