۱۰/شوّال/۱۴۴۵

-

۱۴۰۳/۰۱/۳۱ جمعه

صبح قزوین کنگره شهدا آبرومندانه برگزار شود/تسخیر لانه جاسوسی، انقلابی بزرگتر بود
کد خبر: ۳۳۱۶۷۸ تاریخ انتشار: ۱۳۹۷/۸/۱۱ ساعت: ۱۵:۶ ↗ لینک کوتاه

امام جمعه قزوین:

کنگره شهدا آبرومندانه برگزار شود/تسخیر لانه جاسوسی، انقلابی بزرگتر بود

امام جمعه قزوین گفت: تسخیر لانه جاسوسی توسط دانشجویان خط امام، انقلابی بزرگتر بود، هرچند عده ای این حرکت انقلابی را زیر سوال بردند که چرا این کار را کردیم.

کنگره شهدا آبرومندانه برگزار شود/تسخیر لانه جاسوسی، انقلابی بزرگتر بود
به گزارش خبرنگار سیاسی صبح قزوین ؛ آیت الله عبدالکریم عابدینی در خطبه های این هفته نماز جمعه قزوین که در مسجدالنبی (ص) برگزار می شود، با بیان اینکه الحمدالله گرامیداشت اربعین حسینی (ع) به بهترین شکل برگزار شد، اظهار کرد: اجتماعات حسینی (ع) در جای جای کشور به بهترین شکل برپا شد و مهمترین این حرکت پیاده‌روی اربعین بود که با شکوه و عظمت بسیار بالایی برگزار شد.

مکه و مدینه تحت تأثیر اربعین حسینی از شرّ اجانب آزاد می‌شود
وی با بیان اینکه اصلی ترین مسیر پیاده روی اربعین مسیر بین شهرهای نجف تا کربلا است، تصریح کرد: سیل خروشان عاشقان امام حسین (ع) در این مسیر پیاده‌روی یکدیگر را ملاقات می کنند و این اتفاق برای مؤمنان بسیار لذت بخش است و آنها علاقه دارند هر سال در پیاده‌روی حضور داشته باشند.

نماینده ولی فقیه در استان قزوین خاطرنشان کرد: آنهایی که در پیاده‌روی اربعین حضور پیدا کردند، نایب الزیاره همه کسانی بودند که به دلایلی نتوانستند امسال حضور پیدا کنند و ان‌شاءالله خداوند از همگان قبول کند.

امام جمعه قزوین گفت: پیاده‌روی اربعین، وحدت بین مسلمانان و دو کشور مهم اسلامی ایران و عراق را به همراه دارد و باعث می شود پیروان اهل بیت عصمت و طهارت (ع) از کشورهای مختلف حضور پیدا کنند و یکدیگر را ملاقات کنند و بین آنها محبت و دوستی بیشتری برقرار شود.

وی با بیان اینکه اربعین هر روز گسترده تر می شود، اظهار کرد: تظاهرات علیه رژیم شاه با تعداد کمی برگزار می شد و پس از آن کم کم حضورها پرشورتر و گسترده تر شد. آنهایی که از کنار این وقایع را نظاره گر بودند اعتقاد داشتند با تظاهرات این چنینی نمی توان رژیم شاهنشاهی را ساقط کرد اما همگان دیدند این چنین شد.

عابدینی اضافه کرد: در جنگ تحمیلی نیز همگان می گفتند شما از کمترین امکانات نیز برخوردار نیستید و توان ساخت سلاح هم ندارید اما ما دشمنی که بسیاری از کشورهای دنیا از او حمایت می کردند را شکست دادیم و این امر مهم محقق شد.

خطیب جمعه قزوین بیان کرد: امروز در فاز مقاومت اسلامی قرار داریم و هنوز عده ای حرف های مأیوس کننده را بیان می کنند و می گویند این راه پیمایی اربعین به قدس و مدینه ختم نمی شود اما همه کسانی که مانند گذشته در این مسیر حرکت می کنند و به آن اعتقاد دارند می گویند قطعاً قدس آزاد خواهد شد و مکه و مدینه تحت تأثیر این حرکت از شرّ اجانبی که آنجا را اشغال کرده اند، نجات پیدا خواهد کرد.

مرگ بر دشمنی که علیه مؤمنان دسیسه می‌کند، ریشه قرآنی دارد
وی بیان کرد: شعار مرگ بر آمریکا به عنوان بزرگترین دشمن ما که در ایران سرداده می شود ریشه قرآنی دارد زیرا آیات الهی تاکید کرده که باید علیه دشمنانی که بر ضد شما دسیسه می کنند شعار مرگ سر دهید و نابودی آنها را از خداوند خواستار شوید.

نماینده ولی فقیه در استان قزوین اضافه کرد: با این شعار هیبت آمریکا را شکسته ایم و امسال نیز با همه مشکلاتی که برای ما ایجاد کردند با فریاد بلند این شعار را سرداده و بار دیگر هیمنه پوشالی آمریکا را می شکنیم.

امام جمعه قزوین گفت: بسیاری از موفقیت های ایران اسلامی از جمله فناوری های هسته ای که در دنیا مطرح شد استکبار را ناراحت کرد و دنبال توطئه برآمدند و بیشترین ناراحتی آمریکا از ایستادگی و موفقیت مردم نشات گرفته است.

وی اضافه کرد: وقتی فتنه گران داخلی گرانی را به مردم تحمیل می کنند و به بیکاری دامن میزنند دشمن خوشحال می شود و به عوامل خود پیام می دهد که با احتکار و گران کردن اجناس، ایجاد آشفتگی در بازار ارز و طلا و سکه موجب بر هم خوردن نظام اقتصادی شوند تا مردم را نگران و نا امید کنند و استکبار به اهدافش برسد.

عابدینی اظهارداشت: شک نکنید بسیاری از دشمنی ها که از سوی اروپا علیه ایران اسلامی دیده می شود ریشه صهیونیستی دارد و قساوت مندترین دشمنان ما یهودیان هستند.

خطیب جمعه قزوین یادآورشد: اینهمه وقت ما را در برجام گرفتند و وعده های دروغین دادند و تعهد نقدی از ما گرفتند و سرانجام با تشدید تحریم ها خباثت خود را نشان دادند و ما از اول هم باید به این افراد اعتماد نمی کردیم و روی پای خود می ایستادیم.

عابدینی در ادامه خطبه های نماز جمعه خطاب به مسئولان گفت: مراقب باشید و خود را به اجانب نفروشید زیرا آنها به هیچ مصوبه ای پایبند نیستند، این کشورها مصداق بارز آیات الهی هستند که وقتی به شما میرسند ادای دموکراسی در می آورند و اگر از آنها فاصله بگیرید شما را محکوم می کنند.

وی اظهارداشت: اهالی مذاکره نمی خواهند خیری به شما برسد، قرآن گفته آنقدر با اینها مبارزه کنید تا ریشه خباثت خشکانده شود و در تمام جهان صدای مظلومیت خواهی را طنین انداز کنید تا از توطئه دست بردارند.

نماینده ولی فقیه در استان قزوین اضافه کرد: در مقابل دشمنان باید از نسخه قرآنی کمک بگیریم تا موفق شویم، بر اساس تقوی زندگی کنیم تا خداوند لطف خود را نصیب ملت کند. تسخیر لانه جاسوسی انقلاب دوم بود

امام جمعه قزوین با اشاره به مناسبت های هفته هم گفت: تسخیر لانه جاسوسی توسط دانشجویان خط امام، انقلابی بزرگتر بود، هرچند عده ای این حرکت انقلابی را زیر سوال بردند که چرا این کار را کردیم اما پس از انتشار اسناد مشخص شد که لطف الهی با این حرکت نصیب ملت شد.

وی اضافه کرد: البته اسراییل و عوامل آمریکایی و صهیونیستی هرگز از این حرکت ملت خوششان نمی آید و انسان های سست ایمان هم با این حماسه کنار نیامدند ولی ملت آثار ارزشمند آن را دیده است.

عابدینی بیان کرد: روز مبارزه با استکبار جهانی و روز دانش آموز امسال هم باید باشکوه گرامی داشته شود تا استکبار حساب کار خود را بکند و بداند این انقلاب با قدرت به راه خود ادامه می دهد.

خطیب جمعه قزوین گفت: امروز نظم دیگری در جهان در حال شکل گیری است و ایران و کشورهای بیدار در آن نقش مهمی دارند و در شرایط کنونی یک طرف همه قدرت های استکباری و یک طرف ملت های مظلوم به رهبری ایران قرار دارند.

وی اظهارداشت: یک زمان آمریکا در خلیج فارس و عمان حضور داشت اما امروز ما در این منطقه تعیین کننده هستیم و کسی نمی تواند نقش ایران را نادیده بگیرد.

نماینده ولی فقیه در استان قزوین افزود: با همه این واقعیت ها همچنان عده ای فکر می کنند باید تسلیم غرب شد و هنوز قدرت اراده ملت ها، قرآن و اسلام را درک نکرده اند.

شکست‌های آمریکا را مرور کنیم
امام جمعه قزوین در ادامه خطبه های نماز اظهارداشت: اگر گذشته را مرور کنیم و ببینیم آمریکا در کجاها شکست خورده به قدرت پوشالی استکبار پی خواهیم برد.

وی گفت: آمریکا در حمله مستقیم با ایران در طبس مفتضح شد، در جنگ نیابتی در عراق شکست خورد، به بهانه ۱۱ سپتامبر برج های دوقلو را نابود کرد تا بهانه تجاوز به افغانستان را داشته باشد اما بازهم شکست خورد، دوباره به عراق حمله کرد و موفق نشد، در جنگ ۳۳ روزه لبنان، در جنگ غزه، در حمله به سومالی، در مقابله با کره شمالی شکست خورد و امروز بساطشان را از سوریه هم جمع کرده اند و در مقابل انصارالله یمن هم شکست خورده است.

عابدینی اظهارداشت: این روزها موضوع خاشقچی را بزرگ کردند تا شکست در یمن را جبران و پنهان کنند و الان می گویند جنگ در یمن متوقف شود، اما دروغ می گویند که می خواهند جنگ یمن را تمام کنند؛ بلکه چون شکست خورده اند دنبال فرار هستند.

خطیب جمعه قزوین بیان کرد: به لطف الهی ما هر چه از دشمن دیده ایم شکست و آنچه مربوط به جبهه مقاومت است مملو از پیروزی است که باید قدردان آن باشیم.

وی با محکوم کردن جنایات نظامیان نیجریه هم گفت: متاسفانه نظامیان نیجریه عزاداران حسینی را در این کشور به خاک و خون کشیدند و کسی این حادثه را محکوم نکرد اما با این کار این رژیم گور خود را کنده است.

نماینده ولی فقیه در استان قزوین همچنین گفت: در آستانه چهل سالگی انقلاب هستیم و باید دستاوردهای انقلاب را بخوبی تبیین و تشریح کنیم تا نسل جوان با ارزش های بدست آمده بیشتر آشنا شود.

امام جمعه قزوین افزود: در روزهای آینده استان قزوین میزبان کنگره ملی سه هزار شهید استان قزوین است که امیدواریم با کمک همه نهادها، دستگاه ها و مردم این اجلاس بخوبی و آبرومندانه برگزار شود.
انتهای پیام/2002

دیدگاه ها

اخبار استان قزوین
اخبار ایران و جهان