۱۸/رمضان/۱۴۴۵

-

۱۴۰۳/۰۱/۰۹ پنجشنبه

صبح قزوین ۷۰ هزار کودک قزوینی سنجش بینایی می‌شوند
کد خبر: ۳۳۱۵۲۶ تاریخ انتشار: ۱۳۹۷/۸/۵ ساعت: ۱۱:۵۳ ↗ لینک کوتاه

مدیرکل بهزیستی استان:

۷۰ هزار کودک قزوینی سنجش بینایی می‌شوند

مدیرکل بهزیستی استان قزوین گفت: طرح پیشگیری از تنبلی چشم با هدف غربالگری ۷۰ هزار کودک قزوینی ۳ تا ۶ سال در سطح استان اجرا می‌شود.

۷۰ هزار کودک قزوینی سنجش بینایی می‌شوند
به گزارش خبرنگار اجتماعی صبح قزوین ؛ با توجه به اهمیت و ضرورت طرح پیشگیری از تنبلی چشم در کوکان 3 تا 6 سال و لزوم آگاه‌سازی خانواده‌ها مراسم افتتاحیه "طرح پیشگیری از تنبلی چشم" پیش از ظهر امروز(شنبه) با حضور مسئولین استانی در مهد کودک رویان قزوین برگزار شد.

علیرضا وارثی مدیرکل بهزیستی استان قزوین در این مراسم اظهار کرد: بحث پیشگیری از معلولیت‌ها از اهم بخش‌های سازمان بهزیستی است که همیشه با کمبود اعتبار ویژه روبه‌رو است.
وی افزود: علی‌رغم اهمیت حوزه پیشگیری حدود یک میلیارد تومان اعتبار برای این بخش پیش‌بینی شده است؛ که غربالگری تنبلی چشم از جمله برنامه‌های حوزه پیشگیری است که بسیار اهمیت دارد.

مدیرکل بهزیستی استان قزوین تصریح کرد: سال گذشته با اجرای این طرح و پوشش ۷۸ درصدی، ۱۳۰۰ کودک مشکوک به تنبلی چشم شناسایی شده و خدمات لازم برای آنها ارائه شد.

وی عنوان کرد: با توجه به اینکه ۷۵ درصد یادگیری به کمک قوه بینایی صورت می‌گیرد؛ لذا شناسایی به موقع و درمان مشکل از اهمیت به سزایی برخوردار است.

وارثی با اشاره به اینکه ۴ هزار نابینا و کم‌بینا تحت پوشش بهزیستی استان هستند؛ بیان کرد: متاسفانه نابینایان با مشکلات عدیده‌ای در حوزه‌های مختلفی همچون مسکن، اشتغال، ازدواج و تحصیل مواجه هستند؛ لذا پیشگیری می‌تواند از بروز بسیاری از معلولیت‌ها جلوگیری کند.

وی با اشاره به اجرای طرح پیشکیری از تنبلی چشم گفت: این طرح تا دو ماه دیگر ادامه خواهد داشت؛ البته بنا داریم برای پوشش بیشتر طرح و افزایش مشارکت مردم تا پایان سال این طرح را در سطح استان اجرا کنیم.

مدیرکل بهزیستی استان قزوین ابراز کرد: طرح پیشگیری از تنبلی چشم از یک ماه پیش در روستاها و مناطق صعب الورود شروع شده است و از امروز به صورت رسمی در شهرستان‌های قزوین، آبیک، البرز، بوئین زهرا و تاکستان آغاز می‌شود که امیدواریم با اطلاع‌سانی اصحاب رسانه، شاهد حضور بیشتر جامعه هدف این طرح باشیم.

وارثی بیان کرد: هزینه اجرای طرح 2 هزار تومان است و خانواده‌های دارای کودک ۳ تا ۶ سال برای اطمینان از سلامت چشمان فرزندانشان با در دست داشتن شناسنامه به پایگاه‌های سنجش بینایی مراجعه کنند.

وی از اجرای طرح در در ۱۰۵ پایگاه سطح استان خبر داد و گفت: برای این امر 6 گروه سیار نیز پیش‌بینی شده است و تصمیم داریم تا با مشارکت بسیج دسترسی همگان برای شرکت در طرح غربالگری فراهم شود.

مدیرکل بهزیستی استان قزوین تصریح کرد: غربالگری اضطراب و شنوایی نیز از دیگر برنامه‌های بهزیستی برای کاهش معلولیت در جامعه است.

وی در پایان گفت: طرح پیشگیری از تنبلی چشم با هدف غربالگری ۷۰ هزار کودک قزوینی 3 تا 6 سال در سطح استان اجرا می‌شود.

انتهای پیام/۷۰۰۳

دیدگاه ها

اخبار استان قزوین
اخبار ایران و جهان