۱۰/شوّال/۱۴۴۵

-

۱۴۰۳/۰۱/۳۱ جمعه

صبح قزوین ۸۴ برنامه در هفته بسیج دانش‌آموزی اجرا می‌شود/ کسب ۳ مدال طلا در مسابقات لیگ علمی
کد خبر: ۳۳۱۵۳۸ تاریخ انتشار: ۱۳۹۷/۸/۵ ساعت: ۱۴:۵۴ ↗ لینک کوتاه

مسئول بسیج دانش آموزی استان قزوین:

۸۴ برنامه در هفته بسیج دانش‌آموزی اجرا می‌شود/ کسب ۳ مدال طلا در مسابقات لیگ علمی

مسئول بسیج دانش آموزی سپاه استان با اشاره به کسب ۳ مدال طلا در مسابقات لیگ علمی توسط دانش آموزان بسیجی، گفت: ۸۴ عنوان برنامه در هفته بسیج دانش‌آموزی اجرا می‌شود.

۸۴ برنامه در هفته بسیج دانش‌آموزی اجرا می‌شود/ کسب ۳ مدال طلا در مسابقات لیگ علمی
به گزارش خبرنگار اجتماعی صبح قزوین ؛ رضا ابراهیمی‌ مسئول بسیج دانش آموزی سپاه صاحب‌الامر استان قزوین پیش از ظهر امروز( شنبه) در نشست خبری و مطبوعاتی که به مناسبت هفته بسیج دانش آموزی در مجتمع شهید آوینی ابراز کرد:
۸ آبان ماه یادآور حماسه جاویدان و قهرمانانه، دلاور مردانی است که در با سن کم، افتخارات بزرگی را برای نسل‌های آینده ایران اسلامی به یادگار گذاشتند واین روز به عنوان بسیج دانش آموزی نامگذاری شد.

این مسئول با اشاره به برنامه‌های کنگره ۳ هزار شهید اظهار کرد: کنگره ۳هزار شهید استان در ۲۴آبان برگزار خواهد شد که قبل از آن در ۲۱ مهرماه اجلاسیه دانش آموز را خواهیم داشت که ۴هزار نفر از دانش آموزان در آن اجلاسیه حضور پیدا می‌کنند.

وی در ادامه افزود :اجرای سرود همگانی چهارشنبه گذشته در مزار شهدا توسط ۳هزار دانش آموز دختر ،اعزام همه روزه بیش از هزار و ۵۰۰ دانش آموز به نمایشگاه دفاع مقدس در محل برگزاری کنگره از ۹ آبان ماه، یادواره شهدا، شب و عصر خاطره در سطح مدارس و خوابگاه دانش‌آموزی توسط مجموعه بسیج دانش آموزی و آموزش پرورش به مناسبت کنگره ۳ هزار شهید از جمله برنامه‌های سپاه استان است.

ابراهیمی با بیان نامگذاری سال حمایت از کالای ایرانی، عنوان کرد: فرهنگ سازی خرید کالای ایرانی برای وسایل مورد نیاز دانش آموزان، بازدید علمی دانش آموزان از کارخانه‌های تولید داخلی، دعوت از مدیران کارخانه‌های تولید داخلی به مدارس باعث قوت قلب کارخانه داران و حمایت از تولید داخلی به فرمایش مقام معظم رهبری می‌شود.

مسئول بسیج دانش آموزی سپاه استان قزوین با اشاره به برنامه‌های بسیج دانش آموزی گفت: در رزمایش اقتدار عاشورایی ۲۰ هزا نفری که در ۱۲ مهرماه برگزار شد حدود ۲هزار و ۸۰ نفر از دانش آموزان دختر و پسر توسط بسیج دانش آموزی در این تجمع حضور پیدا کردند.

وی با اشاره به حادثه زلزله کرمانشاه مطرح کرد: حدود ۲۲۰ میلیون تومان وجه نقدی توسط بسیج دانش آموزی و آموزش و پرورش از دانش آموزان و اولیا جهت ساخت واحد مسکونی در کرمانشاه که به عهده استان قزوین بود جمع آوری شد و همچنین سه دستگاه کانکس، چشمه حمام و سرویس بهداشتی توسط خیرین خریداری و به این مناطق ارسال شد.

ابراهیمی اذعان کرد: بسیج دانش آموزی استان قزوین با توجه به عملکرد‌ در سال ۹۶ به عنوان رتبه برتر کشور در بین ناحیه‌های اقشاری استانی اعلام شده است.

مسئول بسیج دانش آموزی سپاه استان قزوین عنوان کرد: تابستان امسال در بحث مهارت افزایی حدود هزار و ۷۰ نفر از دانش آموزان با همکاری سازمان فنی و حرفه ای در ‌ دوره‌های آموزشی متناسب با رشته‌های مورد علاقه خود شرکت‌ کردند؛ همچنین زیباسازی مدارس و مساجد توسط دانش آموزان با همکاری بسیج سازندگی انجام شد.

وی افزود: تابستان امسال حدود ۲۸۰ نفر از دانش آموزان به اردوگاه شهید رجایی استان البرز به مدت ۵ روز در دوره فرماندهی بسیج در قالب طرح ولایت شرکت کردند.

ابراهیمی با اشاره به برنامه ‌های علمی بسیج دانش آموزی ابراز کرد: لیگ علمی پایا یکی از فعالیت‌های بسیج دانش آموزی است که امسال ۲ تیم دختر و یک تیم پسر توانستند ۳ مدال طلا را کسب کنند که توسط وزیر آموزش و پرورش و سردار غیب پرور تجلیل شدند.

مسئول بسیج دانش آموزی سپاه استان قزوین بیان کرد: ۳۵ عنوان برنامه مشترک با همکاری آموزش و پرورش در طول سال جاری در سطح مدارس، استان و شهرستان‌ها خواهیم داشت.

وی با اشاره به اهداف برنامه‌های سازمان بسیج دانش آموزی در این هفته عنوان کرد: از مهم ترین اهداف این سازمان توسعه و تبیین فرهنگ و تفکر بسیجی بین دانش آموزان، معرفی ظرفیت و توانمندی بسیج دانش آموزی به اولیا و دانش آموزان، انجام فعالیت‌های گسترده کمی و کیفی در عرصه‌های علمی، فرهنگی، معرفتی، اقصادی، سیاسی، سازندگی و اجتماعی به جامعه و مهم ترین آن انتقال عالمانه میراث جاودانه ایثار و شهادت به جامعه بزرگ و آینده بزرگ و دانش آموزان است دانش آموزان است.

ابراهیمی با بیان اینکه دانش آموزانقلابی، مدرسه انقلابی شعار امسال هفته بسیج دانش آموزی است خاطرنشان کرد: هفته بسیج دانش آموزی از ۷ تا ۱۳ آبان است که راهبرد آن دانش آموز محوری با رویکرد تربیتی و جهت گیری انقلابی است و در عرصه‌های تشکلاتی، فرهنگی، علمی، تربیتی، اجتماعی فعالیت می‌کنیم.

مسئول بسیج دانش آموزی سپاه استان قزوین با اشاره به اهداف بسیج دانش آموزی اظهار کرد: بسیج دانش آموزی به دنبال تربیت دانش آموزان متدین، دیندار، مسئولیت پذیر، مطالبه گر، ولایت مدار، سازمان یافته، با انضباط، امیدوار به آینده، شجاع، قانون مدار و از همه مهم تر ظلم ستیز است.
وی گفت: محور فعالیت بسیح دانش آموزی جذب، آموزش و سازماندهی دانش آموزان، ایجاد روحیه همیاری، آمادگی دفاع همه جانبه، بسط فرهنگ و تفکر بسیجی در زمینه‌های علمی و اجتماعی و سازندگی به دانش آموزان، انتقال فرهنگ ایثار و شهادت به نسل آینده، حفظ ارزش‌ها، ارتقا سطح معرفت دینی و بصیرت سیاسی، تقویت بنیه علمی دانش آموزان، تقویت روحیه سلحشوری، تبلیغ و ترویج ارزش‌های اسلامی و انقلابی تبلیغ و ترویج اندیشه‌های امام خمینی(ره) و مقام معظم رهبری به دانش آموزان و اجرای برنامه‌های فرهنگی، ورزشی، هنری و اردوهای سیاحتی و زیارتی است.

این مسئول بیان کرد: بسیج دانش آموزی سازمانی قانونمند، پویا، منسجم، کارآمد، دانش آموز محور، گشترش یافته در کلیه واحد‌های آموزشی، اثر بخش درعرصه‌‌های اجتماعی، علمی، آموزشی، سازندگی، فرهنگی و ورزشی است.

مسئول بسیج دانش آموزی سپاه استان قزوین با اشاره به مهم ترین فعالیت‌های هفته بسیج اذعان کرد: روز ۷ آبان به عنوان دانش آموز بسیجی و اخلاق و پایداری، ۸ آبان دانش آموز بسیجی، ایثار و تعالی ، ۹ آبان دانش آموز بسیجی، خلاقیت و نو آوری، ۱۰ آبان دانش آموز بسیجی، بصیرت و ولایتمداری، ۱۱ آبان دانش آموز بسیجی، انتظار و ولایت، ۱۲ آبان دانش آموز بسیجی، شجاعت و آرمان خواهی، ۱۳ آبان با عنوان دانش آموز بسیجی، مقاومت و استکبار ستیزی نامگذاری شده است.

ابراهیمی بنا به فرمایش مقام معظم رهبری که پرداختن به بسیج امری مهم و بسیج دانش آموزی امری مهم تر عنوان کرده‌اند، ابراز کرد: امسال بیش از ۸۴ عنوان برنامه به مناسبت هفته بسیج دانش آموزی در سطح استان و شهرستان برگزار خواهد شد.

وی با اشاره به مناسبت تقارن روز بسیج دانش آموزی با اربعین حسینی اظهار کرد: برگزاری هیئت‌های عزاداری در سطح مدارس، قرائت زیارت عاشورا در مدارس، بصیرت افزایی در خصوص فرهنگ عاشورایی، پیاده روی دانش آموزان در روز اربعین از امامزاده اسماعیل تا تپه نور الشهدا از جمله برنامه‌های پیشرو است.

این مسئول افزود: اعزام دانش آموزان برای بازدید از نمایشگاه دفاع مقدس، برنامه شهید بهنام محمدی به عنوان پیوند مسجد، خانواده و مدرسه، اجرای رزمایش پدافند غیرعامل در ۱۶ دبیرستان در طول هفته بسیج دانش آموزی، اردوی مرحله دوم راهیان نور از ۱۲ آبان، اردوی مرحله اول درس آمادگی دفاعی، یادواره شهدا، عصر و شب خاطره در سطح مدارس از دیگر برنامه‌های هفته بسیج دانش آموزی است.

مسئول بسیج دانش آموزی سپاه استان قزوین ادامه داد: برگزاری مسابقات ورزشی در برخی از مدارس مانند فوتسال، والیبال، کوه‌پیمایی، برپایی نشست‌های حلقه معرفتی، بصرتی و شجره صالحین، اعزام دانش آموزان به دیدار مقام معظم رهبری، نشست‌های روشنگری، دیدار از خانواده شهدا دفاع مقدس و مدافع حرم که فرزند دانش آموز دارند نیز از دیگر برنامه‌ها است.

ابراهیمی در ادامه گفت: برگزاری دوره توانمندسازی شورای واحد پیشگام، دوره توانمند سازی واحدهای امیدان که معلمان هستند، تجلیل از فعالان فرهنگی، هنری ورزشی قرآنی و تشکیلاتی به صورت شهرستانی، راه اندازی کاروان نماز به مساجد همجوار مدارس و اعزام روحانیان به مدارس برای نماز از برنامه‌های هفته بسیج دانش آموزی است.

وی افزود: بسیجی توسط پزشک عمومی، متخصص،آزمایشگاه، رادیولوژی و فیزیوتراپی، سونوگرافی و دندانپزشکی در درمانگاه‌های پاکران و امام خمینی(ره) به صورت رایگان ویزیت می‌شوند و اکیپی از بسیج جامعه پزشکی به مدارس مناطق محروم اعزام خواهد شد.

این مسئول مطرح کرد: همایش استکبار ستیزی با موضوع بدعهدی آمریکا، شرکت سازمان یافته دانش آموزان در نماز جمعه، دیدار دانش آموزان با امام جمعه، غبار روبی و عطر افشانی مزار شهدا، نمایشگاه در مدارس، شرکت دانش آموزان در راهپیمایی ۱۳ آبان ماه، بازدید از لانه جاسوسی، مسابقه نشریه دیواری با موضوع استکبار ستیزی‌، اردوهای فرهنگی و تربیتی یک روزه، پخش سروهای هماسی با عنوان نغمه عشق در زنگ‌های تفریح، قرائت وصیت نامه شهدای دانش آموز در مدارس، فضا سازی مدارس،ادارات آموزش و پرورش و سطح استان، برگزاری مسابقات نقاشی در روز ۱۳ آبان، حضور مسئولین سپاه به مدارس در سطح استان و شهرستان‌ها، حضور ۵هزار نفر از دانش آموزان با همکاری سازمان اتوبوسرانی در برنامه ۱۳ آبان که از دیگر برنامه‌های هفته بسیج دانش آموزی است.

ابراهیمی در پایان تصریح کرد: هزار و ۱۴۳ نفر دانش آموز دختر در مرحله اول از ۱۲ تا ۲۲ مهرماه در ۵ مرحله به اردوی راهیان نور کرمانشاه اعزام شدند و تا پایان سال ۵ هزار ۸۶ نفر سمیه اعزام به اردوی راهیان نور را خواهیم داشت.

انتهای پیام/3008

دیدگاه ها

اخبار استان قزوین
اخبار ایران و جهان