۱۹/رمضان/۱۴۴۵

-

۱۴۰۳/۰۱/۱۰ جمعه

صبح قزوین برگزاری کنگره شهدا نماد همدلی است/فضاسازی و تبلیغات محیطی کنگره در شهر مناسب نیست
کد خبر: ۳۳۱۶۷۲ تاریخ انتشار: ۱۳۹۷/۸/۱۰ ساعت: ۱۲:۵۲ ↗ لینک کوتاه

فرمانده سپاه استان قزوین:

برگزاری کنگره شهدا نماد همدلی است/فضاسازی و تبلیغات محیطی کنگره در شهر مناسب نیست

فرمانده سپاه صاحب الامر(عج) استان قزوین گفت: به برکت خون شهدا در رابطه با برگزاری کنگره ۳هزارشهید انسجام و همدلی کم نظیری در استان شاهد هستیم.

برگزاری کنگره شهدا نماد همدلی است/فضاسازی و تبلیغات محیطی کنگره در شهر مناسب نیست
به گزارش خبرنگار فرهنگ و هنر صبح قزوین، سردار شاهرخی، پیش از ظهر امروز(پنج شنبه) در پنجمین جلسه شورای سیاست گذاری کنگره ملی 3هزار شهید استان قزوین در استانداری اظهار کرد: در آستانه برگزاری حادثه بزرگ فرهنگی و معنوی دراستان قرار داریم که باید تلاش همه جانبه برای برگزاری باکیفیت آن داشته باشیم.

وی ادامه داد: برگزاری کنگره حاصل تلاش و فعالیت و اقدامات فوق العاده هزاران نفر از دلدادگان انقلاب اسلامی در طول بیش از 10سال است.

فرمانده سپاه صاحب الامر(عج) استان قزوین ابراز کرد: هم اکنون درباره ثبت و ضبط حوادثی که در دفاع مقدس رخ داده و نقش مردم استان در این حادثه بزرگ اطمینان خاطر نسبی وجود دارد و با لطف خدا و تلاش ایثارگران شاهد مجموعه بزرگی از این آثار هستیم.

وی افزود: اگر نسبت به برگزاری کنگره شهدا دغدغه‌ای وجود نداشت و اهتمام صورت نمی‌گرفت، چه بسا همچون سایر حوادث به فراموشی سپرده شده و تحریف در آن رخ می‌داد.

این مسئول اذعان کرد: هم اکنون هزاران ساعت گزارشات شفاهی، اخبار مکتوب و اسناد در اختیار این مجموعه قرار داشته و در دسترس افراد علاقه‌مند و پژوهشگران قرار دارد، البته راه تکمیل و افزودن به این گنجینه باز است.

وی با بیان نقش وحدت در جمع آوری آثار مربوط به شهدا و دفاع مقدس عنوان کرد: اقدامات صورت گرفته با انسجام و وحدتی که برگرفته از انفاس قدسی شهداست، حاصل شده است.

فرمانده سپاه صاحب الامر(عج) استان قزوین تاکید کرد: به برکت خون شهدا انسجام و همدلی کم نظیری در استان در رابطه با این پدیده فرهنگی شاهد هستیم، هرمجموعه‌ای متناسب با وسع و توان خود در این کار همکاری داشته و به جای من و تو، "ما" محقق شده است.

وی درباره فعالیت‌های صورت گرفته در راستای کنگره گفت: در شهرستان‌ها مجموعه‌ای برای برگزاری یادواره‌های شهرستان ایجاد شده بود که تلاش‌های مفیدی انجام دادند.

شاهرخی اظهار کرد: رؤسای کمیته‌ها که بیشتر مدیران ادارات هستند تلاش فوق العاده‌ای برای برگزاری کنگره انجام داده‌اند تا به این مرحله رسیده‌ایم، البته با وجود اینکه وضع موجود فوق العاده و قابل تقدیر و تشکر است البته هنوز تا رسیدن به وضع مطلوب فاصله داریم.

وی ادامه داد: در چند روز باقی مانده تا زمان برگزاری کنگره، اهتمام مضاعفی صورت خواهد گرفت تا فضای استان به فضای گفتمانی این بحث فرهنگی و معنوی تبدیل شده و اقداماتی برای فضاسازی در فضاهای حقیقی و مجازی صورت گیرد.

عضو شورای سیاستگذاری کنگره ملی 3هزار شهید استان قزوین ابراز کرد: انتظار بر این است که در زمینه فضاسازی محیطی اقدامات و تلاش‌های لازم صورت گیرد؛ هم اکنون در این زمینه ضعف‌هایی وجود دارد که شاید به خاطر مناسبت‌هایی است که لزوم پرداختن به آنها وجود داشته باشد.

کنگره شهدا 5مخاطب خاص و تاثیرگذار را مورد توجه قرار داده است
وی ابراز کرد: 5برنامه بزرگ با محوریت 5 مخاطب خاص در اجلاسیه خواهیم داشت که دو مورد از آنها برعهده آموزش و پرورش است.

این مسئول اضافه کرد: یکی از همایش‌های اجلاسیه به دانش آموزان مقطع متوسطه دوم و یک جلسه به فرهنگیان به عنوان دو مجموعه تعیین کننده و اثرگذار در سرنوشت کشور، جامعه و تاریخ ما اختصاص دارد.

وی درباره نوع ارتباط با مخاطبین اذعان کرد: البته برقراری ارتباط با مخاطبین به صورت نمادین خواهد بود، زیرا از مجموعه 215 هزار نفری دانش آموزان تنها 4هزار دانش آموز برای شرکت در جلسه دعوت شده‌اند، امیدواریم بعد رسانه‌ای و نوع فعالیت‌ها سایر افرادی که در آنجا حضور ندارند را تحت پوشش قرار گیرد.

شاهرخی عنوان کرد: مجموعه دانشگاهی عضو دیگر تاثیر گذار و تعیین کننده در جامعه است، از این رو یک جلسه به حضور اساتید و دانشجویان اختصاص خواهد داشت، جلسه بعدی نیز مخصوص قشر بانوان بوده و در پایان جلسه عمومی کنگره در روز 24 آبان خواهد بود.

وی اظهارکرد: انتظار و توقع بر این است که متولیان امر هر اقدام و تلاشی که برای باشکوه برگزار کردن این جلسات لازم است، انجام دهند و فرمانداران در اعزام نیروها از شهرستان‌ها کمک کنند.

این مسئوا در ادامه افزود: باتوجه به استانی بودن کنگره علی رغم مشکلات ترابری و حمل و نقل افراد از تمام سطح استان برای شرکت در جلسات دعوت شده‌اند، البته بار اصلی جمعیت بر مرکز و شهرستان‌های نزدیک استان است.

وی تاکیر کرد کرد: فرمانداران تلاش فوق العاده‌ای داشته و یادواره‌های خوبی که در تراز کنگره و در حد کنگره شهرستانی بود برگزار کردند، در رابطه با کمک به مجموعه اعزام نیرو نیز اهتمام لازم را خواهند داشت.

فرمانده سپاه استان قزوین در پایان گفت: امیدواریم با کمک تمام افراد این برنامه در تراز شهدا و فعالیت‌های مردم استان در 8سال دفاع مقدس قرار گرفته و برنامه‌های تاثیر گذاری داشته باشیم.
انتهای پیام/۶۰۰۶

دیدگاه ها

اخبار استان قزوین
اخبار ایران و جهان