۱۹/رمضان/۱۴۴۵

-

۱۴۰۳/۰۱/۱۰ جمعه

صبح قزوین دشمنان باید از پیاده روی اربعین حسینی عبرت بگیرند
کد خبر: ۳۳۱۵۳۷ تاریخ انتشار: ۱۳۹۷/۸/۵ ساعت: ۱۴:۱۰ ↗ لینک کوتاه

رئیس کل دادگستری قزوین:

دشمنان باید از پیاده روی اربعین حسینی عبرت بگیرند

رئیس کل دادگستری قزوین با بیان اینکه دشمنان باید از پیاده روی اربعین حسینی عبرت بگیرند؛ گفت: امروز پیاده‌روی اربعین ترس به دل دشمنان انداخته؛ زیرا مایه اقتدار و اتحاد مردم جهان اسلام شده است.

دشمنان باید از پیاده روی اربعین حسینی عبرت بگیرند
به گزارش خبرنگار اجتماعی صبح قزوین ؛ حجت الاسلام قدرتی روز شنبه در بازدید مسئولان قضایی و قضات از زندان مرکزی قزوین اظهار کرد: هر انسانی همانند یک گوهر است و گاهی این گوهر به خاطر برخی غفلت‌ها، خطاها و کج روی‌ها آلوده و کدر می‌شود.

وی افزود: اگر انسان بخواهد دوباره مثل یک گوهر درخشان شود و صیقل یابد باید معارف اسلامی و سیره اهل بیت(ع) در دل خود روشن نگه دارد و ایام اربعین حضرت اباعبدالله الحسین(ع) فرصت مناسبی است تا همه ما دست به دعا برداریم و به خاطر خطاهای گذشته توبه کنیم و یقین بدانیم که درهای رحمت خداوند همیشه به روی بندگانش باز است.

رئیس کل دادگستری استان قزوین افزود: مراسم اربعین بیانگر همدلی و هم سویی شیعیان و مسلمانان جهان است که این نشان دهنده عظمت امام حسین(ع) است، این وضعیتی که در اربعین وجود دارد گسترده‌ترین اجتماع بشری در طول تاریخ است.

وی در ادامه بیان کرد: بیش از 20 میلیون نفر از سراسر جهان اسلام در این مراسم باشکوه حضور پیدا می‌کنند که این حضور میلیونی بهترین پیام را برای دشمنان اهل بیت (ع) دارد.

قضات از ظرفیت‌های قانونی در جهت کاهش جمعیت کیفری استفاده کنند
مقام ارشد قضایی استان تاکید کرد: دنیا باید از پیاده‌روی اربعین حسینی عبرت بگیرد، باید گروه‌های تکفیری و دشمنان جهان بدانند که انسان‌های عاشق امام حسین(ع) را از مرگ نمی‌توان ترساند و باید به این گروه‌ها ایمان و اخلاق را نشان داد.

قدرتی خاطرنشان کرد: دشمنان جهان اسلام نمی‌خواهند مراسم اربعین اهمیت پیدا کند به همین جهت رسانه‌های استکبار و غرب از کنار این رویداد بزرگ فرهنگی اسلام و شیعیان می‌گذرند؛ چون اربعین موجب رسوایی استکبار جهانی است.

رئیس کل دادگستری قزوین افزود: امروز پیاده‌روی اربعین ترس به دل دشمنان انداخته است؛ زیرا یک اقتدار و اتحاد برای مردم جهان اسلام شده است و امیدواریم که با یاری خداوند این حرکت زمینه ساز ظهور امام زمان(عج) شود.

این مقام قضایی استان اظهار کرد: امروز خیل عظیم مردم با امنیت کامل به زیارت کربلا می روند؛ به همین خاطر باید یادی کنیم از شهدای مدافع حرم، این پیاده‌روی اربعین مرهون خون شهدای مدافع حرم است، عزیزانی که داوطلبانه رفتند و تروریست‌ها را از نزدیکی حرم دور کردند و جان خود را فدا کردند تا ما زائر مسیر آنها باشیم.

قدرتی به سیاست کاهش جمعیت کیفری زندان اشاره کرد و تصریح کرد: امروز راهكارهاي قانوني براي كاهش جمعیت کیفری و حبس زدایی وجود دارد البته نبايد حتي يك نفر خلاف قانون آزاد شود و يا حتي يك نفر خلاف قانون بازداشت شود و حتي يك نفر اگر امكان استفاده از ظرفيت‌هاي قانوني دارد از آن محروم شود.

وی در ادامه بیان کرد: ما در قانون ظرفيت‌هاي بسيار خوبي داريم و باید از این ظرفیت‌ها به درستی استفاده کنیم، نگاه ما نبايد فقط نگاه مجازاتي باشد، هدف ما قضات بايد اصلاح مجرم باشد و اصلاح مجرم گاه در مجازات و گاه در تخفيف مجازات و حتی در آزادی است.

رئیس شورای مسئولان قضایی استان تاکید کرد: اين تكليف ماست و بايد ظرفيت ها را فراهم كنيم، نقش قضات در كاهش جمعيت كيفري بسيار بالاست، جايي كه قانونگذار دست شما را باز گذاشته مديريت كنيد و زمينه را براي كاهش جمعيت كيفري فراهم كنيد.

قدرتی در پایان به افتتاح شعبه دوم دادیار ناظر زندان اشاره کرد و افزود: با حضور دو شعبه دادیار ناظر زندان در محل زندان مرکزی قزوین قطعا موجب تسریع در رسیدگی به مشکلات مددجویان و رسیدگی به پرونده جریانی آنها می‌شود که انشاالله با استفاده از ظرفیت‌هایی که قانونگذار در اختیار ما قرار داده است بتوانیم موجبات آزادی برخی از زندانیان را فراهم نماییم.

انتهای پیام/7003


دیدگاه ها

اخبار استان قزوین
اخبار ایران و جهان